Skip to main content

חדשות

העמותה ב"שביל הנגישות" בבי"ס "נעורים" בקריית ביאליק

קטגוריה: חדשות העמותה

 

קריית ביאליק חרטה על דיגלה את נושאי הנגישות וקבלת השונה ומיתגה אותם כחלק מחזון העיר. ברור כי עשייה כל כך אינטנסיבית חייבת להיות משולבת בהסברה במערכת החינוך, על כל קשת גילאי תלמידיה – מגן חובה עד כיתה י"ב. הודות ליוזמת ראש העיר מר אלי דוקורסקי, מנהל אגף החינוך מר עמי ראובן וקברניטי העיר, מתבצעת פעילות ענפה בנושא מזה כשלוש שנים והתוצאות כבר ניכרות בשטח. תלמידי הקרייה מדברים בשפה אחרת – שפה המקבלת את השונה, משלבת אותו בחיי היום-יום בביה"ס ובשעות שאחרי הלימודים, בתנועות הנוער ובחוגים.

אך טבעי היה אפוא לעלות דרגה לרמת הסברה גבוהה יותר ולתת להם לחוות אישית באמצעות עמותת נגישות ישראל את הלקויות, מתוך ההבנה כי רק התנסות אמיתית תגרום להם לקבלה אמיתית ולהבנה מעמיקה מה חווים חבריהם או מכריהם עם המוגבלויות השונות.

הפעם נבחר ביה"ס "נעורים" לשאת את בשורת הנגישות וקבלת השונה; הפעילות החלה בשני סבבי הרצאות לשכבות ד' ו-ה' על ידי גיורא לב ועל ידי. את היוזמה קידמו במסירות ובמחויבות מנהלת ביה"ס הגב' מירי בן שושן המורה עמנואל מטוט. ברור היה כי השלב הבא יכלול מיזם תחנות התנסות של התלמידים בלקויות השונות, תחת המוטו: "עד שלא תחווה – לא תבין"…

בבוקר יום ד' 23.5.12, כמבצע צבאי לכל דבר, הוצבו שלטי ההסברה בחצר ביה"ס ונפרשו מרכיבי תחנות התנסות ללקויות השונות, חלקן בחצר וחלקן בחדרי לימוד. המשתתפים חולקו לקבוצות ועברו עם מוריהם ומורותיהם בין התחנות השונות, כשבכל אחת מהן פגשו אדם עם מוגבלות, שמעו מחוויותיו וחוו מה טיב החיים עם אותה המוגבלות "רק לרגע":

 

• התנסות בלקות פיזית תוך שימוש בכיסאות גלגלים, קביים וכפפות אפייה (להמחשת לקות ידיים – עם שימוש במשחקי צורות הנדסיות וציור על בריסטול), מלווה בסיפורם ובהדרכתם של גיורא ושלי.
• היכרות עם עולמם של החירשים והתנסות בשיחה בשפת הסימנים בעזרת סמי – מתרגם לשפת הסימנים.
• פגישה עם יוסי ושוש, זוג מתנדבים עיוורים הנעזרים בכלב נחיה ובמקל נחייה – והתנסות יחד עימם באמצעי ההנגשה הללו.
• המחשה מפי רחלי, לקוית שמיעה והתנסות בעזרת אוזניים אטומות מהם חיי היום-יום שלה.

היום הסתיים בריכוז התלמידים והמתנדבים באולם הספורט לדברי סיכום על ידי גיורא ועמנואל ובשירה בשפת הסימנים ובעיניים דומעות של השיר "יחד".

בשלב הבא מתוכננת ארוחת-חושים מטעם נגישות ישראל למנהלי אגף החינוך בעירייה וצוות המקצועי במתחם ביה"ס "נעורים".

 

מילת סיכום בגוון אישי: כתושבת הקרייה, כאם לשני ילדים שבגרו את מערכת החינוך הזו, כחברת  מועצה וכמי שעומדת בראש קבוצת המתנדבים המופלאים הללו – חשתי גאווה עזה בהם ובילדי הקרייה שלי, על הפתיחות, על הקבלה, על הישירות ועל התעוזה לצלול לעולם חדש ולהיות הדור הבא שיביא את בשורת הנגישות, הסובלנות וקבלת השונה לעם הזה.

 

למתדנבי הפעילות: "כל עוד מתנגן באוזניי השיר המרגש "יחד" בביצוע בשפת הסימנים על ידי סמי שלנו – עז רצוני להודות לכם, יקירי נפשי, מתנדבי נגישות ישראל בצפון (נ.י.צ.) המופלאים, סיירת מטכ"ל של הנגישות – גיורא, רחל, אהובה, רעיה, מויש, חנה, גילה, אתי, ראובן, שושנה, יוסי, אורנה, צעירה ובתיה.
תודה ענקית ומיוחדת לגיורא ולרחל, שותפיי המדהימים – שנשאו בעיקר הנטל.

לא מובנים בעיניי כלל וכלל מאליהם ההתגייסות, המסירות לעמותה שלנו והתיפקוד המופלא ביום חם ולא פשוט.
מאז יצאתי משערי בי"ס – לא מפסיק זרם טלפונים על עשייתכם המופלאה ועל הערצת הילדים שזורמת לכיוונכם – אותם ילדים שליוו אותי לרכבי בדרך הבית ודיברו עליכם בחום ובאהבה!

ברכה על ראשכם היקר – ולהתראות במיזם ההסברה הבא, כי זו שליחותנו.
בברכה ובהערצה, רויטל."

 

דברי מנהלת ביה"ס, הגב' מירי בן שושן: "רויטל היקרה, מבקשת למסור בשמי ובשם כל משפחת "נעורים" את תודתנו והערכתנו הרבה על קיום יום מוצלח במיוחד. הילדים צברו חוויות רבות, למדו ובעיקר הרגישו שהרי נגישות=רגישות. מסרי לכל המתנדבים חיבוק גדול ואוהב מכל משפחת "נעורים" ובתקווה להמשך שתוף פעולה. נפגשים בארוחת חושים ממש בקרוב!!!"

 

 

גיורא בתחנת התנסות מוגבלות פיזית ראש העיר אלי דוקורסקי עם מפעילי התחנות המתנדבים

התלמידים מתנסים בתחנת מסלול מכשולים בכיסא גלגלים נגישות שווה רגישות

מר אלי דוקורסקי בתחנת התנסות בלקות שמיעה ושפת הסימנים סמי סרואה בסיום יום מוביל את האולם בשירה בשפת הסימנים של השיר "יחד"

התלמידים, המורים ומנחי התחנות בתמונה קבוצתית

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן