Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל וחברי המועצה המקומית פרדס חנה כרכור קיימו יום עיון בנושא נגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

 

ביום העיון השתתפו עובדי הרשות ונותני שירותים לתושבי המועצה המקומית מהמחלקות השונות.

ראש המועצה חיים געש: "אנו נמצאים בתהליך שאינו פשוט וחלק . אם למשל משדרגים כביש קיים זה אפילו יותר מסובך מכביש חדש. בחדש כבר יש תקנים, אך לשדרג כביש במושבה שחוגגת 100 זה קשה כי פעם החשיבה הייתה אחרת. זוהי משימה לא פשוטה כלל ותסלחו לי על הלשון , אך להכניס כזו "עז" של הנגישות זה מאוד לא פשוט. פעם לא היינו מוטרדים מאבני שפה גבוהות, גובה מדרכה וכו'.צריך לקחת בחשבון שמדובר בשתי מושבות חקלאיות שעברו תהליך עיור מאומץ ולא מתוכנן.

אני מאוד מודה לכל מי שלוחץ ולא מרפה מהגז.לחיה המתנדבת ,לאביטל, לכל מי שעוסק ומנדנד. עברנו כברת דרך מההרצאה הראשונה.
חוץ מכבישים אנו היום בונים גם כיתות נגישות, אני לא אפרט את מספר הכיתות, גני ילדים ושירותים שהנגשנו כי תמיד יהיה גם מי שיעיר על מה שלא עשינו. אך סל המשאבים מוגבל וצריך להכליל דברים רבים. אנו משתדלים לעשות את האיזונים בסל הכסף הקיים ואני חושב שבסך הכל זה נכנס למכלול שעושה את המושבה למקום שכיף לגור בו. אני מאחל לכולם יום מוצלח".

מלכה שחף, יו"ר מושבה נגישה: "נגישות בשבילי היא צורך קיומי ולא רק עבורי. לכן אני מאוד מעריכה את מה שחיים עושה בישוב ואת זה שהגעתם ואני בשם כל "מושבה נגישה" נשמח אם תישארו לכל אורך היום ותבינו רק על ידי התנסות מה זה להיות אדם עם מגבלה ובטוחה אני שהשירות שלכם יהיה יותר זמין, נגיש וטוב".
במסגרת היום עברו העובדים הרצאה שהועברה על ידי ד"ר רוויטל שורץ סבירסקי שכללה היכרות עם מוגבלויות שונות, היכרות עם המושג נגישות, מיפוי הנגישות ביישוב פרדס חנה כרכור ומתן פתרונות לפיתוח נושא הנגישות ביישוב, נגישות השירות וכיצד יש לפנות ולהתנהג עם אדם עם מוגבלות.

 

בקבוצות קטנות "התנסו" ונחשפו העובדים למוגבלויות השונות דרך מסלול תחנות ממוקד. בכל תחנה פגשו המשתתפים מדריך שהינו אדם בעל מוגבלות ששיתף אותם בעולמו האישי – החל מהיכרות ספציפית עם המוגבלות ועד לסיפור האישי של המדריך בקשיים, בהצלחות ומתן פתרונות להמשך עבודה יעיל ונגיש ביישוב. בהמשך חווה כל אחד מהמשתתפים בגפו – מהי המשמעות של להיות אדם בעל מוגבלות, באמצעות ישיבה על כיסא גלגלים ומעבר במסלול מכשולים; הליכה עם קביים וסדים על שיפוע או רצפה חלקלקה; ניהול שיחה עם אדם לקוי שמיעה והתנסות בחוויית עולמו; הכרות עם מדריך בעל לקות קוגניטיבית והתנסות בחוויית היום יום של אדם זה; מפגש עם אדם עיוור וניסיון בהתנהלות דרך חווית עולמו.

 

במהלך היום ניתן היה להבחין כי העובדים העמיקו את היכרותם והבנתם בנושא הנגישות והמוגבלויות השונות. צוהר חדש של מודעות ומציאת פתרונות נגישים, הן ברחבי היישוב והן במתן שירות, נגלה לעיני העובדים והעלה רעיונות ויוזמות חדשות במסגרת עבודת המועצה.

אביטל גויטיין עו"ק ומארגנת הארוע מטעם המועצה: "כפי שספרתי לרויטל, בסוף היום העובדים היו נרגשים ונפעמים והודו לי על הזכות שניתנה להם לקחת חלק בפעילות. היה לי חשש כבד שלקראת סוף היום העובדים "יזלגו" החוצה מהפעילות, אבל נהפוכו, הם סרבו בתוקף לקצר את הפעילות בתחנות לטובת עמידה בזמנים. ההרצאה של רויטל הייתה, כרגיל, מרתקת, מלמדת וממצה.הארגון היה מצוין כמו גם הנחיית המתנדבים. אנא העבירו תודתי גם להם. ישר כוח" 
 
תודה רבה מקרב לב למועצת פרדס חנה כרכור על שיתוף הפעולה והנכונות.
תודה רבה לצוות עמותת נגישות ישראל שהקדישו מזמנם בכדי להעלות את המודעות של המשתתפים.

תודה רבה לתרומת פיליפ מוריס במסגרת פרויקט "עזור לי לעזור לך" ברשויות המקומיות.

הלוגו של עמותת פיליפ מוריס תחנת התנסות והיכרות בהפנינג עם עיוורות

תחנת היכרות מרתקת לשפת הסימנים עם סמי סרואה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי בעת ההרצאה בפרדס חנה-כרכור

המצגת בהפנינג בפרדס חנה-כרכור

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן