Skip to main content

מחזור חדש של סדנת התנועה במרחב לחיים עצמאיים בבגליל

ביום א', 4.12, פתחנו מחדש את סדנת התנועה של המרחב לחיים עצמאיים בגליל, בהשתתפות חמש סטודנטיות ללא מוגבלות ושישה אנשים עם מוגבלות קשה בניידות .

למי שלא קרא את עלילות הסדנה מלפני שנה הרי הקיצור: חברי המרחב ביקשו סדנת תנועה אחרי שהשתתפו בשתי סדנאות עם להקות תנועה ידועות: בודי טראפיק מארה"ב, וורטיגו הישראלית. שתי הלהקות משתפות אנשים עם מוגבלות בלהקתם. אחרי שחברים במרחב ביקשו סדנה כזו אצלנו, מצאנו אישה, רוני האוזנר, שלמדה את המקצוע הזה בארץ ובחו"ל. פתחנו את הסדנה במתנ"ס בקריית שמונה, והשתתפו בה 7 אנשים עם מוגבלות ושלושה ללא מוגבלות.

הסדנה הייתה פיילוט קצר, שמונה מפגשים. בסיכום הפעילות ביקשו החברים להמשיך בסדנה אבל עם יותר אנשים ללא מוגבלות.

הסדנה שנפתחה הייתה עם חמש סטודנטיות ממכללת תל חי, ושישה אנשים עם מוגבלות קשה בניידות. בהתחלה האווירה הייתה מעט ביזרית: האנשים עם המוגבלות היו ב"היי", ואילו הסטודנטיות היו מעט מפוחדות מהמראה הכללי ומחוסר ידיעה מספקת ומדויקת של איך ומה תהיה הסדנה.

 

תוך חצי שעה התמונה השתנתה, הודות למשחקי היכרות ומשחקי תנועה שרוני ניצחה עליהם. כעבור 45 דקות כבר התחילו להישמע קולות צחוק מרוב המשתתפים. השעתיים חלפו במהירות האור, כמו רוב הדברים הנעימים בחיים… אנחנו ניפגש בימי ראשון משעה 16:00 ועד 18:00, ומקווים שמהשבוע הבא יצטרפו עוד שני אנשים עם מוגבלות קשה בניידות.

 

חשוב לנו לציין שהמעבר למכללת תל חי הוא מבורך מאוד, כי חשובה לנו הניראות, שהלומדים במכללה יראו אותנו על שלל המוגבלות שלנו, ושחברינו ירגישו את האווירה המכללתית, כמו-כן הפעילות במכללה מפנקת ולא עולה לנו כסף: אנחנו מקבלים כיתה, הגברה ובעצם כל שאנו מבקשים.

 

מחזור חדש של סדנת התנועה במרחב בגליל

 

מחזור חדש של סדנת התנועה במרחב בגליל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן