Skip to main content

"מותק של תיאטרון" הקסם שבצפון מסיימת שנת פעילות שלישית

"מותק של תאטרון", הוא תאטרון ייחודי של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל". בתאטרון יש 9 חברים עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ו-5 סטודנטים לחינוך במכללת תל-חי, הלומדים משחק ומציגים יחד! זו השנה השלישית לפעילות התאטרון המתוק הזה.

בסוף חודש יוני ציינה קבוצת "מותק של תיאטרון" סיום של עוד שנת פעילות קסומה!

הערב התקיים בין כתלי המכללה, בכיתה שבה החברים נפגשו אחת לשבוע למפגשי תאטרון במשך שנת הלימודים האקדמאית.

כצפוי, הערב היה רווי בהתרגשויות והתעלות רוחנית של כל מי שנכח באירוע.

הערב נפתח בשיר "שירת העשבים" שכתבה והלחינה נעמי שמר המתבסס על שלוש אמרות של רבי נחמן מברסלב:

ו"כִּי דַּע, כִּי כָל רוֹעֶה וְרוֹעֶה יֵשׁ לוֹ ניִגּוּן מְיוֻחָד לְפִי הָעֲשָׂבִים וּלְפִי הַמָּקוֹם שֶׁהוּא רוֹעֶה שָׁם, כִּי כָל בְּהֵמָה וּבְהֵמָה יֵשׁ לָהּ עֵשֶׂב מְיוֻחָד, שֶׁהִיא צְרִיכָה לְאָכְלוֹ. גַּם אֵינוֹ רוֹעֶה תָּמִיד בְּמָקוֹם אֶחָד. וּלְפִי הָעֲשָׂבִים וְהַמָּקוֹם שֶׁרוֹעֶה שָׁם, כֵּן יֵשׁ לוֹ ניִגּוּן. כִּי כָּל עֵשֶׂב ועֵשֶׂב יֵש לוֹ שִׁירה שֶׁאוֹמֵר, שֶׁזֶה בְּחִינַת פֶּרֶק שִׁירָה, וּמִשִּׁירַת הָעֲשָׂבִים נַעֲשֶׂה ניִגּוּן שֶׁל הָרוֹעֶה

."

באווירה של אמת המשכנו לברכות המרגשות הן של הגב' עדינה אייזיק שליוותה את הסטודנטים במהלך השנה ואשר מהווה עבורם מקור לתמיכה רגשית ואוזן קשבת, הן של מנכ"ל המכללה מר אלי כהן שבירך את העשייה החברתית של המרחב לחיים בגליל והדגיש שהוא עד לעשייה החברתית הרחבה של המרחב לחיים עצמאיים בגליל, והן של נגה סיון מנהלת (שותפה) של המרחב לחיים עצמאיים בגליל (נגה היא גם למעשה, שהגתה את רעיון הקבוצה ואף יזמה את הקמתה ועל כך נודה לה לנצח).

לאחר מכן, חברי התיאטרון הופיעו עם קטעי תיאטרון בפני הקהל ושוב, הרגש המוכר של התרגשות גדולה וצער רב על סיום התהליך המשותף. קטעי התיאטרון המאלפים והמעלפים שהוצגו, היו לעתים בשיתוף עם רעיונות של הקהל מה שהצריך את חברי התיאטרון גם לאלתר, והאלתור המשותף על הבמה היווה רגע שיא של הקבוצה כקבוצה מגובשת ומקצועית. 

 

הופעתה של "מותק של תאטרון" בחגיגת סיום השנה  הופעתה של "מותק של תאטרון" בחגיגת סיום השנה

                                                      הופעתה של "מותק של תאטרון" בחגיגת סיום השנה

כמו בכל שנה, הפרידה בין חברי הקבוצה לא קלה לאף אחד. הקבוצה הזאת משקפת אמירה חברתית מאוד חשובה והחיבור בין אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית לבין סטודנטים בכל שנה מביא את כולנו לעוצמות רגשיות גבוהות ולקרבה אותנטית בין חברי הקבוצה.

ערב הסיום של התיאטרון ציין סיום דרך ענפה בה מתחנו ביקורת על החברה רווית המחיצות והמחסומים החברתיים ובעיקר הפחד ממה שהחברה מגדירה כ"שונה". קבוצת התיאטרון הזו היא ההוכחה שניתן להרחיב את גבולות הנורמה ולהיות פשוט אנשים טובים יותר.

מותק של תיאטרון פועלת כבר שנה שלישית במרחב לחיים עצמאיים בגליל, וכבר שנה שלישית שאנו מהווים ראיה חזקה למה שקורה אם מפרקים דעות קדומות ומאפשרים ליצור מציאות ספק מדומה, ספק אותנטית על במת המשחק.

במהלך ערב הסיום נזכרנו והזכרנו את המסע הנפלא שעברנו ביחד במהלך השנה, מנקודת ההיכרות ועד לנקודת הפרידה דרך ההתקרבות הבלתי נמנעת אחד לשני- כי במותק של תיאטרון כולם נכנסים לכולם ללב.

על מנת לסכם את האמירה החברתית החשובה של העוסקים בדבר, סיימנו את הערב בשיר של שלום חנוך: "הולך נגד הרוח" בתקווה להשאיר את החותם שלנו גם בתוך הסטודנטים שיוצאים לדרכם ומסיימים את התואר הראשון ברכנו את כולם לא לפחד! לא לפחד! ולהעז ללכת נגד הרוח שמפרידה בין בני האדם שיוצרת היררכיות חברתיות חסרות צדק או מוסר ושפוגעות במי שנחשב חלש יותר וליצור רוח חדשה. כי זה מה שאנחנו עושים כאן בצפון. בחסות עמותת 'נגישות ישראל', המרחב לחיים עצמאיים בגליל יוצר רוח של שינוי, רוח של קירוב לבבות, רוח של צמיחה משותפת ואכפתיות בין האחד לשני.

כן התיאטרון הזה הוא חלום שמתגשם תחת שרביטו של איש התיאטרון היקר: עמיעד קלושינר.

כשבוע לאחר אירוע הסיום, כמיטב המסורת שלנו, נפגשנו למפגש אינטימי שהיה הסיום הסופי בו נכחו רק חברי הקבוצה ונגה סיון שיקרה לכולנו.

 

שלוש חברות בקבוצה  חלק מקהל הצופים בהופעה
3 חברות בקבוצת "מותק של תאטרון"                                                                חלק מקהל הצופים בהופעה

הופעת "מותק של תאטרון" בחגיגת סיום השנה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן