Skip to main content

פארק נגיש לילדים עם מוגבלות נחנך בקרני שומרון

בקרני שומרון הסתיימו העבודות לבניית פארק אזורי המותאם לילדים עם מוגבלויות. הפארק שעלותו מוערכת בכ-900 אלף שקל, נבנה במימון ביטוח לאומי, קרן שלם והמועצה המקומית קרני שומרון המקדמת את הנגישות בישוב.

"הפרויקט הזה הוא באמת ייחודי- עוד לא עשינו פרויקטים כאלו ביהודה ושומרון", אמר מר שמואל ויינגלס, מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים בביטוח הלאומי בטקס חנוכת הפארק. עוד הוסיף: "אני רואה שפה בקרני שומרון יש את התשתית החברתית, האנושית שמאפשרת לקדם פרויקט כזה פה ואנחנו יחד איתכם- התחלנו בפרויקט הזה, נשתתף בהקמת פנימיות לנופשון ובעזרת ה' בפרויקטים נוספים בעתיד".

הפארק נבנה בסמוך למתחם "נופשון שומרון" והוא מיועד עבור ילדי "נופשון שומרון" ועבור ילדים עם מוגבלויות מכל האזור. הנופשון הינו מתחם בתוך ישיבת ההסדר בקרני שומרון, המארח ילדים בעלי מוגבלויות מכל רחבי הארץ, לשבתות, חופשות וחגים, ומאפשר מנוחה להורים.

"הפארק הנגיש בו אנו יושבים כעת הוא התגשמות של חלום שהתחיל לפני שלוש שנים בדיוק", אמרה רונית שוהם, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים במועצה המקומית קרני שומרון. עוד הוסיפה: "ייחודו של הפארק בכך שהוא פארק נגיש ומשלב- משלב הנגשה פיזית יחד עם פעילות מתוכננת של הנגשה חברתית ומאפשר מפגש חוויתי בין ילדים בעלי טווח רחב של יכולות". הפארק נקרא "פסגת יהודה" על שם יהודה במברגר, בן קרני שומרון שנפל בהיותו בן 20 בפיגוע בישיבת עתניאל.

"זו יוזמה שלא מובנית מאליה, ודאי לא בישובים קטנים שצריכים להשקיע גם משאבים משל עצמם. קרני שומרון היא בהחלט דוגמה גם ליוזמות בתחום הקבלה והשילוב של אנשים עם צרכים מיוחדים לאו דווקא תושבי הישוב", אמרה הגברת ריבה מוסקל מנכ"לית קרן שלם. עוד אמרה: "אני חושבת שזו דוגמה נהדרת של חינוך נוער, של עשייה חברתית, שמביאים לפיתוח שירותים שמאפשרים לאנשים עם צרכים מיוחדים להיות חלק מהחברה, ולקבל את כל מה שהם צריכים- גם את המיוחד להם וגם יחד עם כולם. ועל כך כל הכבוד גם להרצל בן ארי (ראש המועצה), גם לרונית (מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים במועצה) ולישיבת ההסדר- יש פה שילוב מנצח!"

הרצל בן ארי ראש המועצה אמר כי "קרני שומרון גאה בהובלה של הכרה וקבלה של אנשים עם מוגבלויות, בציבור התושבים שמחבק את האוכלוסייה עם הצרכים המיוחדים ומסייע בקליטה ובאירוח נופשון שומרון, ומלא ברוח ההתנדבות שמקיפה את כל שכבות הגיל".

צבי במברגר, אביו של יהודה, אמר במהלך הטקס: "אמיתי, נער עם שיתוק מוחין, עם מוגבלויות פיזיות ואחרות קשות, היה בן גילו של יהודה וחבר נפש אמיתי. אמיתי שביכה את מות חברו הטוב סיפר לנו- 'המיוחד ביהודה היה שלא רק היה עוזר לי אלא בעיקר שהוא היה חבר שלי כמו חבר רגיל'. לו היה חי היום אין לי ספק שהיה שותף לפעילות הענפה הנעשית בישוב לילדים ולנוער בעלי המוגבלויות".

בטקס השתתפה משפחת במברגר, מר שמואל ווינגלס, גברת ריבה מוסקל, מר אלי דדון מנכ"ל מפעל הפיס ויו"ר קרן שלם לשעבר, מפקחות מטעם משרד הרווחה- חגית בוכריס, מיכל שמולביץ' ודליה גטרייטמן, הרצל בן ארי, ראש המועצה, רונית שוהם וצוות המחלקה לשירותים חברתיים.

 

מתקן שעשועים בפארק הנגיש         מתקן שעשועים בפארק הנגיש

 

אורחים ומכובדים בטקס חניכת הפארק                             המכובדים ליד השלט של "פארק יהודה"

 

 

מתקן שעשועים נגיש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן