Skip to main content

סיום שנה בסדנת הקרמיקה של המרחב לחיים עצמאיים בגליל

בשקט ובלי הו-הה, חגגנו את סיום שנת הפעילות של סדנאות הקרמיקה שהמרחב מפעיל. בסדנאות משתתפים 18 חברים וחברות עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) מכל רחבי אצבע הגליל. מטובא-זנגרייה, מקריית-שמונה, מצפת, מכפרי הדרוזים שברמת הגולן, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילונים, כל ישראל בזעיר-אנפין משתתפים בסדנאות.

הסדנאות מתקיימות כל שבוע, והחברים מחכים להן בכיליון עיניים: א. "אני כל בוקר של יום שלישי מתעוררת בחמש כי אני מחכה לנסוע לקרמיקה". ב. "בעלי עשה לי מדפים מיוחדים שם אני שמה את הדברים היפים שאני עושה בקרמיקה עם מדלן ונינט. כל המשפחה שלי שמחה וכולם מבקשים ממני לעשות להם דברים מקרמיקה". ג. "אני לא יכול לאכול ארוחת בוקר ביום שלישי כי אני כל כך מתרגש שאני לא אגיע לאוטובוס שנוסע לקרמיקה של מדלן ועופר". ד. "אף אחד לא חשב שאני אצליח כי יש לי רק יד אחת, אבל אני כן מצליח, ועשיתי דברים ממש יפים". ו. "אני שונאת שחגים הם ביום שלישי כי אז אין לנו את מדלן". ז. אני הכי אוהבת בשבוע את הקרמיקה, כי אז אני עושה מה שאני רוצה".

מדלן, קרמיקאית ואשת חינוך: בהתחלה כשעופר ביקש ממני ללמד קרמיקה את החברים, (לא, אז לא קראתי להם חברים, אז אפילו קצת חששתי מהם. פשוט לא היכרתי את האוכלוסייה הזו) אמרתי לעופר שאני לא רוצה ללמד אותם קרמיקה. אבל עופר היה עקשן והוא שיכנע אותי "רק לנסות", ומאז התאהבתי בהם, הם כל כך ישרים, כל כך ישירים, הם מחבקים, מנשקים, ואוהבים לעבוד עם החומר. עכשיו כל המשפחה שלי שומעת כל הזמן ממני, כמה אני מחכה ליום שלישי, לסדנת הקרמיקה של מע"ש אהבה.

במסיבה הנחמדה שנערכה אתמול לציון סיום הפעילות השנה של הסדנה, אמרה אידה דהן, מנהלת מע"ש אהבה, שהחברים שלא משתתפים בסדנה כל הזמן מבקשים, מתחננים, בוכים, ורק רוצים להשתתף בסדנה. אידה הודתה למרחב לחיים עצמאיים בגליל על הגישה הטובה כלפי מע"ש אהבה וכלפי החברים, אשר אוהבים את הפעילות של הקרמיקה ושל "מותק של תאטרון", וביקשה שנגישות ישראל והמרחב בגליל, ירחיבו את הפעילות לחברים עם מש"ה.

באולם הייתה תערוכה של החפצים והקישוטים שהחברים עשו במשך השנה. פשוט נפלא!

ועופר עמד בצד, שתק! והסמיק מגאווה.

נעליים מקרמיקה שנעשו בסדנה  צלחת מקרמיקה שנעשתה בסדנה 

משתתפי הסדנה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן