Skip to main content

תלונה על חניה במקום המיועד לנכים

 בתאריך 29.4.2011 בסביבות השעה 11:00 הגעתי לרחוב קריית ספר ליד בית מספר 4 ובדרכי לרחוב קריית ספר מספר 7, ברצותי להחנות את רכבי בחנייה המיועדת לנכים.

החניה הייתה ריקה ועמד שם אדם ומנע ממני את החנייה בתואנה כי רכבו בדרכו לכאן, אמרתי לו כי זו חניה לנכים ואני נכה וזאת תוך הצבעה על תו הנכה המוצמד לחלון רכבי.

תשובתו הייתה כי גם הוא נכה והרכב הוא רכב נכה. ניסתי להסביר לו כי המקום הפנוי מספיק גם לשני רכבים (ניתן אף לראות זאת בתמונה כאשר הרכב חונה חציו בחניית הנכים וחציו האחורי בחניה שלפניה, אך הוא מנע בעדי את החניה תוך עמידה על הכביש לפני רכבי.

בליית בריירה המשכתי לחפש חניה ולצערי עקב לחץ יום שישי ועבודות המתבצעות לאורך הרחוב לא נמצאה כל חניה פנויה ונאלצתי להמשיך עד לרחוב ד'יזראלי מספר 55 מרחק של כ-500 מטר אותם נאלצתי לשוב ברגל בדרך לא דרך, וכמובן לאחר מכן אף לחזור באותה דרך לרכבי.

 מאחר והתנהגות אותו אדם נראתה לי כבלתי אמינה נגשתי לראות האם הרכב הוא אכן רכב נכה, לצערי גיליתי את הישראלי המכוער, במקום חנתה מכונית מזדה כסופה שמספרה 82-178-29 וללא תו נכה.

צילמתי את המכונית מלפנים ומאחור, בעלת הרכב כנראה ראתה אותי ומיהרה להגיע לרכב, לשאלתי האם יודעת היא כי זו חניית נכים ענתה כי היא בעלת חנות במקום וחנתה לצורך פריקת סחורה, (כנראה ספרית רב סרט הנמצאת במקום ורק משם יכלה הייתה לראותני מצלם).

 נקודה להבהרה כי חנייה זו ערכה לפחות כ-10 דקות זמן של חיפוש מקום חניה וחזרתי ברגל עד למקום זה. בהחלט אף ייתכן כי אילו לא ראתה אותי מצלם את הרכב הייתה אף ממשיכה לחנות במקום.

מתשובתה עולה חד משמעית כי הרכב אינו רכב נכה ואינו מורשה לחניה במקום.

 כבעלי חנות במקום אין ספק כי ידוע להם כי אינם מורשים לחנות במקום זה, למרות זאת מנעו מנכה את זכות החניה במקום שיועד לכך על פי חוק, תוך התנהגות בלתי הולמת ובידיעה ברורה כי אינם זכאים כלל לחנות במקום זה וחנייתם במקום הינה אף עבירה על החוק.

 כבעלי חנות במקום בהחלט סביר להניח כי חנייתם זו בחניית נכים זו אף אינה מקרה חד פעמי.

התנהגות זו בהחלט ראויה להענשה המחמירה ביותר למען לא יעשו זאת עוד.

אשמח לקבל את תגובתכם והעתק טיפולכם  בעניין. אל אייזלר נפתלי גלבוע 25 חיפה 32716 לפרטים נוספים ניתן להתקשר לפלאפון: 050-5281976

לטיפולכם הנאמן אודה.

העתקים: לארגון נכי ישראל
             לעמותת נגישות ישראל
             לעיריית חיפה מדור חניה


                                                                                                           בתודה מראש
                                                                                                           אייזלר נפתלי

הרכב החונה בחניית הנכים - ללא תו נכה כמובן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן