Skip to main content

פעילי הקהילה הנגישה בקריית ביאליק יצאו לטיול נגיש לירושלים

פעילי הקהילה הנגישה בקריית ביאליק ארגנו ביום ה' 20.6.19 טיול נגיש לירושלים – בטיול השתתפו אנשים עם מוגבלויות פיזיות וחושיות מקריית ביאליק וסביבותיה וההתניידות אל העיר ובתוכה התקיימה עם אוטובוס נגיש (עם מעלון) של חברת "קרן פסגות"


התחנה הראשונה הייתה בית המשפט העליון וגן הוורדים ע"ש וואהל לידו. הקבוצה קיבלה הסבר על המבנה הארכיטקטוני המיוחד של בית המשפט והעליון ונכחה באחד הדיונים.

את הסיור ליוותה מתורגמנית בשפת הסימנים מטעם בית המשפט אשר אפשרה לקבוצת המטיילים עם המוגבלות בשמיעה להשתלב וליהנות מהסיור. המדריך, דורי לרמן, הרחיב אודות מבנה בית המשפט העליון וייחודו הארכיטקטוני אשר הוקדשה לו מחשבה רבה על מנת ליצור קרבה ושיתוף עם מאפייני ירושלים וחיבור לעם ולבירתו.

קבוצת המטיילים מקבלת הדרכה בבית המשפט העליון
קבוצת המטיילים מקבלת הדרכה בבית המשפט העליון

משם התניידה בשביל מרוצף המוביל לתצפית על הכנסת ולגן הוורדים.

ברמת הנגישות: חניות הנכים קרובות ונוחות. המעליות התקשו לקלוט קבוצה כה גדולה של אנשים עם מוגבלות פיזית. השבילים לגן, חלקם מרוצפים ללא מדרגות אך תלולים ומחייבים סיוע למתניידים עם כיסאות גלגלים.

קבוצת המטיילים בגן הוורדים
קבוצת המטיילים בגן הוורדים

המטיילים המשיכו משם לכותל המערבי; האוטובוס הנגיש קיבל אישור להגיע סמוך לכניסה ולפרוק את הנוסעים.כ"א התייחד עם תפילותיו ומשאלותיו – והיה מרגש במיוחד לשמוע מכמה מהמטיילים כי "זו הפעם הראשונה בה הם מגיעים לכותל ובנגישות מלאה".

ברמת הנגישות: הגישה לכותל נוחה וללא מדרגות. שירותי הנכים צמודים, נוחים ונקיים.


משם המשיכה הקבוצה למתחם המיוחד של שוק מחנה יהודה; השוק צבעוני, מרתק ורבגוני.


ברמת הנגישות: לא ניתן היה להגיע עם האוטובוס קרוב למתחם השוק, ועובדה זו חייבה התניידות בדרך תלולה למדיי ולא קלה. גם הרחוב הראשי בשוק תלול ולא נמצאו בו שירותי נכים.

המטיילים הגיעו לכותל
המטיילים הגיעו לכותל

קבוצת המטיילים בגן הוורדים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן