Skip to main content

בגליל העליון לא רואים ממטר בדרך להצלחה

קבוצת הכדור-שער של המרחב לחיים עצמאיים בגליל העליון בהנהלת נגישות ישראל, זכתה במקום השני בליגה הלאומית לשנת 2017-2018

חברי כדורשער גליל עליון עם הגביע ומדליות המקום השני
חברי קבוצת כדור-שער גליל עליון עם הגביע ומדליות המקום השני 

לפני שלוש וחצי שנים, נגה סיון – מנהלת משותפת של המרחב לחיים עצמאיים בגליל העליון המנוהל ע"י עמותת נגישות ישראל, החליטה להקים קבוצת ספורט לאנשים עיוורים.

נגה הפכה עולמות ואולמות בכדי להקים את קבוצת הכדור-שער גליל עליון. זה התחיל בתור קבוצה חברתית של אנשים עם עיוורון או ליקויי ראייה בשיתוף סטודנטים ממכללת תל חי.

הקבוצה החלה להיפגש באפריל 2015 פעם בשבוע למשך שעה. בטח שאף אחד מהאנשים לא ידע מהו משחק כדור שער. לאחר זמן קצר מתחילת האימונים הצטרפה הקבוצה לליגה הלאומית. משחקי הליגה מתקיימים בבית חינוך עיוורים בירושלים. הליגה מתקיימת שלוש פעמים בשנה שהם שלושה מחזורים. מאמן הקבוצה הוא אבי הלר.

 

מקבוצה חברתית הפכה הקבוצה לקבוצה מקצועית שמשתתפת בתחרויות ליגה לאומית. כתוצאה מעליה לליגה הלאומית, עברה הקבוצה ממפגש שבועי של שעה אחת, למפגשים פעמיים בשבוע, כשכל אימון בן שעתיים.

 

בסוף השבוע האחרון נסעה הקבוצה לסיבוב השלישי של משחקי הליגה, כאשר הקבוצה ממוקמת במקום השני לאחר שני המחזורים הראשונים שהתקיימו במהלך השנה. בידיעה שאם תשמור עליו בסוף המשחקים שיתקיימו ביום חמישי, תעפיל הקבוצה למשחק גמר הפלייאוף שבסופו תוכל גליל עליון להיות אלופת הארץ בליגה הלאומית.

 

קבוצת כדר-שער גליל עליון במהלך משחק
קבוצת כדר-שער גליל עליון במהלך משחק

 


הקבוצה עלתה לחימום לפני המשחקים וניתן היה להרגיש את הרצון שלהם לעשות היסטוריה. וכך באמת היה – הקבוצה נלחמה, התעקשה, לא ויתרה כל אחד משחקני הקבוצה נתן אל כל כולו. והתוצאות לא איחרו לבוא הקבוצה ניצחה. מתוך שישה משחקים, הקבוצה ניצחה חמישה משחקים והבטיחה את מקומה במשחק הפלייאוף על האליפות.

 

למשחק הפלייאוף הגיעו שתי קבוצות נחושות

ב"ש נוער וגליל עליון. המשחק היה צמוד לכל אורכו. לבסוף גליל עליון הפסידו 8:7, אך ההפסד לא גרע מתחושת ההישגיות של הקבוצה, קבוצת גליל עליון הפכה מקבוצה חברתית לקבוצה מקצועית וחברתית.

נגה נשאלה: מה גרם לה להקים את הקבוצה? "הקבוצה הוקמה לאחר בדיקת הצרכים בדקתי את הצרכים בשטח, וראיינתי אנשים בשטח מה חסר לאנשים והבנתי שכל נושא הפעילות הקבוצתית ספורטיבית לאנשים עם מוגבלות חסר. שמעתי על הכדור שער והתחלתי לברר. נסעתי לירושלים לבית חינוך עיוורים כדי לראות מה זה כדור שער וצפיתי בבנות וראיינתי את הבנות אחת אחת וכתבתי מה היתרונות שהן מנו ואיך זה שיפר להם את החיים. שם התקבלה ההחלטה להקים קבוצה. לאחר החלטה להקים קבוצה חיפשתי שערים ובדרך לא דרך השגתי שערים ואת כל הציוד והמשאבים הנדרשים לקיום קבוצה" .

כשנשאלה נגה: מהי מטרתה של הקבוצה? "מהר מאוד לאחר הקמת הקבוצה רציתי שהקבוצה תהיה בליגה, כל קבוצה אני מנסה למשוך אותה לקצה העליון מבחינה מקצועית וחברתית. לאחר שלוש שנים אני חושבת שהקבוצה מתפקדת טוב עונה על המטרות החברתיות והמקצועיות. אנשים מתייחסים ברצינות לקבוצה וזה הדרישה שלי מחויבות לקבוצה. הקבוצה במקום טוב הגברנו אימונים ואני גאה בקבוצה, הקבוצה ענתה על המטרות שהצבתי.

כאשר נשאלה נוגה על הזכייה בגביע כך ענתה: "היה לי ברור שהקבוצה תזכה בגביע לא היינו רחוקים מהמקום הראשון, בהפרש של נקודה הפסדנו את המקום הראשון. לפני שלוש שנים האמנתי שהקבוצה תגיע להישגים, אופי ורצון האנשים בקבוצה הובילו ועוד יובילו אותה להישגים. אם הייתי רואה שהקבוצה מעוניינת רק בחברתיות הקבוצה לא הייתה הולכת לכיוון התחרותיות."

 

חברי קבוצת כדור-שער גליל עליון עם הגביע ומדליות המקום השני
חברי קבוצת כדור-שער גליל עליון עם הגביע ומדליות המקום השני

 


כל קבוצה צריכה מאמן וללא דמותו של המאמן אבי הלר, שבכלל מגיע מעולם הכדורסל, הצלחת הקבוצה לא הייתה קורית.

 

שאלה לאבי: אתה מגיע מתחום הכדורסל ופתאום מציעים לך לאמן כדור שער קבוצה של עיוורים . מה גורם לך לעשות את זה? ענה: אחרי הרבה שנים שאמנתי כדור סל ושיחקתי , קיבלתי הצעה מנוגה לאמן ולא היה לי שום מושג על הענף הזה…וסיקרן אותי גם כי זה תחום חדש וגם כי זה עבודה עם אוכלוסייה מיוחדת ומשלב ספורט ועשייה מיוחדת וזה הדליק אותי. בהתחלה באתי ולא היה לי שום מושג…עמדתי מול קבוצה והלכתי עם האינטואיציות שלי ותוך כדי יחד עם השחקנים למדתי את המשחק, הלכתי ללמוד קבוצות אחרות במשך הזמן. חשבתי שזה ספורט איטי וגיליתי שיש המון אלמנטים חשובים בתוך המשחק ולא רק זה הוא אחלה ספורט בפני עצמו. אנשים מתאמצים, מזיעים, ומפתחים סיבולת וכוח והתאהבתי גם במשחק וגם בקבוצה שהיא מיוחדת במינה.

 

מה זאת בשבילך הקבוצה הזאת? "הקבוצה בשבילי קצת נשמע בנאלי זה ממש כמו משפחה יש את אמא ורדה (שחקנית) אבא מוטי (מתנדב) וזה לא כמו מקום עבודה שאתה בא והולך הביתה בשבילי זה הרבה יותר. אני שומר על הקשר עם האנשים בקבוצה מחוץ לאימונים ושומע על הבעיות ומה שמעסיק אותם וזאת תקופה של כמעט ארבע שנים ואנשים נכנסים לך ללב והופכים את החוויה ליותר שלמה. שוב זה נשמע ממש בנאלי…זה פתח לי גם את העיניים וגם את הלב.

 

 

מדליית מקום שני, ליגה לאומית בכדורשער לעונת 2017-2018 
מדליית מקום שני, ליגה לאומית בכדורשער לעונת 2017-2018

קבוצת כדור-שער גליל עליון עם הגביע והמדליות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן