Skip to main content

הקרנה מיוחדת של סרט נגיש במרחב הגלילי

המרחב לחיים עצמאיים בגליל ממשיך להקרין סרטים מונגשים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה).

הפעם הסרט- שרוכי הנעלים

היום, יום ראשון (13/8/2017) נרשמה עוד היסטוריה קטנה למרחב לחיים עצמאיים בגליל (נגישות ישראל), ועוד נקודת ציון קטנטונת לחברה הישראלית ולמאמצים להשגת שוויון לכלל האנשים והאוכלוסיות בחברה.

הקרנת סרט מונגש לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, נזכיר, היא לא דבר שבשגרה. המרחב לחיים עצמאיים בגליל הוא הגוף היחיד בגליל העליון שמקרין סרטים מונגשים עבור אנשים עם מש"ה . הסרט פתוח גם לקהל הרחב.

נזכיר עוד, שסרט מונגש לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הוא סרט רגיל, שעל פס הקול המקורי שלו הוקלט דיבוב בעברית קלה ופשוטה להבנה, כך שכל אחד ואחת יכולים להבין.

הסרט שהוקרן היום נקרא "חשיבותם של שרוכי הנעליים, או בקיצור "שרוכי הנעליים". הוא סרט הולנדי שהצליח בזירה הבינלאומית בזכות הסיפור המרגש שלו: שחקן תאטרון שמפוטר, מוצא את עצמו בלשכת העבודה ומקבל הצעה לעבוד במרכז יום של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. בתחילה הוא חווה קשיים, אך לאט לאט הוא נכנס לליבם של החברים והחברות ומצליח לגבש סביבו חבורה מדהימה של אנשים, אותם הוא מביא גם לידי הופעת מוזיקה. שווה ללכת ולצפות.

הגיעו הבוקר שני אוטובוסים מלאים לסרט, כ- 100 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מה שעמד ברף הציפיות שהצבנו לעצמינו, האנשים הגיעו מע"ש אהבה בקריית שמונה, ממרכז התעסוקה צח"ר שנמצא מול ראש פינה וכן מחצור הגלילית.

לשמחתנו הרבה גם הפעם החברים הבינו את הסרט, מחאו כפיים כשהיה צריך, צחקו כשהיה צריך ובעיקר יצאו ונהנו.

אנחנו מקווים להקרין עוד סרט בקרוב…

 

הקהל נכנס לאולם   הקהל באולם  צופה בסרט המונגש

הקהל נכנס לאולם                                                                                                הקהל באולם  צופה בסרט המונגש

הקהל באולם  צופה בסרט המונגש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן