Skip to main content

לונדון כן מחכה לי (לנו)

זו הסיבה שהקיץ שוב מצאתי את עצמי בלונדון,ואני ממליץ בחום לבוא לבקר.

 

כבר בנחיתה אתה פוגש את "מחלקת הסיוע" הקיימת בשדה התעופה הקטן והידידותי לוטון, צוות שלם שמסייע למי שזקוק לעזרה.

 

ביציאה מהשדה חיכה לי רכב מתאים עם נהג מאד אדיב שהזמנתי עוד מישראל.

 

שמו אמנון בן יהודה ישראלי שחי בלונדון להזמנה חייגו: 447976809029

 

המלון בו התאכסנו בתי שהתלוותה אלי ואני הוא: ROYAL NATIONAL. מלון ללא מדרגות בכניסה ועם מעלית. החדר גדול, מרווח ונגיש כולל לחצן לעזרה וחירום, הן ליד המיטה, והן בחדר האמבטיה. מיקומו מרכזי במרחק הליכה מאוקספורד סטריט וליד תחנות אוטובוס רבות. (האוטובוס נגיש לחלוטין עם רמפה חשמלית והמלווה לא משלם על הנסיעה)

אגב בלובי של המלון יש אינטרנט אלחוטי בחינם שזה מצרך די נדיר בלונדון…

 

ועוד דבר לגבי תחבורה (בהחלט מומלץ מניסיון אישי)ניתן לשכור קלנועיות (כ10 פאונד ליום) כאן:
Out & About Scooter Loan Scheme & Volunteers
Scooter Loan Scheme Ph: 020 8960 8774
Volunteer line Ph: 020 8968 2040
Fax: 020 8969 5733

 

את הטיול בלונדון התחלנו באוטובוס תיירים שיש לו תחנה ליד המלון, רוכשים כרטיס שהתוקף שלו ל-24 שעות. האוטובוס מסייר בכל האתרים והאטרקציות המרכזיות בלונדון. ניתן לרדת באתר מסויים לטייל ואז לעלות שוב לאוטובוס ולהמשיך ליעד הבא. אגב מקבלים אוזניות שאיתן ניתן לשמוע הסבר על המקומות בהם מבקרים וגם מעילי ניילון למקרה של גשם – מחזה די שכיח בקיץ הלונדוני…

 

כמעט כל האתרים בלונדון נגישים, התורים ארוכים אבל הנכים פטורים מהם, לדוגמא במאדאם טוסו מכניסים אתכם מכניסת VIP, בגן חיות מכניסה מיוחדת וכן הלאה. אגב ברוב האתרים המלווה לא משלם, והנכה מקבל הנחה. שני מקומות מומלצים לשופינג זול מאד הם Primark, חנות ענקית שנמצאת באוקספורד סטריט, המחירים הנמוכים מושכים ים של קונים ומאד צפוף, הנחמה היחידה שלצד התור האינסופי בקופות יש קופה לנכים. למי שנפשו חפצה בציוד ספורט יש חנות ספורט ענקית (6 קומות!) שנקראת ליליווייטס Lillywhite`s אי אפשר לפספס אותה היא נמצאת בכניסה לפיקדילי. לסיכום האתרים והאטרקציות נגישים ברובם המכריע ולאן ללכת זה כ"א לפי טעמו האישי, לא חסר מידע על לונדון ברשת. 

חבל רק שאת "החזרה לישראל" חווינו כבר בטיסה חזרה באל על, לאחר שנים שלא התקרבתי לחברה הזו החלטתי לתת עוד צ'אנס וזה מה שקרה:

כשהגענו ניתנו לי ולבתי, משום מה, מקומות ישיבה שונים ומאד מרוחקים זה מזה (למרות שהטיסה הוזמנה חודש מראש, היה כתוב שאני מרותק לכסא גלגלים והגענו מוקדם לשדה) כשפניתי לאנשי אל על בבקשה לשנות סרבו ולא התחשבו בבקשתי לעיני הבריטים שהיו המומים מהיחס. מי שמכיר אותי יודע שאני לא מוותר בקלות, כשבאו להעלות אותי למטוס סירבתי לעלות לטיסה, ואז ראה איזה פלא נמצא פתרון…

 

אז ללונדון אחזור בטוח,לאל על לא…

 

מאת יוסי וסרמן

 

 

יוסי וסרמן, מחבר המאמר, בלונדון בכיסא גלגלים

 

 

מגדל השעון ביג בן שבלונדון

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן