Skip to main content

שייט על אוניית ה"גולדן איריס"

מאת: אלכס פרידמן

חולמים לצאת לשיט תענוגות שיהיה גם שמיש וגם נגיש?

אלכס פרידמן מספר על חוויות מהשייט באוניית ה"גולדן איריס", כולל מפרט הנגישות.

בהמשך לנושא נגישות אוניית "גולדן איריס", ברצוני להביא לידיעתכם את התרשמותי מהאונייה.

החלטתי לא לקחת סיכונים בהפלגה ארוכה בלי להכיר את האוניה וכך יצאתי השבוע להפלגה קצרה במטרה לבדוק את האוניה ולברר מול המדריכים לגבי נמלי העגינה השונים.
 
קודם כל עלי לציין שלהפתעתי מדובר באוניית נוסעים (אמנם גרסא קטנה ופשוטה ביותר) ולא מעבורת משופצת. מה שאומר שאין "ספי מעבר" מציקים בתוך האונייה וכל הכניסות חלקות וקלות למעבר.

הכניסה לנכים היא בקומה 2, מדובר במשטח ישר ושתי רמפות מצידיו, אחת קצת חדה, אבל מתגברים עליה בקלות.

ברגע שנכנסים קולטים שזאת לא קומה שנייה חשוכה, טחובה או צרה כמו באוניות האחרות בארץ, האווירה בקומה רגילה ולא שונה מקומות אחרות. כאמור – בקומה זו ממוקם חדר הנכים, מדובר בחדר עם דלתות רחבות והוא עצמו יחסית גדול.

בחדר ישנה גם מקלחת גדולה ומאובזרת היטב, כשהבעיה היחידה היא שיש בו שתי מיטות, אחת תחתונה ואחת עליונה, כך ש"נגישות" המלווה עלולה להיות קצת בעייתית.

באונייה קיימות שתי מעליות, אחת מגיעה עד לקומה האחרונה ואחת עד הלפני אחרונה, שתי המעליות יחסית גדולות ובעלות פתח כניסה בסביבות ה-75 ס"מ. למראית עין נראה כי כיסא גלגלים סטנדרתי יכנס בקלות. עקב טלטלות ביום השני המעלית הפסיקה לעבוד או נותקה לצורכי בטיחות, אך תוך דקות ספורות הגיע איש שירות שסידר את הבעיה וליווה אותי עד חדרי. כנ"ל בבעיה אחרת בחשמל בחדר.

בקומה הרביעית קיים אינטרנט קפה, הכניסה בדלתות צרות במיוחד, אבל הבנתי שקיים אינטרנט אלחוטי ברחבי האונייה.

בקומה החמישית ממוקם חדר האוכל, השירות פשוט מצוין, כבר ברגע הכניסה הקצו לי שולחן פרטי במיקום הנוח לי וכשביקשתי לקחת אוכל לחדרי (מה שבד"כ אסור), לא נתקלתי בכל בעיה ואף קיבלתי צלחות חד פעמיות.

בעת הצורך השף מכין אוכל לפי בקשתכם, אם מישהו צריך אוכל דיאטטי או מיוחד זו לא בעיה. ישנו חדר אוכל משני, אני לא בטוח אבל כנראה ששם מוגשת ארוחת חצות, הגישה אליו רק במדרגות.

בקומה השישית יש אולם אירועים, דיוטי פרי, דיסקוטק ורחבת סיפון ענקית אליה יוצאים בקלות, אבל אם רוצים להסתובב בסיפונים הצדדיים יש בעיה (שם גם סירות ההצלה), סף מעבר מעץ מונע את הדרך. שתי רמפות קטנות יכולות לפתור את הבעיה, אבל אין. אותה הבעיה ישנה בקומה 8השמינית ביציאה למתחם הבריכה והספא.

בהתרשמות כללית, האונייה מאוד נגישה, נוחה, יפה, מהנה. השרות אדיב, אפילו בסרטון ההדרכה מצוין שכל בקשות בעלי המוגבלויות יטופלו באופן הכי מהיר, ומניסיון כך אכן היה. חוץ מבעיית סף המעבר, שאותה אפשר אולי לפתור ע"י מכתב בקשה למנו, לא נתקלתי בשום בעיות משמעותיות אחרות.
 
לגבי הנמלים, ע"פ המדריכה בעלי כיסא גלגלים רגיל לא נתקלים בבעיות מיוחדות, אפילו בסנטוריני ובמונטה קרלו, שם האונייה עוגנת בים והמעבר לחוף מתבצע ע"י סירות קטנות.

לבעלי כיסא גלגלים ממונע, כמוני, העסק קצת יותר בעייתי. היא ממליצה לשכור רכב מיוחד שיחכה בנמל, אך לי אישית אין מושג איך עושים את זה. ברוב הערים יש רכבת חשמלית נגישה לא רחוק מהנמל, אבל צריך ללכת ולא בהכרח בכביש עירוני וזה קצת מסוכן.

אגב, לגבי מונטה קרלו, בחוברת כתוב שהאונייה עוגנת בנמל ניס, שזה מקום נגיש לנכים ובעל טיילת יפהפייה, אבל בפועל האונייה עוגנת במקום שנקרא "מנטון" וזה כאמור באמצע הים.
 
סופ"ש מקסים
אלכס

רוצים עוד חוויות? איציק בראיר מספר על הנגישות בשייט על אוניית MSC MUSIKA

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן