Skip to main content

גן לאומי עבדת – טיול נגיש

עיר נבטית בתוואי דרך הבשמים הקדומה שהוליכה מפטרה לעזה. מנציחה את שמו של המלך הנבטי עבדת שבחר להיקבר בה.
בכניסה לאתר (בחלקו התחתון) "המרכז הנבטי" – מרכז מבקרים בו מוקרן הסרט "דרך הבשמים". במרכז חנות מידע. רוב האתרים המרשימים של עבדת שוכנים ב"עיר העליונה" הממוקמת בגובה של כ-650 מטר מעל פני הים. אתר ארכיאולוגי שהוכרז כאתר מורשת עולמית.

 

נגישות (עודכן ב-2021):

 

במבנה מרכז השירות קיים דגם של העתיקות באתר המהווה התאמת נגישות חלופית לאתר עתיקות. כל המבקרים יכולים לעלות אל אתר העתיקות הממוקם על גבעה עם רכבם. כרטיס לפתיחת השער למעבר רכב ינתן לכם בקופה. אם יש לכם קושי לצאת מהרכב לצורך פתיחת השער, אנא ציינו זאת בפני העובד בקופה והשער יפתח עבורכם מרחוק.

באתר העתיקות הונגשו: כאמור, כל המבקרים יכולים לעלות לגבעה עם רכבם. על הגבעה יש חניות נכים, רחבת תצפית מוצללת לנוף ועוד תצפיות על אזורים שונים של האתר. כמו כן, הונגשו שילוט הכוונה וזיהוי ושלטי מידע, שבילי בטון או עץ, מאחזי יד במדרגות. שאר השבילים עשויים מצע מהודק. לאנשים המוגבלים בניידות מתאפשרת גישה עד לווילה הרומית, הרחוב הפנימי בכניסה לישוב הנבטי, דרך השירות, הגת והאקרופוליס.

 שירותי נכים בקרבת מרכז המבקרים (הנמכת מדרכה בשיפוע בינוני), אין מאחזי יד תקניים אך יש מאחזי יד אחרים ויש מקום לכסא גלגלים לצד האסלה.

איפה: כביש 40 בין קיבוץ שדה בוקר למצפה רמון (כ-15 דקות משדה בוקר).
מחיר: מבוגר 27 ₪  ילד 14 ש"ח

 

 

שביל רחב בעבדת מדרכה נגישה בעבדת שלט המצביע לכיוון שביל משופע הנבנה לאדם עם מוגבלות שביל סלול בשיפוע מתון בעבדת שירותי נכים שביל מישורי ורחב בעבדת

שביל רחב בעבדת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן