Skip to main content

עליית מדרגה במהפכת הנגישות בקריית ביאליק

מאת: ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

בתום שנה ומחצה של עשייה אינטנסיבית בתחום הנגישות בקריית ביאליק, עומדת להתחולל בעיר עם פרוש השנה החדשה מהפכה של ממש בנושא זה.

העיר הכריזה על חזונה ומיתגה עצמה באופן רשמי כעיר נגישה לאחר סידרת מפגשים עם נבחרי ציבור, נציגי ציבור ועובדי העירייה.

בעקבות זאת, נפגשו מנכ"ל העירייה מר עזרא חכם, חברת מועצת העיר, יו"ר וועדת רווחה-נגישות ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי ומנהלי מחלקות עם נציגות עמותת נגישות ישראל עו"ד מיכל רימון ורותם בורשטיין לתכנון מיזם הסברה בנושא נגישות השירות לעובדי עירייה בינם ובין עצמם וכלפי תושבי העיר.

המיזם יכלול הרצאות, תחנות התנסות בלקויות השונות והכרת הצרכים המיוחדים של התושבים, תוך מתן מענה הולם לכל אחד ואחת.

התהליך יהיה ארוך טווח, מקיף ומשלב את כל מחלקות העירייה ויטמיע שינוי מעמיק בתודעת העובדים לשונה ולצרכיו. 

במקביל, תימשך לאחר חגי תשרי תנופת ההסברה בנושא הנגישות וקבלת השונה החל בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, בחט"ב, ועד לחטיבה העליונה (בה נפתח השנה אגף חדש לילדי PDD, כהמשך לחוק לימודיהם הסדיר במערכת החינוך העירונית) ולתיכון "אנקורי" בעיר.

ההסברה תכלול הרצאות פרונטליות למליאת העובדים, המחשת הלקויות השונות והרחבת המידע אודותיהן, קבלת השונה והתנסויות – לכל שכבת גיל בדרגת הקושי ובאמצעי ההמחשה המותאמים לה.

את המהלך יובילו חברי קהילה נגישה קריית ביאליק, שמציינת ערב ראש השנה שנה לפעילותה. חברי הקהילה, המסיימים בימים אלו את קורס הפעילים הראשון מטעם חברת המתנ"סים, ציינו את השלב החשוב בהכשרתם בערב חגיגי במיוחד.

הערב התקיים במעמד ראש העיר מר אלי דוקורסקי, יו"ר הקהילה הנגישה וחברת המועצה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, מהנדסי העיר מר יהושע בר זיו ומר קובי צורי, רכז הנגישות מר דוד מעוז, מהלת מחלקת הרווחה הגב' שוש סוקניק ועוד חברים התומכים ומלווים את הקהילה מיום הקמתה.

ראש העיר סקר את העשייה המרובה בעיר במהלך השנה שחלפה בתחום ההנגשה הפיזית בבנייני הציבור, בבתי הספר, בפארקים, בצירי התנועה ובאכיפת חניות הנכים.

עוד פרט את התוכניות המתוכננות והמתוקצבות להמשך התהליך ביתר שאת בשנה הקרובה, כאשר חברי הקהילה הנגישה ימשיכו לצידו את העשייה בתחום הנגישות הפיזית, מיפוי הצרכים המיוחדים וההסברה על כל רבדיה.

היבט מיוחד המצביע על חשיבות השתלבותם המלאה של הילדים בעלי המוגבלות בעיר בא לידי ביטוי במפגש שנערך בבניין העירייה עם מר רונן כהן מפארק "חברים" ברעננה.

הפארק, היחיד מסוגו בארץ, כולל מתקני משחקים ייחודיים ונגישים לבעלי מוגבלויות שונות ובמידה שלא נראתה כמותה – סחרחרות, מגלשות ונדנדות היכולות לשאת כסאות גלגלים או להפעיל ילדים בעלי מוגבלויות חושיות ופיזיות שונות. בהתבסס על ניסיונו של רונן בהקמת הפארק וביציקת התכנים החברתיים והמשלבים ההולמים מתקנים אלו, בכוונת העירייה להקים במתכונת דומה את פארק "הבנים" (לזכר בני הקרייה שנפלו על משמרתם).

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן