Skip to main content

העמותה במיזם הסברה בבי"ס לחינוך מיוחד "אורים" בחיפה

בי"ס "אורים" בחיפה הינו בי"ס לחינוך מיוחד לתלמידים בעלי אינטליגנציה תקינה, בעלי קשיי התנהגות וליקויי למידה ונותן מענה לצרכיו הייחודיים של התלמיד תוך שיתוף פעולה מלא עם הורי התלמידים. בית הספר רואה את תפקידו לפתח ולהכשיר בוגר עצמאי בעל כישורים אישיים, תפקודיים, לימודיים וחברתיים – בשאיפה לשלבו בחזרה במסגרות החינוך הרגיל.

ביום ד' 18.6.14 התקיים מפגש הורים וילדים בבית ספר לחינוך מיוחד "אורים" בחיפה לסיכום שנת "האחר הוא אני".

מתנדבי עמותת נגישות ישראל בצפון (נ.י.צ.) הוזמנו להוביל מפגש שכלל פעילות התנסות בתחנות מוגבלות בניידות, מוגבלות בשמיעה ומוגבלות בראייה. כל מדריך הסביר על מוגבלותו ואודות התחנה שהפעיל ואיפשר לילדים ולהורים להתנסות. בגלל ייחודם של התלמידים היתה גם חוויית ההתנסות ראשונית ויוצאת דופן: חלקם התקשו להתמודד עם סיפוריהם של המדריכים, ואילו חלקם שיתפו פעולה מקרב לבם. למחיאות הכפיים בתום כל תחנה הייתה משמעות מיוחדת במינה, בשונה מכל מיזם קודם.

לאור הדברים הללו, משמעות מיוחדת יש למילותיה של אהובה שרון שריכזה את המיזם:

"היום ראינו שאין תקרת זכוכית מעל לראשינו ואנחנו, מתנדבי נגישות ישראל צפון, יכולים גם לצלוח מיזם בבית ספר שבו אוכלוסיית התלמידים מתמודדת יום יום עם קשיים קוגניטיביים והתנהגותיים.

פגשנו אותם בתחנות; חלקם לא עמדו בסיפורים של חברינו המדריכים ואילו חלקם שיתפו פעולה וקשה היה לנתק אותם מהחוויה

.

כולם היו שם ואתם עשיתם את הכל כדי להכיל ולתת להם את הזמן לפגוש את ה"אחר הוא אני". התוכנית החינוכית שלוותה את שנת הלימודים תשע"ד קיבלה משמעות שונה, אמיתית ומחזקת

.

התגובות הספונטניות של הילדים וההורים שבאו לידי ביטוי בתודה במחיאות הכפיים, בחיבוקים וברצון לעשות זאת שוב אישרו שמגיע לכל אחד מכם

 שאפו ענקי!".

     

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן