Skip to main content

התחלנו שנה חדשה של פעילויות במרחב לחיים עצמאיים בגליל !

אנחנו שמחים לספר שהשבוע כל הפעילויות של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל שבניהול עמותת נגישות ישראל" בשנה הקרבה החלו את דרכן. אל הפרויקטים הצטרפו סטודנטיות וסטודנט ממכללת תל חי, מכיניסטים של גליל עליון וכמובן המתנדבים היקרים מהקהילה שרובם ממשיכים איתנו כבר שנה שנייה או יותר. אין ספק שאנו שמחים שהם איתנו!

 

ביום ראשון נפגשנו קבוצת "צועדים קדימה" לפעילות הקבועה שלנו, הליכה בטיילת הוורדים. כיף לראות כל פעם מחדש את ההתמדה של המשתתפים ואת המשתתפים החדשים והפעם גם הסטודנטים מתל חי, ואת שירה וברוך.

קבוצת "צועדים קדימה"
קבוצת "צועדים קדימה"

ביום שני נפתחו קבוצות התיאטרון שלנו "משחק של אהבה" ו"תיאטרון החופש" עם המדריכה נטע מנור. אנחנו גם שמחים מאוד להודות למתנ"ס ארתור פוקס שמארח אותנו השנה בכלל הפעילויות שלנו ובפעילות התיאטרון שעכשיו תשמעו עליה קצת! משחק של אהבה היא קבוצה נפלאה, אליה מגיעים משתתפים מצפון רמת הגולן, מקרית שמונה ומהקיבוצים בסביבה. קבוצה שזזה הרבה וצוחקת הרבה. גם קבוצת תיאטרון החופש גדולה ומצחיקה מאוד! בפעילות הראשונה בנינו פסלים אשר הביעו קונפליקטים שדברנו עליהם בפעילויות הפתיחה.

את יום שלישי התחלנו עם מפגש ראשון לשנה של פעילות האומנות 'ליצור ולספר' עם המדריכה אתי גינסברג. פעילות ראשונה היא תמיד פתח להיכרות, על אף שחלק מחברי הקבוצה כבר מכירים תמיד כיף לגלות דברים חדשים. ובפעילות שבתוכה יש גם אומנות המשתתפים מגלים גם דברים חדשים על עצמם. אותנו זה מרגש.

השנה נפתחו ארבע קבוצות הרוכבות על תלת אופן, "רוכבים באגמון" את כולן מוביל המדריך הוותיק שלנו, אילן אדר. בעקבות מיקום המועדון, ואזור הרכיבה (אגמון החולה) שמות הקבוצות הן על שמות של עופות נפוצים באזור זה.

ביום שלישי אחר הצהריים יצאה רכיבה ראשונה של קבוצת רוכבים באגמון 'אנפה'. המכיניסטים מכפר הנשיא אשר מלווים את הקבוצה, הפעילו אותנו בפעילות היכרות ספורטיבית ויצאנו לרכיבה באזור המועדון שלנו. היה מוצלח וכיף מאוד להתחיל את הפעילות, כמה חיכינו לזה!

קבוצת רוכבים באגמון 'אנפה'
קבוצת רוכבים באגמון 'אנפה'

בערב התחלנו את פעילות הפרויקט החדש "אצלנו בחצר" עם המדריך ברוך כהן. הפעילות תתמקד בשיפור ושדרוג המועדון שלנו, המרחב לחיים עצמאיים ובליווי המכיניסטים ממעיין ברוך. נעסוק בנגרות, גינון, פסיפס ועוד. את הפעילות הראשונה הקדשנו להיכרות ואפינו פיתות על הסאג'. הייתה אווירה נהדרת ותחושת ציפייה לקראת המשך הפעילות.

ביום רביעי נפגשנו לרכיבה ראשונה על תלת אופן של קבוצת רוכבים באגמון 'שקנאי'. הכרנו אחד את השני ויצאנו לרכיבה קצרה באזור המועדון ובשדות. על אף שנראה שאופניים נמוכים שיושבים בהם עם משענת קלים לרכיבה, זהו לא המצב והאתגר הוא קשה ומהנה מאוד!

ביום חמישי סגרנו את השבוע בפעילות ראשונה של שני חוגי הקרמיקה עם המדריכה לין הירש. לין הביאה לפעילות שקית עם הרבה עלים שונים וכל אחד ואחת הוזמנו ליצור עם העלים. נוצרו כלים מדהימים, תחתיות לקפה, תחתיות לסרים ועוד. בקיצור היה ממש מגניב! כל קבוצה מיוחדת במינה והשיח היה מהנה במיוחד. מימון גם דאג לכולנו לקילו נוסף עם פיצוחים שהוא מכין!

אני רוצה לסיים בתודות גדולות למתנ"ס ארתור פוקס שמארח את כל פעילויות הפנאי (תיאטרון, יצירה וקרמיקה) ובתודה לאגמון החולה, שמארחים אותנו עוד שנה בשטח האגמון. וכל כך הרבה תודות עוד בדרך… לתורמים המדהימים, למתנדבים הדהימים, לעמותת נגישות ישראל שעוזרת לנו להצמיח כנפיים ולהגשים חלומות ועוד ועוד…

התגעגעתי לכתוב לכם, ושמחה שזה שוב יהיה הרגל. המשך שבוע נהדר, יובל כהן.

לפרטים נוספים על הפעילויות שלנו מוזמנים ליצור קשר –

עומר שפירא- 054-7384097

קבוצת רוכבים באגמון 'אנפה'

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן