Skip to main content

מידע מסייע

לרגל הבליינד דיי: פעילויות מותאמות לעיוורים במרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן

יום הבליינד דיי, יום העיוור הבינלאומי שחל בכל שנה ב-6.6, הוא יום משמעותי עבורנו במרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן שבניהול נגישות ישראל המזכיר לנו כמה הפעילות שלנו במהלך השנה משמעותית עבור אוכלוסיית העיוורים.

ציון יום זה מזכיר לכל אחד ואחת מאתנו לא לשכוח את האנשים עם לקות הראיה והעיוורון שעושים יום יום מאמץ לחיות עם הלקות ולהתגבר עליה, עם האמצעים השונים שפיתחו בעצמם וגם עבורם.

זה הזמן שלנו לחשוב מחוץ לקופסא, להבין איך אני יכול/ה להנגיש לאדם העיוור או לקוי הראייה את העולם, במקומות שיכולים להיות לו מאתגרים. יום זה מאפשר לנו לחשוב על דבר אחד קטן שאנו יכולים לקחת על עצמנו כדי לקיים את המשפט "לפני עיוור לא תשים מכשול".

זה יכול להיות בדברים הקטנים, לראות שברחוב שאני מסתובב עיוור יכול ללכת בבטחה כי דאגתי להזיז את האבן שתקועה באמצע המדרכה או הענף שנפל, או לשים לב שהמדרכה נוחה או נגישה.

במרחב לחיים עצמאיים בגליל קיימות מספר פעילויות חברתיות המותאמות ללקויי ראייה ועיוורים, את הפעילויות אנחנו מקיימים במרחב במהלך השנה:

  • עיניים לשניים היא קבוצת רכיבה באופני טנדם (אופניים המותאמים לשני רוכבים- מקדימה יושב אדם רואה ומאחורה אדם עיוור). הרכיבות יוצאות ממועדון הרכיבה של המרחב באגמון החולה ומתקיימות הן בעמק החולה והן במקומות שונים בארץ. הקבוצה חברה באיגוד האופניים ומשתתפת בתחרויות ארציות. הקבוצה שלנו אנשים עם לב זהב שלא מפספסים את החוויה ויוצאים לרכב יחד ודואגים לפידבקים ולפינוקים שווים. 
     
    עיניים לשניים - קבוצת רכיבה באופני טנדם
    עיניים לשניים – קבוצת רכיבה באופני טנדם
     
  • כדור שער הוא אחד הענפים במסגרת המשחקים הפאראלימפיים. במרחב התקיימה קבוצה שהשתתפה בליגה הלאומית, ואף זכתה פעמיים במקום השני. בעקבות הקורונה הפעילות פסקה ובשנה הקרובה הפעילות תחזור לפעילות רציפה, בכפר יובל, באולם ספורט שהונגש לעיוורים.
     
  • זזים בזום הינו אימון גופני אשר התקיים בזום. השיעורים והתרגילים מותאמים לרמת הקושי הנכונה לכל אדם, עבודה על טווחי תנועה, שיווי משקל, קואורדינציה, חיזוק ויציבה נכונה.

    זזים בזום - אימון גופני בזום
    זזים בזום – אימון גופני בזום

בנוסף לכל אלו, הפעילויות והאירועים מותאמים ומשלבים בתוכם אנשים עיוורים ולקווי ראייה. הן בקרמיקה, תיאטרון, חונכות אישית ועוד. בקרוב אנו מקווים לחזור גם לאירועי הסרט המונגש בסינמטק בראש פינה, שאנו מביאים מספריית העיוורים, שתמיד מתלווה עם פינוקים נוספים.

שיהיה לכולנו יום העיוור שעובר בליבנו ונותן מחשבה קטנה לקידום הנגישות בארץ שנהיה שמחים יחד ומלאי סיפוק מהעולם.

רוצים לקבל החלטה טובה ביום הבליינד דיי לקידום הנגישות? בואו הצטרפו אלינו ותהיו שותפים פעילים בהנאה!!

לפרטים:

יובל כהן- 052-5347164
סמדר זילברברג-054-7659964

עיניים לשניים - קבוצת רכיבה באופני טנדם

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן