Skip to main content

"בצל דורון": פינת פיקניק נגישה לזכרו של חברינו דורון טרופר ז"ל

בחורשה יפהפייה הסמוכה לקיבוץ שדה אליהו הוקמה פינת פיקניק נגישה לזכרו של דורון טרופר. דורון היה כבן 16 כאשר נפגע בעת בדיקת "אומגה" כשעשוע לילדי הקיבוץ בחג הפורים, ונותר משותק.

 

למרות מגבלותיו הפיזיות, דורון התעלה מנטאלית- ובנה לעצמו עולם שלם ומלא באתגרים. הוא שיחק כדורסל מקצועני והשתייך לסגל נבחרת ישראל, למד עיתונות ותקשורת, הפיק וערך וידאו, טייל ברחבי הארץ ואהב את נופיה.

דורון נלחם על זכויות ציבור המוגבלים בארץ דרך עמותת "נגישות ישראל" אליה התנדב מיום הקמתה  ובמסגרתה פעל ללא לאות. תוך כך, ניצל את כישרונותיו הרבים, חרש את הארץ ודירג אתרים על פי נגישותם, ותרם להעלאת המודעות לנושא בערוצי התקשורת ובממסד.

 

דורון היה מוקף בחברים רבים אשר נמשכו לאישיותו הכובשת ולאנרגיות שהקרין, ומותו הפתאומי בגיל 42 בלבד- הכה את כולם בהלם והשאיר משפחה וחברים רבים פגועים וחסרים.

פינת "בצל דורון" היא אתר חי המהווה אתנחתא קסומה למטיילים ועוברי אורח. הפינה מכילה שולחנות פיקניק, מים קרים, נוף מוצל, ונקודת יציאה למסלולי טיולים רכובים ורגליים בנופי העמק שדורון חי ואהב כל כך". 

 

הפינה הוקמה בשיתוף: נגישות ישראל, קרן PRATT , המועצה באזורית עמק המעיינות והחברה הממשלתית לתיירות.

 

 איך מגיעים?

 

למגיעים בכביש 90 (מטולה-איילת) או למגיעים בכביש 669 , יש להגיע לצומת הכבישים 90 ו- 6678 ולנסוע על הכביש הפונה מזרחה ולכיוון הקיבוצים טירת צבי, שדה אליהו ועין-הנצי"ב. ממשיכים על כביש 6678 מרחק של 4.5 קילומטר עד לצומת כניסה לבית ספר ש.ק.ד. פונים ימינהמערבה. (לטועים, הצומת נמצאת 500 מטר לפני הכניסה לקיבוץ שדה אליהו,) , על הכביש הפנימי הזה נוסעים לכיוון בית הספר מערבה 250 מטר, שם אפשר לראות שלט הכוונה לפינת 'בצל דורון' בצידו הימני (הצפוני) של הכביש.

 

 

חניות נכים

 

שלט בצל דורון - פינת פיקניק נגישה

 

פינת הפיקניק

 

שלט הכוונה

 

 

פינת הפיקניק

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן