Skip to main content

חדשות

גלי צה"ל: יו"ר הכנסת במאבק לאתרים נגישים בעקבות פניית נגישות ישראל

קטגוריה: חדשות העמותה

יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, יוציא הודעה לכל יושבי וועדות הכנסת כי מעתה יקיימו דיונים או סיורים מחוץ למשכן הכנסת רק במקומות המונגשים באופן מלא לאנשים עם מוגבלויות. הדבר נבע מכך שהוועדות עורכות לא פעם סיורי שטח בהם מגיעים חברי הכנסת, צוותי הוועדות, המומחים והאזרחים לשטחי אש, בתי חולים, נחלים מזוהמים, אולמות ספורט ועיריות – אשר אינם תמיד נגישים לנכים.

ההחלטה הגיעה בעקבות פנייה של עמותת "נגישות ישראל" לריבלין. "מצאנו לנכון לפנות ליושב ראש הכנסת על מנת שיפעל לכך שגם חברי הכנסת יקפידו לצאת למקומות נגישים כשהם יוצאים לבתי מלון מסעדות וכנסים", הסביר יושב ראש העמותה, יובל וגנר.

ריבלין לא נשאר אדיש לפנייה וכבר בתחילת השבוע הבא ישחרר את ההודעה. "בכל פעם שהכנסת יוצאת החוצה נחוץ שיבחרו מקומות נגישים לכל האנשים, גם במידה והם בעלי מוגבלות", קבע יושב הראש, "הנגישות היא דבר שמקרב ומאפשר לכל אזרחי ישראל להגיע לכל מקום".

חבר הכנסת גילאון: "למרות שיושב ראש הכנסת יקדם את הבקשה, לא תמיד יהיה ניתן למלאה"
שני חברי כנסת בעלי מוגבלויות בנגישות מכהנים היום בכנסת: משה מוץ מטלון מישראל ביתנו המרותק לכיסא גלגלים ואילן גילאון ממרצ המתנייע בעזרת קלנועית. לפי דברי גילאון, רק בחודש אוגוסט האחרון קיימה הכנסת ישיבה מיוחדת בקרית שמונה אשר נערכה במבנה בלתי נגיש.

 

לסיקור בהרחבה כפי ששודר בגלי צה"ל ופורסם באתר התחנה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן