Skip to main content

מרחב גליל עליון קיים יום מודעות בתיכון "הר וגיא" בקיבוץ דפנה

"המרחב לחיים עצמאיים בגליל" ו"נגישות ישראל" קיימו יום לקידום וביסוס המודעות לאנשים עם מוגבלות ולנגישות, ל-157 תלמידי כיתות יו"ד של בית-הספר "הר וגיא" בקיבוץ דפנה.

 

יום המודעות לא התקיים בבית-הספר! כמו כל דבר במרחב בגליל, אנחנו אוהבים לשנות סדרי-עולם וללכת נגד הזרם! גם הפעם נקטנו ברעיון כזה. למדנו מניסיוננו שעדיף להוציא תלמידים מהמקום הידוע והמוגן שלהם (המגרש הביתי) אל מקום חדש ולא מוכר. זה מביא אותם להיות הרבה יותר קשובים ורגועים, ואפילו נימוסיים ונחמדים… ואכן את היום מודעות קיימנו הרחק מבית-הספר – במתנ"ס ארתור פוקס שבקריית-שמונה, ואכן הנערים היו נהדרים בכל מדד חינוכי/התנהגותי שאפשר להעלות על הדעת.

 

הפעילות ביום המודעות

 

היום נפתח בהרצאה על נגישות שלוותה במצגת של מחלקת החינוך של העמותה. לפי בקשת המרחב בגליל המצגת קוצרה, וכך במשך 50 דקות, ישבו 157 תלמידים ולא הוציאו הגה מיותר מפיהם, והיו דווקא מרוכזים במצגת שהייתה מעניינת לעילא ולעילא. כל הכבוד למקצרים!

לאחר המצגת עברו התלמידים בחמש תחנות שונות: מוגבלות בשמיעה; מוגבלות בראייה; מוגבלות קוגניטיבית; שפת סימנים; מוגבלות בניידות. הפעילות בתחנות השונות הייתה מצוינת, הנערים ישבו ברוב המקרים בפיות ובעיניים פעורים לרווחה: במיוחד ריתקו אותם הסיפורים האישיים כפי שבאו מפי: נתנאל ירמיהו, עידן חיון, ורדה אדר וצח גרונר, מתנדבי המרחב בגליל, וכמובן מפי אנשי העמותה שבאישון בוקר השכימו קום על-מנת להגיע ל"חוץ-לארץ", הוא הגליל! במיוחד הרשים את התלמידים בוגר בית-ספרם, נתנאל ירמיהו, אשר סיפר להם על ימיו בבית הספר שלהם.

יום המודעות סוכם על ידי אוריה דהאן מהעמותה, אשר ביקשה ואף קיבלה הערות על היום ותוכנו. מה אומר?! כל התלמידים ששיתפו בתחושותיהם, היללו את היום ואת תוכנו והבטיחו להיות נגישים ורגישים עם זולתם.

בדיוק בעוד חודשיים נקיים יום נגישות נוסף באותה מתכונת ובאותו מקום. לו יהי!

 

 

 

 

התלמידים עם אוזניות בתחנת מוגבלות בשמיעה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן