Skip to main content

חנוכת השלוחה הדרוזית של המרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן

בטקס מרשים, עם משתתפים רבים, נחנכה ב-5 באפריל השלוחה הדרוזית ברמת הגולן של המרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן.

אחד-עשר חבריה, אנשים עם מוגבלות מארבעת כפרי הדרוזים בגולן, עברו הכשרה ארוכה ויסודית במשך 4 חודשים, במפגשים בנושאי זכויות של אנשים עם מוגבלות, על סגנונות דיבור שונים עם אנשים שונים, על מתן שירות מיטבי, ועל הדרכה להנגשת השירות לגופים כמו קופות חולים, בנקים ועוד.

מנהל השלוחה הדרוזית, מר מהדי דעבוס, מעין קינייה, פעיל ותיק במרחב בגליל, עמל לילות כימים כדי למצוא ולקבל משרדים בעין-קינייה, תרומת ראש המועצה המקומית מר זהר אל-דין מעדאד, ואשר ממשיך לתרום לשלוחה הדרוזית ריהוט ועזרים נוספים למשרדם, אך החשוב מכל שראש המועצה תומך נלהב של השלוחה הדרוזית ותמיכתו זו גורפת את תושבי הכפר.

טקס חנוכת המשרדים ופעילות השלוחה הדרוזית התקיים ביום ד', 5 באפריל, במשרדי השלוחה הדרוזית שבעין-קינייה. כ-110 אנשים מארבעת כפרי הדרוזים ברמת הגולן – מסעדה, מג'דל שאמס, בוקעתה ועין קינייה, התאספו כדי לחגוג את פתיחת המשרדים והשלוחה הדרוזית. מתנדבי השלוחה בבגדים חגיגיים, עונדים בגאווה את "תג המתנדב" על חזם, חלקם בבגדים דתיים-מסורתיים שיוו למעמד איזושהי קדושה!

ראשונת המברכות הייתה רימונדה מנסור, רכזת ארצית של "תכנית סוואסייה – מרכז מידע לאנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם בחברה הערבית", אשר ברכה את כל הנאספים וביקשה להפיץ את דבר פתיחת המרכז בכל מקום בכפרים. זהו המרכז העשירי הנפתח בארץ שנותן שירות לאנשים עם מוגבלות דוברי השפה הערבית.

אחריה בירך בהתרגשות לא מוסתרת, ראש המועצה של עין-קינייה, מר זהר אל-אדין מעדאד, אשר אמר שיש ביום הזה מעין התגשמות של חלום: שבו הפריפריה של הפריפריה זוכה בחיבוק של עמותה גדולה וותיקה, נגישות ישראל, אשר פותחת בכפר שלוחה. לא ייאמן! הוא הבטיח להמשיך ולעזור ככל יכולתו וככל שהמנהל, מהדי דעבוס יבקש.

 

 
תמונה: (מימין) זהר אל-דין מעדאד, עופר מיכאלי, מהדי דעבוס ורני בנימיני     תמונה: רימונדה מנסור פותחת את שלב הברכות

בשם עמותת נגישות ישראל השיב רני בנימיני, מייסד וגזבר העמותה, שבירך את הקהל ואמר שחלומה של העמותה להעמיק ולהרחיב את פועלה בפריפריה, קורם כבר יותר מעור ומגידים בצפון, שהרי יש לנו את המרחב בגליל שעכשיו נוספת לו השלוחה הדרוזית, מרכז מתנדבים פעיל בחיפה ובקריות ובדרום את המרחב באילת ובערבה. רני העניק למהדי דעבוס שלט גדול בערבית ובעברית שיהיה תלוי בפתח המשרדים.

גם מר מוניר סבאג, מנהל מחלקת הרווחה של עין קינייה, דיבר בהתרגשות גלויה על פעילות המרחב לחיים עצמאיים בגליל במשך ארבע השנים האחרונות, ועל השמחה שפתיחת המשרדים ופעילות השלוחה בכפר גורמת לו ולאנשי הכפר כולם. כאן המקום להזכיר שמוניר תרם ותורם לשלוחה ככל יכולתו ותרומתו ניכרת בפניות רבות לשלוחה עוד לפני שהיא נפתחה רשמית.

המברך הבא היה "חתן השמחה הראשי" מר מהדי דעבוס, מנהל את השלוחה. מהדי דיבר בקצרה וריגש ואפילו הרטיט את לבבות הקהל באומרו את המשפט הזה: "אני רואה את כל הקהל הגדול הזה, אבל לא בעיניים כי אני עיוור, אבל אני רואה אתכם בלבי!" מהדי איחל לעצמו, למתנדבים ולתושבי ארבעת הכפרים שימוש רב בידע שלו ושל המתנדבים למען אנשים עם מוגבלות בפרט ולמען התושבים כולם בכלל. עופר מיכאלי, מנהל משותף של המרחב לחיים עצמאיים בגליל, העניק למהדי דעבוס קולאז' צילומים של הפעילות בשלוחה הדרוזית שהתקיימו עד עתה.

בסיום הנאומים נכנסו כל המשתתפים למשרדים החדשים לפסטיבל צבעוני וטעים של ממתקים ותופינים דרוזים, בכל הטעמים והריחות, פירות ערוכים על צלחות בצורה אמנותית ממש, ועוד מאכלים דרוזיים נפלאים. שבענו והותרנו…

אורח הכבוד מטעם ג'וינט ישראל מסד נכויות היה מר עידו גרנות, מנהל המרכזים והמרחבים לחיים עצמאיים, אשר הישרה בנוכחותו המשכיות עתידית לשלוחה הדרוזית של המרחב בגליל. לו יהי!

חשוב לציין שכל צוות הניהול של המרחב בגליל, התייצב כאיש אחד לטקס: נגה סיון מנהלת משותפת, דן דוידוביץ' מנהל פרוייקטים במרחב, והצטרפה גם שחר פלד, ממחלקת קשרי חוץ של העמותה.

 
תמונות: זהר אל-דין מעדאד, עופר מיכאלי וחברה בשלוחה הדרוזית                  תמונה: חלק מהכיבוד הצבעוני והטעים שהוכן למשתתפי הטקס

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן