Skip to main content

מקווה הטהרה הנגיש הראשון בקריות נפתח בקריית ביאליק

השבוע התקיים במעמד סגן השר לשירותי הדת ח״כ הרב אלי בן דהן, טקס חנוכת מקווה הטהרה ברחוב קק״ל בשכונת ביאליק הוותיקה. בטקס לקחו חלק תושבים רבים, גבאי בתי הכנסת, חברת מועצת העיר ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי שקידמה את הנושא בעירה, בכירי העירייה, חברי המועצה הדתית ועוד.

 

מקווה הטהרה החדש מיועד לציבור הנשים ונותן מענה גם לנשים עם מוגבלות שעד כה נמנע מהן לטבול במקוואות באזור הקריות. המקווה מאובזר במתקן הרמה והורדה לבריכת הטבילה והוא נחשב למקווה החדשני ביותר והנגיש היחיד באזור הקריות.

המקווה כולל שתי בריכות טבילה: אחת מיועדת לכלות ערב חופתן ובור טבילה נוסף המיועד לכלל ציבור הנשים. 

מקווה הטהרה נבנה בסטנדרט בנייה גבוה, בעלות של כ- 2 מיליון שקלים ובמימון משותף של המשרד לשירותי הדת ועיריית קריית ביאליק. ניהולו ייעשה על ידי המועצה הדתית בעיר.

סגן השר לשירותי הדת אלי בן דהן אמר בדברי ברכה שנשא כי ״המקווה החדש בקריית ביאליק הוא אחד מ 23 מקוואות הנגישים ברחבי הארץ״ הוא ברך על מעורבות העירייה בקיום שירותי דת לטובת כלל הציבור וציין את התרשמותו העמוקה מהמחשבה לגבי כל פרט בבניית המקווה.

דברי ברכה נשאו ראש העיר אלי דוקורסקי ורב העיר יוסף ישר שליט״א. בדבריו הודה דוקורסקי למשרד לשירותי הדת על תמיכתו הכספית בבניית המקווה החדש וציין כי לפני מספר חודשים השלימה המועצה הדתית את שיפוצו של המקווה ברחוב מנשה על מנת להפוך את המקום למזמין. במקווה טובלות לא רק נשים דתיות אלא כלות ערב חופתן. 

לאחר טקס החנוכה התקיימה ישיבת עבודה בלשכתו של ראש העיר, שבה ביקשו אלי דוקורסקי ויו״ר המועצה הדתית שמעון אזריאל מהמשרד לשירותי הדת להעמיד תקציב לטובת שיפוץ מקווה הטהרה בשכונת צור שלום, שהוא מקווה מיושן מאוד שלא עונה לצרכי האוכלוסייה הגדולה המתגוררת בשכונה. כמו כן ביקש ראש העיר את עזרתו של המשרד בשיפוץ בית העלמין בצור שלום שזקוק לשיפור מראהו.

 

 

 

 

סגן השר, רויטל שורץ-סבירסקי ובכירים נוספים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן