Skip to main content

"לא פחות מנס"

 

בזכות האנשים המופלאים מעמותת HANDI'ARCS מאתר הסקי LES ARCS שבצרפת עפר חזר לחווית הסקי במלוא עצמתה האתגרית.

 

הסיפור התחיל לפני שנה שאחותו של עפר, טל, חזרה מחופשת הסקי שלה בצרפת עם הבשורה "יש מקום, יש ציוד, יש תנאי מגורים ונגישות, ובעיקר, יש אנשים מופלאים שבעזרתם עפר יוכל לשוב לסקי" ואכן לאחר הכנות רבות ובעיקר תיאומים, בינואר 2012 הגענו סוף סוף לאתר ונפגשנו עם  מנו, אולבייה וסלין הצוות שיזם הקים ומפעיל את עמותת HANDI'ARCS שסיסמתה POUR LE BONHEUR DE TOUS  (למען הנאתם של כולם) אינה זקוקה לפרשנות.

 

לא יותר משלוש וחצי שעות טיסה מבן גוריון לשדה התעופה האינטימי של ז'נבה ועוד כשעתיים וחצי נסיעה ברכב שכור הביאו אותנו לאתר LES ARCS 2000 בו ממוקם מלון הדירות הקטן המצויד במספר דירות מותאמות לנכים. המלון הכולל חניה תת קרקעית, בריכת שחייה מחוממת, סאונה יבשה ורטובה, חדר ציוד סקי ומסעדה משובחת ונגישה מתוך המלון ממוקם במתחם הכולל את כל השרותים הדרושים כולל חנויות השכרת הציוד, מסעדות, בית הספר לסקי, אולם באולינג וכל מה שנדרש לחופשת סקי מושלמת.

 

את הגלישה ניתן להתחיל בפתח המלון ממש והמרחק לרכבלים הקרובים הוא מזערי.

 

במשך שבוע עם מזג אוויר אידיאלי ותנאי גלישה מושלמים יצא עפר מדי בוקר לשלוש שעות גלישה במרחבים העצומים והנופים עוצרי הנשימה של מתחם LES ARCS. עפר ישב על כסא מיוחד בתצורת טנדם כשהוא יושב לפנים ומנו או אוליבייה מנהגים מאחור כשהם מקיימים עבודת צוות מושלמת למרות מגבלות שפה ותקשורת (עפר אינו שומע ואינו מדבר). בכל יום עפר, בני משפחה וחברים חרשו את הפיסטים האין סופיים של האתר. האתר העצום הכולל את LES ARCS  ואת LA PLANGE , מגובה 1250 מטר ועד 3226 מטר כולל פיסטים המתאימים לכול רמה שחלקם במעבה יערות וחלקם בשטחים חשופים עם נופים אלפיניים מאופק לאופק ותחנות עצירה ורענון עם מיטב התקרובת המקומית.

 

החוויה המגוונת לה זכה עפר בשבוע הזה שנראתה כמו " לא פחות מנס" בשלב התכנון הפכה למציאות  שעלתה על כל דמיון.

HANDI'ARCS הינו ארגון ללא מטרות רווח המופעל ע"י מתנדבים עם לב גדול שאינם מבקשים דבר מלבד החיוך הרחב שהם מקבלים בתמורה. אנו מקווים שתרומתנו הצנועה לעמותה תסייע לה לרכוש ציוד נוסף ולהרחיב את שרותיה לציבור הנכים.

 

אין ספק שנעשה הכל על מנת לשוב בשנה הבאה לשבוע נוסף של גלישה מהנה ומאתגרת עם הצוות הנפלא של HANDI'ARCS.

 

בתודה מקרב לב
עפר,המשפחה והחברים.

 

צפו בעופר רגב גולש בסרטון

 

כיסא הסקי המיוחד בו השתמש עפר רגב

עפר רגב גולש על כיסא הסקי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן