Skip to main content

סיכום פעילות חודש מאי 2012

 

פעילות חודש מאי התמקדה בעיקר בהעמקת הקשר עם הארגונים הרבים שעוסקים עם בעלי מוגבלויות.  במגמה לעודד יוזמות של הארגונים ולעודד שיתופי פעולה בין האוכלוסיות השונות של אנשים עם מוגבלות במרחב, הפצנו "קול קורא" לכל מי שיושב אתנו בצוותי ההיגוי השונים וכן לבעלי עניין נוספים וביקשנו מהם ליידע אותנו ברעיונות שלהם לפעילות בארגונם, שאינם מצליחים לממש בכוחות עצמם. קיבלנו בקשות רבות, שניתן למיינן בעיקר לשלושה נושאים ראשיים: פעילות אתגרית; סדנאות פנאי ; טיולים.

 

אספנו את כל מגישי הבקשות לשיחה. הבהרנו שאחת המגמות החשובות שלנו הוא עידוד שיתוף פעולה בין ארגוני ורב נכותי, על-מנת להרחיב את ההיכרות והשת"פ בין חברי הארגונים השונים והצוותים.

 

עמדתנו זכתה להבנה והכרה. כרגע על הפרק שת"פ בין 5 – 6 ארגונים (למעלה מ – 200 איש) לקיום טיול באזור הצפון לאנשי קהילה, שחלקם רתוקים לכיסאות גלגלים, ואשר לא טיילו שנים באזור מגוריהם. בשבוע הקרוב נשוב וניפגש עם נציגי הגופים הרלוונטיים להוצאת הרעיונות הללו לפועל בהקדם.

 

השתתפנו בכנס שאורגן ע"י רנדי גרבר וחבריה בג'וינט, למנהלי "מרכזים לחיים עצמאיים". הכנס היה מרתק ומעניין, ובייחוד נתן לנו כלים טובים לפרזנטציה בפני גורמים חיצוניים ופנימיים.

 

אנחנו עוזרים ומשתתפים בהקמה וביסוס של צוות מצומצם של ראשי ארגונים למען אנשים עם מוגבלויות בק"ש. לפי חשבוננו פועלים בק"ש לפחות 55 ארגונים שונים למען בעלי-מוגבלויות. הקשר בין הארגונים לבין עצמם לא קיים כלל או שהוא רופף (לפעמים אף קיימת תחרות).

 

הרעיון הוא שיוקם "ועד פועל" לכל הארגונים הרבים הללו, ופעם ברבעון תתאסף המליאה לשם דיון בקווים הכלליים והמוסכמים של הארגונים.

 

עדיין לא ברור אם העניין יצלח, משום שפורומים דומים כאלה הוקמו ב-30 השנים האחרונות בעיר – אך לא האריכו שנים ולא זכו להצלחה, אולם, אין לומר נואש ובהחלט ראוי לחזור ולנסות.
לו יהי!

 

התקיימה פגישה עם מהנדס/ אדריכל יועץ לענייני נגישות (מתו"ס והשירות), במטרה לבנות שתוף פעולה הדוק עם עמותת נגישות ישראל ועם יוצאים למרחב, ע"מ לקדם את נושאי הנגישות במרחב.

 

הושגה הסכמה של שתי רשויות (ק"ש וקצרין) לביצוע הדרכת נגישות. הראשונה מתוכננת ב 17 לח.ז בקצרין.

 

בברכה,
עופר וגדעון

הלוגו של המרחב לחיים עצמאיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן