Skip to main content

"עיניים לשניים" חזרה לצפון מהספורטיאדה באילת עם גביע!

מדברי ורדה אדר, סטוקרית בקבוצה:

כן כן גם לנו הגיע גביע עשינו זאת…

לקראת סוף אוקטובר, 17-21/10, השתתפנו, "עיניים לשניים", קבוצת רכיבה על אופני טנדם לאנשים עיוורים ורואים מ"המרחב לחיים עצמאיים בגליל – נגישות ישראל", באירוע ספורטיאדה באילת – תחרויות במגוון ענפי ספורט של נבחרות מקומות עבודה שונים. אירוע גדול בחסות "הפועל". חסות נוספת שניתנה לנו, הקבוצה מהמרחב לחיים עצמאיים, היא חסות של חברת 'הרץ' (Hertz), שהעניקה לנו תרומה את הרכבים הנהדרים שלה!

לנו, לקויי הראיה והעיוורים זוהי שנה שניה בה אנו נוטלים חלק פעיל בעיקר ברכיבה באופני טנדם, השנה גם נוספו רצים עיוורים ולקויי ראיה. מספר המשתתפים בקרב העיוורים ולקויי הראיה גדל מאוד והנוכחות שלנו הורגשה בהחלט, "אנחנו על המפה".

השנה גם זכתה קבוצתנו "עיניים לשניים" במקום השני בקטגוריית גברים לגילאי 60 ומעלה. זוג הרוכבים שזכו הוא הסטוקר – הני אבו שהין ואיתו הקפטן אילן אדר וזה המקום לברך אותם על זכייתם, כל הכבוד! שאפו!

הני אבו שהין ואילן אדר עם הגביע בו זכו

והנה תאור קצר על יום הרכיבה הראשון:"השכם השכם בבוקר יצאנו לדרכנו…"

אילת, שעת בוקר מוקדמת של יום התחרות הראשון, חושך בחוץ, רק פנסי הרחוב דולקים מהלילה ומאירים לנו הרוכבים את הכביש אל נקודת הזינוק, החמה ממזרח לא הפציעה עדיין, ואנו בהמתנה לשריקת הזינוק, ממתינים במתח, מתרגשים ומלאי אדרנלין. זהו! התחרות החלה ואנו שועטים קדימה. לאורך המסלול רוכבים, נופלים, קמים, שוקעים בדשדש, סוחבים ברגל את האופניים, מזנקים ומדוושים במלוא המרץ, מטפסים ושוב מתחפרים בדשדש מעצבן ומתיש, מתנשפים ומזיעים , מתמודדים מול האתגר,לא מוותרים, לא מתעכבים בשטח ומייחלים אל היעד – הוא קו הסיום. והעיקר- את מסלולי התחרות סיימנו בשלום. לוח הזמנים השנה היה צפוף אך מלא תוכן ועניין: מופעים, מסיבות ארוחות ומפגשי קבוצות ברכיבה משותפת וסתם כך שיחות חולין בלובי, במועדון, בבריכה ועוד.

והרי לכם עוד תאור מזוית אחרת על עשייה מבורכת: "אנשים טובים באמצע הדרך…"

כמה נעים ומרגש לראות כיצד הקפטנים מסייעים וממלאים את משימתם במלוא הרצינות, האחריות והמרץ ללוות ולהנחות אותנו העיוורים ולקויי הראייה. כמה מצחיק, גועש ורועש היה חדר האוכל בזמן הארוחות כאשר מכל קצה ושולחן נשמעים הסברים של הקפטנים אודות התפריט להיום, מה נמצא על השולחן, ומה מוגש בצלחת ובאיזו זווית נמצא כל מאכל ומאכל. תיזוזים אלה הם רק פלח מהאחריות שהייתה מוטלת עליהם לאורך כל הספורטיאדה, ובל נשכח את האחריות הכבדה שהוטלה עליהם לרכוב במסלולים מורכבים, להוביל בביטחה ולשוב בשלום ובחיוך. על כך מורידים בפניהם את הכובע, מעריכים ומוקירים עשייה מבורכת זו, אין זה ברור מאיליו.

אסיים בשיר: "מקום בלב"

שלא עוצמים את עיניהם.

שלא אוטמים את אזניהם.

שמוכנים אל החלום להתקרב,

שעוד זוכרים איך להקל את הכאב.

שיכולים להתאהב, להתחייב

ולגלות שעוד נשאר להם מקום בלב.

תודה לכולם

בברכת שנה טובה ועשייה פוריה,

ורדה אדר – "עיניים לשניים"

זוגות האופניים על נגרר בדרך לאילת  זוג רוכבים על אופני טנדם באמצע התחרות
זוגות האופניים על נגרר בדרך לאילת                                                                   זוג רוכבים על אופני טנדם באמצע התחרות

מדברי כפיר בר, סטוקר בקבוצה:

ביום שלישי בצהריים נסענו לאילת ברכבים שכורים של חברת 'הרץ', וזה המקום לומר להם תודה ענקית על התרומה המשמעותית והאדירה של חברת Hertz. תודה!

הגענו לאילת, יותר מאוחר היה טקס פתיחה עם כלל המשתתפים בספורטיאדה. טקס הפתיחה היה טוב ובו עדכנו אותנו הרוכבים בפרטים של הימים הקרובים.

ביום רביעי קמנו בבוקר, יצאנו לרכיבה. אמרו לנו שהמסלול יהיה קשה מבחינת השטח. היו לי קצת חששות אבל הן התבדו. הרכיבה הייתה טובה. חזרנו למלון לאכול ארוחת בוקר, וכאן המקום להודות לכל המלווים והקפטנים – שנרתמו והיו מאוד סבלניים וסובלניים אלינו, הסטוקרים.

המלווים היו מדהימים לאורך כל הימים, ותמיד תמיד קשובים וסבלניים אלינו. יותר מאוחר היינו בריף הדולפינים והייתה חוויה מדהימה עם מדריכה מצוינת שענתה לנו על השאלות והסבירה לנו מה קורה בדיוק. הייתה אווירה פתוחה מאוד וכיפית.

ביום חמישי גם כן הייתה רכיבה מצוינת. ביום שישי רכבתי עם קפטן בשם מנשה מקבוצת 'כן ולא השרון', אז הייתה לי הזדמנות להכיר עוד אנשים מקבוצות אחרות. ברכיבה היה לנו פנצ'ר, אבל מהר מאוד עזרו לנו והמשכנו להתקדם. הייתה רכיבה מאוד טובה. כיף גדול. בשבת אכלנו ארוחת בוקר, התארגנו וחזרנו לצפון…

באופן כללי על הספורטיאדה, החוויה היא מאוד מגוונת. יוצאים למקום חדש שלא מכירים שזה קצת מפחיד, אבל יש כל כך הרבה מלווים ואת נגה שאפשר לסמוך עליהם כך שמהר מאוד מרגישים טוב והחששות מתבדים.

חשוב לי לציין כמה דברים – הרגשתי הרגשת משפחתיות גדולה, קודם כל בתוך קבוצת עיניים לשניים של המרחב לחיים עצמאיים בגליל, וגם בתוך כל המשתתפים של הספורטיאדה. אני רוצה להודות לרמי שטיין שהיה איתי בחדר וגרם לי להרגיש מאוד רגוע. אני רוצה גם להגיד כל הכבוד לאילן אדר שזכה בגביע!

חברי קבוצת עיניים לשניים

מדברי רמי שטיין, קפטן בקבוצה:

שלום לכל חברי ב"עיניים לשניים"! כולי נירגש עדיין מהתחושה שהענקתם לי, חברי הסטוקרים. אני מרגיש שהאופטימיות שלכם וההתמודדות שלכם נותנים לי יותר ממה שאני נותן לכם.

את המילה "נתן" אפשר לקרוא משני הכיוונים: מההתחלה לסוף ומהסוף להתחלה ומקבלים את אותה משמעות.

אני אולי נותן לכם אבל הנתינה שלכם הרבה יותר משמעותית ובעלת פרופורציות לחיים. אני שמח שאני חלק מהקבוצה המדהימה הזאת על כל גווניה.

להתראות ברכיבות ובפעילויות הבאות.