Skip to main content

חדשות

סיכום דיון בוועדת הכלכלה בעניין הקצאת מקומות חניה לגילאי 75 ומעלה

קטגוריה: חדשות העמותה

 

ביום 15/5/12 התקיים דיון בועדת הכלכלה בעניין אישור לקריאה ראשונה של הצעת חוק האזרחים הוותיקים שנועדה להקצות מקומות חניה לאזרחים שגילם הינו מעל 75 שנה במקומות ציבוריים.

 

את הצעת החוק יזם חבר הכנסת משה גפני וחתומים עליה גם חברי הכנסת אורי מקלב, אברהם מיכאלי, זאב אלקין, דליה איציק ופניה קירשנבאום.

 

עמותת נגישות ישראל וארגון הגג של ארגוני הנכים ונכים בלתי מאוגדים, מטעה מאבק הנכים וארגון נכי ישראל הביעו את התנגדותם לנוסח הצעת החוק בשל הפגיעה הקשה במכסת חניות הנכים. כבר כיום קיימת מצוקה אמיתית לאנשים עם מוגבלות במציאת חניות זמינות לנכים נוכח קיומם של כ- 150 אלף תגי חניה לנכים מחד ומספר קטן מאוד של חניות לנכים מאידך. מתן זכאות לעשרות אלפי אזרחים קשישים לחנות בחניות אלו רק תחריף את המצוקה הנוכחית. הקצאת מקומות חניה לקשישים צריכה להיעשות אך ורק בנוסף לחניות נכים תוך סימון והצבת תמרור ייחודי לעניין כאשר יש לתת עדיפות לסימון חניות נכים.

 

חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב ציינו כי אין מטרת הצעת החוק לפגוע בחניות נכים וכי הקצאת חניות לקשישים תיעשה בנוסף לחניות הנכים וכי תג אזרח ותיק יינתן לשימוש אישי בלבד.

 

משרד המשפטים הביע התנגדות חריפה לנוסח הצעת החוק וטען כי גם אם ייקבע כי הקצאת החניות לקשישים תהיה בנוסף לחניות נכים הרי שעדיין תתקיים פגיעה בנכים. הקצאת מקומות חניה לנכים ברחובות נעשית על פי שיקול דעתן של רשויות מקומיות. לא קיימת חובה בחוק להקצאת כמות מסוימת של חניות אלו . במידה ותושת על הרשויות החובה להקצות מקומות חניה גם לקשישים, תיפגע המכסה של חניות הנכים. גם לגבי חניונים במבני ציבור שלגביהם נקבע מספר של חניות נכים בתקנות התכנון והבנייה ותקנות מקום קיים קיימת בעייתיות שכן ניתן להגדיל מספר מקומות שנקבע במקום להקצותם לקשישים וזאת לאור מצוקת החניה הקיימת לנכים.

 

גם נציגי המשטרה, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מרכז השלטון המקומי, עיריית תל-אביב , ארגוני נכים נוספים הביעו התנגדותם להצעת החוק. הוצע אף לבחון צמצומה של הצעת החוק לחניונים של מקומות ציבוריים.

 

בתום הדיון הוסכם כי תינתן שהות של שבועיים למשרד המשפטים לגבש נוסח חלופי להצעת החוק בהתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והמשטרה.

חניית נכים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן