Skip to main content

היכל התרבות יבנה – מקום למשתמשים בכיסא גלגלים

משתמשת בכיסא גלגלים ביקשה לרכוש כרטיסים למופעים באפריל 2015. יש באולם מקומות מתאימים, אך השורות נמסרו למפיקים והתשובה הראשונית הייתה שאין מקום. בעקבות פנייתנו נמצא המקום והכרטיסים נרכשו לשביעות רצון הפונה

 

המתלוננת כתבה לנו כך (בהשמטת פרטים מזהים):
"רציתי לרכוש כרטיסים להופעה של … בהיכל התרבות ביבנה … כרטיס לאימי הנכה בכיסא גלגלים. ואמרו לי בהיכל התרבות שאי אפשר לקנות כרטיסים לנכים מכיון שהשורה האחרונה מיועדת לנכים ואת כל השורה האחרונה ההפקה … תפסה. …

אני בטוחה שההפקה יכולה לשבת במקומות אחרים אבל אימי הנכה לא יכולה לשבת במקום אחר אלא רק במקום שנועד לנכים!!!! … בנוסף רציתי לרכוש כרטיסים להופעה של …וקיבלתי את אותה התשובה!".

התקשרנו לקופת האולם והתכתבנו עם המנכ"ל שענה מיד:
"המקומות לא נחסמו עבור שולחן הפקה. הכרטיסים במקומות הנכים לא נמצאים במכירה בקופת ההיכל אלא בידי המפיק ששכר את האולם לטובת המופע.
כפי שעשינו במופע של … שבו פנינו למפיק וקבלנו את המקומות כך נעשה גם במופע של
…".

כעבור פחות מ- 24 שעות הגיע המייל הבא מהפונה:

"רציתי לעדכן אותך שיצרו איתי קשר מהיכל התרבות ובזכותך פינו מקום לנכים. רציתי להודות לך על המענה המהיר ועל היוזמה הברוכה".

באופן כללי הלקוחות לא אמורים להתעניין או להיות מודעים לחלוקת הכרטיסים בין המפיק לאולם. אנשים עם מוגבלויות לא צריכים להיות הנפגעים מהסדרים כאלה. כדאי לזכור גם שמבחינת הלקוחות האומנים והמפיקים הם "אורחים לרגע", אך הנהלת אולם אחראית על הסדר ועל העמידה בדרישות החוק.

איזכור שולחן ההפקה לא היה רלוונטי במקרה הזה. הוא נבע מניסיון במקרים אחרים שבהם המעבר שנועד למשתמשים בכיסא גלגלים נחסם על ידי שולחן עריכה ענק. זו הזדמנות לקרוא לאולמות ולמפיקים להימנע מהצבת שולחן בצורה כזאת (שגם מפריעה לצופים שיושבים לידו), יש היום פתרונות מודרניים וקומפקטיים יותר.

ברצוננו להודות למנכ"ל היכל התרבות יבנה שנענה במהירות לבקשה להחזיר את המקומות למשתמשים בכיסאות גלגלים לייעודם המקורי. אנחנו מקווים שבהתקשרויות הבאות לא ימסרו מקומות כאלה למפיקים.

 

קישורים ומידע נוסף

 

אילוסטרציה באדיבות WEBSTOCKPRO

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן