Skip to main content

מטיילים בברלין בכיסא גלגלים

שמי אייה פבריקנט. ב- 09.09.2012 טסנו בעלי ואני לברלין לחופשה של שבוע. טסנו בחברת לופטהנזה, הדיילים היו אדיבים ונחמדים והיחס מצוין. נחתנו בשדה התעופה טיגל שבברלין. ביציאה מהטרמינל עלינו על אוטובוס קו 109 המצויד ברמפה המתאימה לנכים, כמובן שהנכה פטור מתשלום ורק המלווה משלם כ-2.5 יורו בערך. לאחר נסיעה של כ40 דקות ירדנו בתחנת zoologischer garten הנמצאת כ-10 דקות הליכה מהמלון שלנו  Crown Plaza. המלון (4 כוכבים) הוא בעל נגישות מלאה לנכים וכולל ארוחת בוקר עשירה וערוץ ישראלי בעברית בטלוויזיה (ערוץ 30). המלון ממוקם ממש ליד רחוב קוד'אם שהוא רחוב קניות מרכזי הכולל חנויות, מסעדות ובתי קפה.

כדי להגיע לכל אתרי התיירות המרכזיים אני ממליצה להשתמש באחת מהרכבות היוצאות מתחנת zoologischer garten.

בברלין יש שני סוגי רכבות:

• רכבת תחתית המסומנת באות U  – רוב התחנות של הרכבת התחתית נגישות לנכים אבל לא כולן (כדאי להצטייד במפה של הרכבות שמראה באיזה תחנות יש מעלית). הבעיה היא שחלק מהרכבות ישנות והן גבוהות כ-15 ס"מ מהרציף מה שיוצר בעיה למי שמשתמש בכיסא ממונע. מומלץ להמתין עד שתגיע רכבת חדשה יותר שתהיה באותו מפלס עם הרציף.
• רכבת עילית המסומנת באות S – רוב התחנות של הרכבת העילית נגישות לנכים. ברוב המקרים נסענו ברכבת העילית,  זוהי רכבת הרבה יותר נוחה, כל הקרונות הן במפלס הרציף והיא מגיעה בתדירות גבוהה לכל מקום. אנחנו לא שילמנו עבור הנסיעה ברכבת וכאשר עלה פקח הוא ביקש כרטיס נכה (כדאי להצטייד בכרטיס נכה באנגלית) וכאשר הראנו לו את הכרטיס הוא לא דרש תשלום.

תחילה נסענו לשער ברנדנבורג, זה האתר המפורסם ביותר בברלין. שער ברנדנבורג הוא השער היחיד שנותר מחומת ברלין העתיקה.

משם המשכנו לבניין הרייכסטאג שהוא הפרלמנט הגרמני. בראש הבניין יש כיפת זכוכית אותה ניתן להקיף בעזרת רמפה הנגישה לכיסא גלגלים. כיפת הזכוכית מהווה תצפית מגבוה על כל ברלין.

במרחק הליכה משם נמצאת האנדרטה לזכר היהודים שנספו בשואה. האנדרטה בנויה מ2711 קוביות בטון המזכירות קברים בגדלים שונים.

עוד מומלץ להגיע ל-צ'אקפוינט צ'ארלי זוהי נקודת המעבר המפורסמת ביותר בין צידה המערבי והמזרחי של ברלין. בדרך תוכלו לראות שאריות מחומת ברלין.

אם תקחו את רכבת S ותרדו בתחנת אלכסנדרפלאץ תוכלו לראות את מגדל הטלוויזיה, זהו הבניין הגבוה ביותר בברלין, אך רק נכה שיכול ללכת רשאי לעלות לתצפית הנמצאת בראש המגדל.
מאחורי מגדל הטלוויזיה תוכלו לראות את כנסיית מרייה הקדושה ואת מזרקת נפטון.
אתרים נוספים המומלצים לביקור הם אי המוזיאונים המכיל את כל המוזיאונים החשובים בברלין, הברלינר דום שהיא הקתדרלה של ברלין וכמובן את מרכזי הקניות ברחוב פרידריך שטארסה וקוד'אם.

באופן כללי ברלין נגישה לכיסאות גלגלים, המדרכות מונמכות ויש שירותים ציבוריים המתאימים לנכים בקרבת אתרי התיירות המרכזיים.

רוב האתרים נגישים לנכים .למעט מגדל הטלוויזיה שבו רק נכה שיכול ללכת רשאי לעלות. כמו כן באתרים בהם יש תור ארוך, נכים לא צריכים לחכות בתור.