Skip to main content

יפן – הרבה יותר מסושי / שאול שפי

טיילנו ביפן.

מועד הטיול נקבע לתחילת חודש אפריל, והפגיעה הייתה "בול"! שיא פריחת הדובדבן.

בעונת פריחת הדובדבן, שהיא אירוע לאומי ביפן, מפרסמים בטלביזיה (במקביל לתחזית מזג האוויר) תחזית של התקדמות הפריחה, ואנחנו נחתנו בטוקיו בשיא הפריחה, כשבעיר נערך פסטיבל, תוכלו לראות בתמונה המוני יפנים (ותיירים) בשדרה המובילה למוזיאון הלאומי.

הפריחה מרהיבה, בגוונים שבין לבן שלגי לוורוד כהה.

שילוב בין קדמה למסורת - הגברים בחליפות והנשים בקימונוביפן, ארץ טכנולוגית מתקדמת מאד, מתקיים שילוב מהמם בין קדמה למסורת.

הגברים לבושים בחליפות מחויטות, והנשים לאירועים מתלבשות בקימונו מסורתי. בתמונה מימין זוג הורים שליווה את בנם ליום הלימודים הראשון.

צעירה מצטלמת בלבוש גיישהצעירה מצטלמת ע"י בני משפחתה בלבוש גיישה.
בקבקבים גבוהים ופניה באיפור לבן לגמרי.

ואוכל יפני זה בהחלט לא רק סושי. כשישנו במלונות יפניים מסורתיים (שינה על פוטונים על הרצפה), ארוחות בקר וערב אכלנו בישיבה על הרצפה והאוכל הוגש על שולחנות אישיים נמוכים, בצלוחיות קטנות רבות ומגוונות. ללא עזרתו של המדריך היפני קשה היה לדעת מה כל מנה ואיך אוכלים אותה (במקלות כמובן).

צלוחיות הסושי

ולנגישות: בכל מבנה ציבור ביפן ישנה רמפה לנכים, והיחס לעיוורים מדהים!

פס מרצפות צהוב בכל המדרכות(הערה: אני רוכב עם עיוורים ונכים באופני טנדם ב"אתגרים", וחבר בהנהלת "אלי"ע", אגודה לקידום  קטינים עיוורים ולקויי ראיה, ומכאן תשומת לבי הרבה להתייחסות לנגישות לעיוורים, למרות שכמעט לא ראיתי עיוורים ביפן!)

המדרכות נקיות להדהים, תמיד! (רבים מעשנים, ואין בדל סיגריה על המדרכה), ובכולן יש במרכזן פס מרצפות צהוב (להקלה על כבדי ראיה) עם בליטות אורכיות, לעיוורים הנעזרים במקל. לקראת מעבר חציה הפס הצהוב מסמן את אבן השפה ובמקום פסי בליטות ישנן בליטות עגולות, והרמזורים במעברי החצייה כולם מצפצפים.

אם במקרה הפס הצהוב חוצה מכסה של שוחת ביוב, הפס נמשך גם על המכסה, לשמירת הרצף. להלן 2 דוגמאות:

הפס הצהוב נמשך גם על מכסה הביוב המלבני     הפס הצהוב נמשך גם על מכסה הביוב העגול

ריצוף לעיוורים גם במשתנהואפילו במשתנה, כדי להקל על העיוורים שלא להחטיא, מסומנות על הרצפה בליטות כדי שהעיוור ידע היכן להציב את הרגלים.

ומתי אצלנו?!

שאול שפי

 

למדור מטיילים מספרים על טיולים 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן