Skip to main content

מידע מסייע

השתלמות בנושא עולמם של ילדים עם בעיות תקשורת (אוטיסזם) למתנדבי של"מ בחינוך

מפגש השתלמות למתנדבי של"מ בחינוך המסייעים לילדים עם בעיות תקשורת (אוטיזם) התקיים ביום א' ה- 22.3 בבית המתנדב "מקום בלב". למפגש הגיעו מעל ארבעים מתנדבים צמאים ללמוד ולהתמקצע .

ההשתלמות התקיימה בהנחיית הצוות החינוכי של החטיבה העליונה- יוסי פרגר מחנך כיתה י"ב ומרכז הכיתות התקשורתיות, אשר אירגן במקצועיות רבה ובשימת דגש את המפגש, פיונה וורד תרפיסטית באומנות, טניה פוקס מחנכת כיתה י"ב ואם לילד

PDD.

היה זה מפגש מרגש וחשוב ביותר והוא הועבר בדרך מקצועית, מעניינת, מכבדת ומוקירה.

מתנדבי של"מ בחינוך המשתתפים בתכנית "סיוע לילדי

PDD-ילדים עם בעיות תקשורת (אוטיזם)" קיבלו מידע וכלים חשובים להמשך התנדבותם.

ההתנדבות מתקיימת בבית הספר היסודי קדימה, בחטיבת דפנה ובחטיבה העליונה . כיום יש לנו כארבעים מתנדבים ומספרם גדל בכל שנה. המתנדבים מסייעים במגוון תחומים כגון : מפגשים פרטניים (האזנה למוסיקה קריאת סיפור ,משחק ), ליווי כיתה, ליווי לסדנאות, ליווי לטיולים ועוד, כאשר הדגש הוא על תשומת הלב, חום ואהבה.

הערב נפתח בדברי ברכה והוקרה למתנדבים אשר נאמרו ע"י טלי סוקניק מנהלת מתנדבים אגף החינוך, הרכזת היישובית של של"מ עדנה הברפלד ומירי קלמפנר רכזת של"מ בחינוך.

המפגש התחיל במתן מידע ע"י פיונה וורד התרפיסטית אשר אפיינה את הקשת האוטיסטית וציינה את הקריטריונים להבחנה, דפוסי ההתנהגות ועוד. היא סיפרה על מיוחדות החטיבה העליונה אורט ביאליק והדגישה את חשיבות הקשר עם החברה ודמות המבוגר.

בהמשך סיפרה מחנכת כיתה י"ב טניה פוקס על תפקידה ותפקודה כמחנכת, הקשר עם ההורים, הליווי המתמשך והדגישה את חשיבות המתנדב לילד. היא העניקה כלים למתנדבים והדגישה את מיוחדות התנדבותם עם ילדי

PDD. "בהתנדבותכם חשוב להתייחס לילדים בסובלנות, לתת להם לבטא את עצמם, הם תמימים ונותני אמון ,מצפים לכם והקשר עמכם חשוב להם".

אתי אימא לילד עם בעיות תקשורת הלומד בכיתה י"ב סיפרה על התמודדות המשפחה וריגשה את הנוכחים בדבריה, שיצאו מהלב. היא הדגישה את החשיבות היתרה שיש לשילוב הילדים בחברה הכללית ועד כמה הם כהורים שמו דגש על כך "הבדידות היא משהו בולט. מרגש אותי לראות את נוכחות האנשים בערב זה, חברה נמדדת בעזרה לחלשים עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים. מתנדב יכול לסייע להוציא מהבדידות, הוא מסייע לילד לסמוך על החברה, אתם באים בטוב ובאהבה".

המפגש הסתיים בסיפורו של המתנדב אלי רביבו אשר סיפר על התמודדותו, על הקשיים ועל תחושת ההצלחה והאושר "בתחילה הילד לא רצה להיות איתי … הוא ישב כפוף ולא הסתכל עליי, שאלתי אותו מה הוא אוהב והשמעתי לו באמצעות הטלפון הנייד את השירים שהוא אוהב.. בפעם השנייה והשלישית ברח ובפעם הרביעית הוא הזדקף והתחיל לדבר איתי, נוצרו בינינו יחסי אמון. אני שמח שלא ויתרתי ואני יוצא איתם מחר לטיול של שלושה ימים" .

כרכזת של"מ בחינוך אני גאה בכל העשייה החינוכית שלנו בקריית ביאליק . כל מתנדב הוא עולם ומלואו , ואין זה מובן מאליו שאנשים בוחרים להתנדב במערכת החינוך. ההתנדבות דורשת התמדה , השקעה וסבלנות .


גאווה יתרה יש לי למתנדבים הבוחרים לסייע לילדים עם בעיות תקשורת . התנדבות זו דורשת מהם משאבים נפשיים ורגשיים והעובדה שהם מגיעים באופן רצוף ועקבי עם המון אהבה לילדים מעוררת הערכה והוקרה.
אני שומעת מהם על הקשיים, על ההתמודדות, אך בעיקר על אהבתם הרבה והתעצמותם מהנתינה שלהם.

תודה לבתי הספר המקבלים בחום ומעניקים תחושת שייכות למתנדבים שלנו, תודה למתאמות המתנדבים -"בקדימה" ציפי כץ, "בדפנה" מלכה הולצר ו"בתיכון אורט" בר מגן אורנה המסייעות למתנדבים בעשייה המאתגרת ותודה לכל אחד ואחת מהמתנדבים העושים עבודת קודש. יישר כוח והמשך עשייה פורייה.

 

 

 

 

 

 

 

המשתתפים במפגש ההשתלמות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן