Skip to main content

חדשות

בעקבות פניית עמותת נגישות ישראל ליו"ר הכנסת, מעתה ועדות הכנסת מחויבות לנגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

 

בעקבות פניית יו"ר עמותת נגישות ישראל ליו"ר הכנסת מר ראובן ריבלין, הונחו על ידו כל וועדות הכנסת לקיים דיונים או סיורים מחוץ למשכן אך ורק במקומות נגישים באופן מלא לאנשים עם מוגבלות.

עמותת נגישות ישראל (ע"ר)  מקדמת את הנגישות והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה בשוויון, זכות ועצמאות מרבית.

לרגל יום המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות שצוין במשכן הכנסת פנה יו"ר נגישות ישראל יובל וגנר ליו"ר הכנסת בקשה להנחות את חברי הכנסת בוועדות לקיים דיונים וסיורים במקומות נגישים באופן מלא לנכים.

העמותה מאמינה כי כפי שהכנסת מהווה דוגמא לנגישות בהובלת יו"ר הכנסת, כך גם כל חברי הכנסת וועדות הכנסת יתחייבו לקיים פגישות, התכנסויות של וועדות הכנסת שלא במשכן עצמו, נופשים וארוחות במיוחד כאלה שנעשים מתוקף תפקידם, רק במקומות נגישים – כאלה הפתוחים לכלל האוכלוסייה ולא רק לאלה שאינם עם מוגבלות.

לאור פניית העמותה, להלן החלטת יו"ר הכנסת:

כנסת ישראל רואה את עצמה מחויבת, מוסרית וחוקית, לתקנות הנגישות ועקרונותיהם. בשנה הכנסת הונגש משכן הכנסת כולו, כך באגפיה השונים של הכנסת, במליאה ובדוכן הנואמים.

בעקבות פניית יו"ר נגישות ישראל, הוריתי כי ועדות הכנסת יקיימו דיונים או סיורים מחוץ למשכן הכנסת אך ורק במקום המונגש באופן מלא לאנשים עם מוגבלות.

אני מאמין כי עקרון השוויון  לבעלי מוגבלויות איננו מס שפתים ואיננו עול, כי אם חזון, שעלינו לממשו למציאות טובה יותר הוגנת יותר, ומתקדמת יותר. כולי תקווה שבכך, תהווה הכנסת מודל ודגמה לחברה בישראל, לרשויות ציבוריות אחרות וארגונים פרטיים.

לדברי יובל וגנר יו"ר נגישות ישראל: "יו"ר הכנסת ראובן ריבלין מהוה דוגמא למוביל חברתי, מעבר להנגשת הכנסת במיוחד לחה"כ הנכים מוץ מטלון ואילן גילאון ולאורחי הכנסת עם המוגבלויות, יו"ר הכנסת הולך צעד קדימה. חברי הכנסת לא מסתפקים בהתקנת תקנות וחוקים בנושא הנגישות אלה גם יובילו בלהוות דוגמא ומודל לחברה הישראלית. אנו רואים בחשיבות רבה צעד זה לקידום ההטמעה של הנגישות בישראל".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן