Skip to main content

מידע מסייע

הופעת פואטרי סלאם של אנשים עם וללא מוגבלות מהמרחב לחיים עצמאיים בגליל

ב-9.9.20 התקיימה הופעה מרגשת של אנשים עם וללא מוגבלות מהמרחב לחיים עצמאיים בגליל של נגישות ישראל. ההופעה התקיימה בזום, בצורה וירטואלית, בניהולם של רועי בירן מנחה הסדנה, ונגה סיון מנהלת המרחב לחיים עצמאיים בגליל

ההופעה התקיימה לאחר סדנה בת מספר שבועות בהנחיית רועי בירן, יוצר בתחומי המוזיקה, תאטרון ושירה מדוברת. גם הסדנה התקיימה בזום, והיא אחת ממגוון פעילויות פנאי שהמרחב מנגיש לאנשים עם מוגבלות בזמן תקופת הקורונה, בו אנשים יוצאים מעט מהבית, על אחת כמה וכמה שאלה אנשים מהפריפריה, וחלקם אנשים בקבוצת סיכון.

סדנה בזום
פואטרי סלאם בזום


משתתפי הסדנה: סיון דנינו, פרח איתיאל, תומר יפה, ירון שגב, שושי ארגמן, עופר מיכאלי וכפיר בר.
שושי ארגמן וירון שגב כתבו לנו קצת מהמחשבות והרגשות שלהם לאחר ההופעה.

שושי:

סדנת כתיבה בזום? איך אסתדר? והיום, כשאני אחרי, היה מאתגר! בחרתי להעביר את תחושותיי בשיר קטן, לא ארוך מידי:


יצאנו לדרך קבוצה חביבה עם מנחה מצוין

- האלוף רועי בירן,
שהוביל בנועם וברגישות את הקבוצה המיוחדת הזאת.
דיברנו, למדנו, חשבנו, כתבנו, הקראנו, הגבנו וקיבלנו משוב.
והכל בחמישה מפגשים והרבה עבודה גם בבית כי היו שיעורים.
ועבורי כאישה עיוורת הסדנה הייתה מעצימה, מאפשרת. ומאוד מאתגרת.
וכרגיל, הוכחתי לעצמי שוב שאם מתאמצים מצליחים, וזה מה שחשוב.
הגלגלים בראשי עבדו שעות נוספות והמילים יצאו מהלב אל המקלדת
כמו מלחין המנגן על פסנתר את יצירתו
.ולסיום- ערב מול קהל בזום.
ואני הקראתי את השירים שלי לבד, בעצמי
בקול רועד אבל שלי
! איך? אתם וודאי שואלים
פלאי הטכנולוגיה ונוגה אחת עקשנית
. ולאחר הזום מבול של תגובות
ממשפחה וחברות. אז חותרים לסיום, זמן תודות.
לחברי הקבוצה ולרועי וכמובן לנוגה סיוון
המנהלת הגדולה מכולן ולנגישות ישראל.

שושי ארגמן
שושי ארגמן

ירון שגב:

סדנת הפואטרי סלאם כחוויה לימודית הייתה מרתקת ומעצימה ממש! משהו שאני מקווה שיימשך. עניין היחס לשונה עלה לא מעט. יש לי מסר פשוט. אין סיבה להסיט מבטים, או להיות במבוכה ממוגבלות או שונות. אלה רגשות, רגשות ניתנים לשליטה. ואנרגיה ניתנת להכוונה ולשינוי. אפשר לשלוט בזה מתוך מודעות. אם נתקלים באדם עם מוגבלות. להרגיל את עצמנו לא להסיט מבט. זה מעליב מאוד את מי שמסיטים ממנו מבט. אם כבר נראיתם על ידי הצד השני הישירו מבט והמשיכו. מוגבלות אינה מדבקת, אנרגיה שלילית ופגיעה כן חוזרות אליכם. נסו את ראיית הטוב במקום. יש המון טוב בשונה, באחר. התבוננו מתוך לחפש מה נחמד בו או בה ותראו שיש. רחמים? אומר חד וחלק רובינו רוב הזמן כשונים מוגבלים נכים לא צריכים ולא רוצים רחמים. מצד שני יותר הגיוני להבין שזה המצב של האדם, ורחמים רק יגרמו לו לחוש רע.

אפשר במצבים מסוימים להציע עזרה רק תשאלו קודם אם צריך ובמה אפשר לעזור. כאדם עם מוגבלות יודע מה המסוגלות שלו. ואמרו לפניי – "חיוך עולה בזול ומביא שכר גדול". אני אומר לכם לפעמים חיוך קטן מסייע רבות לאנשים עם מוגבלות, ונותן הרגשה של יחד למרות הכל. אסיים בנקודה אחרונה. כשאתם למשל בתור לקופה, אתם לא יודעים מה קורה בפנים של מי שלפניכם. קצת סבלנות, אם יש שם איטיות או משהו שמעכב אתכם. קשה לראות מה יש בפנים. ולכן נסו לדון לכף זכות. אולי יש לו/לה מוגבלות שהיא לא נראית בחוץ. המסר הכי חשוב הוא שאפשר לשנות וזה תלוי גם בכם. שנה טובה ומתוקה

.

ירון שגב
ירון שגב

נגה סיון מסכמת:

"פעילות הסדנה וההופעה היו מלוות בהרבה מאוד אתגרים טכנולוגיים. יחד עם זאת, הצלחנו להתגבר עליהם ולאפשר לכל אחד ואחת מהמשתתפים להביע את עצמו בצורה עצמאית ומכבדת. תודה לרועי בירן על ההנחיה של הסדנה וההופעה, ולמיכל דניאלי מהעמותה שעזרה טכנולוגית ואפשרה את קיום הערב הזה".

 

הופעת פואטרי סלאם בזום

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן