Skip to main content

העמותה קיימה ארוחת חושים בחט"ב "דפנה" בקריית ביאליק

האירוע המרגש התקיים בחדר המורים בבניין חט"ב "דפנה" בקריית ביאליק, כחלק מההיערכות לקראת הפעילות השנתית בנושא הנגישות וקבלת השונה בביה"ס הייחודי הזה – שחרת על דגלו את בשורת השילוב של תלמידים עם צרכים מיוחדים בכל פעילויותיו.
מטרת הארוחה הייתה לאפשר למורי ביה"ס לחוש על בשרם את סוגי המוגבלויות השונות, לשמוע מנציגי עמותת נגישות ישראל ממקור ראשון מהם צרכי הנגישות עבור מגבלותיהם השונות וכיצד הם מתמודדים עימה בחיי יום יום תוך כדי מאבקם להשתלב בחברה ולתרום לה. במהלך ארוחת החושים שהנחו גיורא לב ורויטל שורץ-סבירסקי, העומדים בראש נ.י.צ., חוו המשתתפים על גופם מוגבלויות שונות, תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.
המשתתפים הוכנסו לחדר המורים שסודר מראש לארוחה כשעיניהם מכוסות והובלו למקומותיהם על ידי מתנדבות נ.י.צ. עטויות בחולצות ובסינרים עליהם מודפסות המילים "נגישות = רגישות". את המנה הראשונה, חומוס, חמוצים ופיתה, אכלו בעיניים מכוסות ורק מיעוטם זיהה את טיב המזון שהוגש להם… מתנדבת נ.י.צ. ליאת מנספלד (עיוורת) ריגשה בסיפור חייה ובאופן בו היא מנגישה את סביבתה ומשתלבת בה להפליא, עובדת ומתנדבת.
המנה העיקרית, פשטידה ואורז, הוגשה למשתתפים כאשר על ידיהם עטו כפפות בישול קשיחות ללא אפשרות לכופף את האצבעות ולהפעיל מוטוריקה עדינה, הכוללת את חיתוך המזון והכנסת הפיסה לפה. באופן זה חוו המשתתפים לקות פיזית; במנה זו סיפרה רויטל על עמותת נגישות ישראל ועל חייה עם מוגבלות פיזית וצורכי הנגישות הנחוצים להתמודד ולהתגבר עליה כדי להשתלב בחיי יום-יום – לעבוד, להתנדב, לגדל משפחה ולכהן כחברת מועצה…
לקראת מנת הקינוח, כיסו המשתתפים את אוזניהם בעזרת אטמים ואוזניות כאשר ברקע הושמעה מוזיקה רועשת. תוך היותם מתנסים במוגבלות שמיעה קשה – הוצעה לסועדים על-ידי "מלצריות" העמותה הבחירה בין שני סוגי עוגות. הקושי הרב להבין את המשימה הפשוטה כל כך – המחיש את החיים עם לקות זו. במהלך אכילת אותה מנה, חוו המשתתפים הכרות מרתקת עם שפת הסימנים באמצעות הפעלה מרגשת שבוצעה ע"י סמי סירואה, בן ואח לחירשים ומתורגמן בשפת הסימנים. סמי לימד מושגי יסוד בשפה זו, וקינח בשיר "לתת" בשפת הסימנים בהצטרפות הקהל. פני המשתתפים, עיניהם הדומעות והמילים החמות שאמרו, העידו על החוויה המיוחדת שעברו ועל התובנות החדשות שרכשו.
 
לסיכום בנימה אישית – המילים שנכתבו על ידי רויטל לשותפיה-לדרך:
"שלום לכולם,
ארוחת חושים לצוות המקצועי בחט"ב דפנה בקריית ביאליק אך הסתיימה – וברצוני לומר כמה דברי תודה לעושים במלאכה החשובה והמרגשת כל כך:
–  לעמי ראובן, מנהל אגף החינוך שעודד, ברך ומימן;
–  לרעיה טובול סגנית המנהל ול-ורד גדיאל שאפשרו ליום הזה להתקיים תחת כנפיהן, כפתיחה לקראת שנת פעילות מקיפה בנושא הנגישות וקבלת השונה בחטיבת ביניים זו;
–  לצוות המורים והמורות שבא לפעילות מאתגרת לאחר יום לימודים ארוך – ושיתף פעולה;
– לסמי סירואה שהגיע ממרחקים ושילב יעדים תוך מתן הרצאה לתלמידי החטיבה;
– ומעל לכל – תודה למתנדבי נ.י.צ. המופלאים שלי:
לגיורא לב – שהנחה כל כך יפה והוביל את היום המורכב,
לרחל שפק,
לאהובה שרון,
לחנה נויהוף,
לרעיה גרנק,
לאורנה ברמגן,
לצעירה נחמיאס
ולחנה שמילוביץ'!

שנה טובה ונגישה לכולכם – ולהתראות במיזם הצפוני הבא,
רויטל."

הקבוצה הרכות עם שפת הסימנים

 

הצוות הגדול מכולם

 

מתנסים במוגבלות בראייה

 

 

 

המנהל מתנסה

 


 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן