Skip to main content

טיול בצפון איטליה עם כיסא גלגלים

הכנות כלליות:

תו נכה בינלאומי – מאוד מומלץ להוציא – כל הפרטים כאן. בכל האתרים שהצגנו קיבלנו את ההנחה הרלוונטית – ברוב המקומות אין תשלום כלל ויש גם הנחה למלווה. התו עוזר גם בחניה (למרות שאינו תו חניה רשמי לנכה)

תו חניה

התקשינו להוציא (בישראל לא מצאתי אפשרות וניסיתי דרך האיחוד האירופי אך לא הצלחתי). בפועל הדפסנו תו נכה ובכל מקום שרצינו להחנות שמנו אותו ולידו את התו נכה בינלאומי (פקחים מקומיים אמרו שזה מספיק אך זו לא תשובה רשמית).

מסלול:

שדה התעופה – נחתנו בונציה ושם היה לנו ליווי צמוד, מהמטוס דרך לקיחת המזוודות ואח"כ לקחו אותנו ברכב עם כל הציוד לאזור של השכרת הרכב.

לינה ואוכל

אנחנו התאכסנו כל השבוע בעיירה Peschiera del Garda בדירת נופש במלון דירות "RESIDANCE GARDA PALACE " בקומת קרקע (ניתן להזמין באתר של BOOKING או כאן (דוברת עברית). הדירה היתה קרובה מאוד לחניה ונוחה אך מקלחתשירותים רגילים. בנוסף ישנו בית מלון מונגש אחד שמצאתי בעיירה אחרת ששם גם יש שרותים ומקלחות עם אביזרי עזרhttp://www.hotelenrichetta.com/.

מסעדה מלון כשר באזור אגם גארדה – "OLYMPIC KOSHER HOLIDAY " החדרים במלון אינם מונגשים אך המתחם המרכזי מונגש (כולל שירותים). יש כבש מהחניה למתחם המרכזי (מסעדהפיצריה ושירותים). ישנו בית כנסת שנמצא בחוץ באוהל – יש לעלות כ 6 מדרגות (ללא מעקה) כדי להגיע אליו. צמוד למלון ישנו כפר נופש עם חדרים בקומת קרקע (יש לוודא בהזמנה שמתחייבים על חדר  בקומת קרקע).

יום א' טיול בונציה

ישנה מפה של אזורי הנגישות השונים בונציה ומיקום של שירותים . חשוב לציין שמרבית הגשרים הם עם מדרגות ולכן צריך לתכנן היטב את אזורי ההליכה. התנועה בעיר היא רק  רגלית או בכלי שייט ואנחנו בחרנו לקחת "אוטובוס ACTVימי"vapereto  . ניתן לעלות בנוחות עם כיסא גלגלים למרות שזה דורש מעט תימרון כי האניה לא לגמרי יציבה ויכול להיות פער גבהים (עד מדרגה אחת בין הרציף לאניה). תמיד יש פקח באניה שעוזר בעליה ובירידה – (נראה שהם מתורגלים בכך).

בכניסה לונציה ישנו חניון מסודר עם שירותים וצמוד לחניון (הליכה קצרה) ישנה תחנה (במפה 46) של  ACTV. בתוך החניון יש מעליות ובקומה התחתונה יש קופה ל ACTV. בעלי תו נכה אינם משלמים ומלווה צריך כרטיס לכל נסיעה ומשלם על כל נסיעה מחיר מוזל (אנחנו קנינו 5 כרטיסי מלווה).

עלינו ל ACTVמספר 1 לכיכר המרכזית (סאן מרקו במפה תחנה 23). מהירידה עד לכיכר עצמה אין מדרגות כלל אולם ההליכה היא באזור שעשוי להיות צפוף. בכיכר עצמה יש 2 מדרגות נמוכות מאוד ונוחות לירידה ועליה. בחזרה מהכיכר לACTVיש לשים לב שתחנת העליה (במפה 24) אינה בתחנת הירידה ובין תחנת הירידה לעליה מפרידה תעלה עם גשרון (40 מדרגות) ולכן מהכיכר יש להגיע ישירות לתחנת העליה ולא לחזור בדרך שהגעתם. עלינו שוב ל ACTV מספר 1 וירדנו בתחנה 67 ומשם לקחנו  ACTV (קו 42) לאזור הגט היהודי (ירידה בתחנה 44). צמוד לתחנה זו ישנה מסעדה כשרה "גם וגם" (בשרית), די צפופה אך המלצרים אדיבים ומסייעים מאוד (הליכה לשירותים – רגילים דורשת עליה של 3 מדרגות).

יום ב' מסלול מסביב לאגם גארדה

הר מונטה באלדו – " עלייה ברכבל לפסגת המונטה- בלדו ברכבל דו שלבי, אשר השלב השני שלו הוא בקרונית המסתובבת ב- 360 מעלות." זה האתר של הרכבל. העליה לרכבל היא מהעיר MALCESINE . במקום ישנו חניון עם מעלית ובאתר מקבלים הנחה עם הצגת תו בינלאומי. העליה בשני הרכבלים נוחה מאוד. למעלה ישנו מתחם סגור (עם שירותי נכים – ירידה במעלית) ובחוץ שטח מכוסה בחצץ עם נוף מדהים לכל הכיוונים.

מפלי ורונה

Cascata Varoneכ- 3 ק"מ צפונית לעיירה RIVA DEL GARDA. באתר מפלים נופלים מגובה של כ- 100 מטרים וגן בוטני קטן ומקסים.

הכניסה הראשית לאתר דורשת עליה של כ 50 מדרגות עד לכניסה הראשית (הקופות), אולם ישנה אפשרות להחנות קצת יותר רחוק (חניון האוטובוסים) ומשם ללכת על הכביש (בזהירות) עד לשער עם 10 מדרגות וממנו לשביל שמגיע לקופות .

מהקופות עד לכניסה לאתר יש 5 מדרגות. באתר עצמו ישנה הליכה קצרה לתצפית (רטובה קצת ומאוד מרעננת) למפל התחתון ולמפל העליון. המפל התחתון נגיש והמפל העליון עם הגן הבוטני לא נגיש (הרבה מדרגות). צפונית למפלים (נסיעה של 10 דקות) נמצא אגם "טנו" Tennoעם מים צלולים בצבע טורקיז מדהים, הירידה לאגם היא כ 60 מדרגות  אך ניתן להשקיף עליו מלמעלה.

פארק סיגורטה

גנים מקסימים

PARCO GIARDINO SIGURTA גנים בוטאניים מטופחים, עם מדשאות ענק, מבוך, ופרחים מרהיבים. בכניסה הראשית לפארק יש להציג את התו וכך מקבלים רשות להחנות בתוך הפארק עצמו וכן כניסה מוזלת. בפארק יש שבילים מסודרים ואפשר לנוע בפארק (תשלום נוסף) באופן מרוכז ברכבת או לשכור רכב גולף (4 אנשים) אופנים ולנוע עצמאית.

העיירה סירמיונה

עיירת עתיקה מאוד מתוירת ויפה בקצה הדרומי של האגם. החניה לפני הכניסה לעיר העתיקה. במרחבי העיר באזור שהיינו הכול היה מישורי ונוח לתנועה.

העיירה בורדולינו

ישנו חניון במרכז עם מקומות לנכים (חשוב להציג את התו ברכב) ומשם הכל מישורי עד לשפת האגם. אנחנו שכרנו שם (בקצה הטיילת) סירת מנוע לשעה. כיוון שלא ניתן להעלות לסירה כיסא גלגלים, העובדים במקום הרימו את מי שהיה צריך על הידים והכניסו אותו לסירה  וכך גם ביציאה ממנה (לשקול לפי הצורך לחגור חגורת הצלה).

הדולומיטים

בעליה לדולומיטים מומלץ לעצור באגם צלול ומרהיב ביפיו אגם carezza. מהחניון לאגם ישנו שביל מונגש ללא מדרגות שעובר מתחת לכביש עד התצפית הצמודה לאגם (שרותים מונגשים נמצאים בקומת החניון מול המזנון – יש לבקש מפתח במזנון). ישנה אפשרות לטיול מסביב לאגם (לא מונגש).

משם נסענו ל PASSO PARODI

הדרך מאוד מפותלת עם רוכבי אופנים ואופנועים ויש לנהוג בזהירות יתירה. הגענו שם לרכבל שעולה לפיסגה של הדולומיטים עם תצפית מדהימה. כדי לעלות לרכבל ישנו כבש מונגש. בתחנת הרכבל למעלה ישנם שרותים מונגשים (מפתח במזנון). בהר למעלה הנוף עוצר נשימה ומקסים. בדרך חזרה לאגם גארדה עצרנו במעבר סלה PASSO SELLA ובעירה אורטיסי.

הדברים נכתבו על סמך טיול שעשינו בקיץ תשע"ו (2016) ואין בהם התחיבות או המלצה אלא רק סיפור על סמך הנסיון שהיה לנו. הכותב אינו לוקח אחריות על הדרך ההמלצות או מצב האתרים המוזכים בזה.