Skip to main content

חדשות

העמותה ב"שביל הנגישות" בבי"ס "ניצנים" בנס ציונה

קטגוריה: חדשות העמותה

 

היום התחיל בהרצאה א' ב' של נגישות, דרכה הכירו התלמידים את מושגי היסוד בנגישות (החל מנגישות פיזית, נגישות השירות ואף הנגישות שנוגעת ביחסים בין אדם לחברו), היכרות עם עולם המוגבלויות ומשמעותן והפנמת כוחה של הנגישות עבור החברה בכלל ואנשים עם מוגבלויות בפרט.

בהמשך נפגשו התלמידים עם דותן מישר – שחקן כדורסל על כסא גלגלים מנבחרת ישראל – ששיתף את התלמידים בסיפורו האישי, חיבורו לעולם הספורט והאופציות הקיימות בפני אנשים עם מוגבלות לקיום חיים ספורטיביים ככל אדם.

 

בתום ההרצאה עברו הכיתות בין תחנות חווייתיות שונות (מוגבלות בשמיעה, מוגבלות בראייה, מוגבלות בניידות ומוגבלות קוגניטיבית). בכל תחנה זכו התלמידים להכיר באופן אישי אדם עם מוגבלות, שפרש בפניהם את חייו עם מוגבלות – הקשיים, ההתמודדויות, ההצלחות ויותר מהכול 'כיצד אנחנו יכולים לעשות אחרת?'. בנוסף בכל תחנה חוו התלמידים 'מהי המשמעות של להיות בעל מוגבלות?' – הם עברו מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, חוו טעימות עיוורות של גלידה, גילו את העולם הקוגניטיבי דרך קופסא שאינה קלה לפתיחה, וחוו את עולמם של לקויי השמיעה.

כחלק מחוויית ההתנסות המעמיקה עם עולמם של אנשים עם מוגבלויות, יצאו קבוצות קטנות של תלמידים במהלך היום למגרש הספורט, שם חוו, התנסו והתאמנו עם דותן על משחק כדורסל בכיסאות גלגלים.

בסוף היום התכנסו השכבות במגרש הספורט וצפו בשלושה משחקי כדורסל מותחים שביצעו התלמידים על כסאות גלגלים.

ענבר סלומון מורה לחנ"ג:
מפתיחת היום הביעו התלמידים הקשבה, התעניינות וסובלנות רבה. בכל תחנה תרמו את חלקם לשיח ולחוויה שהועברה ואף שיתפו במסקנות שעלו בחלקם לכל אורך הדרך. הצוות זכה לפגוש תלמידים חושבים, קשובים ויצרנים שללא ספק יהפכו להיות שגרירי נגישות וימשיכו בהעברת המסקנות והתובנות הלאה.

תודה רבה ללימור שמעונוב (מנהלת בית הספר), ענבר סלומון (מורה לחנ"ג) ולכל צוות בית הספר שקיבל את פנינו בזרועות פתוחות ולקחו חלק בכל שלב בפעילות.

 

התלמידים בתחנת התנסות מוגבלות קוגנטיבית מנסים לפתוח את קופסת הפאזל תלמידי בית הספר בתחנת התנסות מוגבלות של ליקוי שמיעה עם כיסויי אוזניים

התלמידים בתחנת התנסות מוגבלות בראייה שומעים מלידיה על חיי היום יום שלה כעיוורת דותן מישר ותלמידי בית הספר במגרש הכדורסל על כיסאות גלגלים משחקים

דותן מישר במ

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן