Skip to main content

מידע מסייע

ידיד הנגישות וקבלת השונה – ח"כ אילן גילאון בביקור בקריית ביאליק

קריית ביאליק, כלת אות נגישות ישראל, אירחה ביום ה' 29.10.15 את ח"כ אילן גילאון, יו"ר השדולה בכנסת למען אנשים עם מוגבלויות.

בחלק הראשון של הביקור, התארח אילן באגף הנערים התקשורתיים בחטיבה העליונה אורט קריית ביאליק. אילן התקבל בחום על ידי מנהל החטיבה רמי פורת ועל ידי הנערים ומדריכיהם. הוא סקר את עשייתם ואת כישורי החיים אותם הם רוכשים במקום, טעם מהמטעמים שהכינו עבורו והתרגש מהופעת חבורת הזמר "קולות אורט ביאליק" בניצוח יוסי פרגר.

בהמשך התקיימה עימו במקום, ישיבת עבודה עם מנכ"ל העירייה עזרא חכם, מנהלי אגף החינוך עמי ראובן וטלי סוקניק, מנהלת האגף לשירותים מיוחדים שוש סוקניק, רכז הנגישות העירוני שמחה בר, רכז הקהילה הנגישה שמעון לוין ומנהלי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב. בישיבה נסקרה העשייה הנרחבת בקריית ביאליק לקידום הנגישות וקבלת השונה כחלק מה"אני מאמין" של העיר והועלו תוכניות עתידיות אשר בקידומן יוכל ח"כ גילאון לסייע.

בדברי תשובתו, העלה ח"כ גילאון על נס את העשייה לקידום הנגישות וקבלת השונה בקריית ביאליק והדגיש עד כמה העיר מקדימה את החקיקה בביצוע התקנות הלכה למעשה.

רגע מרגש במיוחד בביקור היה המפגש של אילן עם אחת הבנות בסדנת התכשיטים; כאשר נודע לו כי יום הולדתה חל באותו יום, פצח בשיר "יום הולדת שמח" והעניק לה שי אישי.

דבריו של ח"כ גילאון לאחר הביקור:



 "השמיים הם הגבול – וגם אותם ננגיש!
"

"אני מסיים עכשיו יום גדוש בקריות, שהתחיל בביקור בבי״ס אורט קריית ביאליק, שבו פועלות שלוש חטיבות – עליונה ושתי חטיבות ביניים, שהן מותאמות ומונגשות בצורה מוחלטת ומופתית לילדים עם צרכים מיוחדים. ולא רק זה, יש להם גם להקה נהדרת שהופיעה בפניי ועשתה טוב על הלב.

משם המשכנו, הצוות שלי ואני, לבית קסלר – נווה איל״ן בקריית חיים, למפגש עם עשרות פעילי עמותת נגישות ישראל בצפון (נ.י.צ.), חבורה מרגשת של חברים שעושים מעל ומעבר, יום יום, כדי להפוך את הצפון לנגיש יותר.

מרגיע אותי לראות את האנשים האלה, שמבינים שנגישות היא תכלית הכל, שהיא תפיסת העולם ! שאיתה נרוץ – גם אם על רגל אחת – ושתתווה את דרכינו. מהפכת הנגישות בפעולה. מדהים!"

אכן, איש יקר ומיוחד.

 

ישיבת העבודה שהתקיימה באורט קרית ביאליק

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן