Skip to main content

ערב גיבוש חברתי של המרחב לחיים עצמאיים בגליל

ביום ראשון, 31.7, הגיעו רוב אנשי המרחב לחיים עצמאיים בגליל שבניהול "נגישות ישראל" לבריכת השחייה בקיבוץ להבות הבשן, לערב גיבוש חברתי שכולו הנאה צרופה!

זה היה יום לוהט גלילי, ובריכה הייתה מקום ראוי לגיבושון הזה. מיד תגידו: מה הרבותא בערב חברתי של המרחב בגליל, הרי כל כמה שבועות אתם מקיימים כזה ערב? ואנו נשיב, נכון, אך לא מדויק! הפעם הגיעו גם החברים והחברות שיש להם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית).

כבר שנה שאנחנו מתלבטים האם לקיים את הפעילויות שלנו יחד, כלומר: החברים עם המוגבלות החושית ופיזית יחד עם חברינו עם מש"ה. זה לא רגיל ולבטח לא נהוג לקיים שעטנז שכזה, תמיד יש מפגשים של חברים עם מש"ה עם חברים עם מש"ה, ומפגשים של אנשים עם מוגבלות פיזית/חושית עם אנשים שיש להם מוגבלות פיזית/חושית. אלא שאצלנו במרחב הגלילי אנחנו תמיד מנסים (ויש האומרים שגם מצליחים משהו) לעבור דרך קירות פלדה… ובאמת שהפעם התעלינו על המוכר והידוע, והמפחיד והמאיים, ונפגשנו כולנוווו בבריכה.

נכון שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל לפעמים יש נחתום יוצא דופן שמוכן כן להעיד: היה ערב נחמד, נעים וטעים, בלי שום דבר יוצא דופן, פרט לאהבת חינם. כאילו הקבוצות בילו כבר עשרות ערבים יחד! להיפך, אדרבא שבאדרבא, ראינו איך אנשים עם מש"ה עוזרים לאנשים עם מוגבלות במים, וראינו אנשים עם מוגבלות פיזית עוזרים לאנשים עם מש"ה, וראינו כאלה שלא צריכים עזרה כלל – ממש עם ישראל בכל יופיו והדרו. ואפילו אנחנו, צוות המרחב בגליל לא התפלאנו ולא נדהמנו, כי זה היה באותו רגע הדבר הכי טבעי שבעולם.

אבטיחים נפלאים, פיצות מיוחדות שעושים אנשים עם מוגבלות שהמרחב עושה מאמצים גדולים לעזור להם, הם שעשו עבורנו את הפיצות. הם הביאו תנורים מיוחדים לאפיית פיצות, והוציאו לנו פיצות רותחות למכביר. והפתעת ההפתעות שבסיום הערב, אותם אנשים עם מוגבלות קשה, הודיעו לנו שהם רוצים לתרום לחברים שלהם, וכך שילמנו עבור הפיצות סכום מצחיק. תודה מכל לבנו למשה ושגית מקריית-שמונה אשר הטעימו לנו את הפיצות.

וחוץ מזה המים היו רטובים ונעימים. ושאבתם מים בששון ממעיני הישועה (ישעיהו יב. ג.).

 

חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל משתכשכים בבריכה  חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל משתכשכים בבריכה

חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל משתכש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן