Skip to main content

העמותה קיימה מיזם נגישות השירות לעובדי מע"א עמק יזרעאל

הקשר בין המועצה האזורית עמק יזרעאל לבין עמותת נגישות ישראל החל לפני כשנה ומחצה, כאשר מנהלי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב נפגשו עם סגנית ראש המועצה חנה פרידמן ועו"ס עדילי פרי ממחלקת הרווחה, במסגרת פאנל ביום עיון שקיימה המועצה.

מיזם נגישות השירות, אותו קיימה העמותה ב-18.11.14 לעובדי המועצה האזורית, הפך את הקשר למעשי ומחייב הודות לקידום בלתי נלאה של דן תנחומא מנכ"ל המועצה. האירוע נפתח בדברי ברכה של ממונה הנגישות אדר' משה נחימוב וראש המועצה אייל בצר ולאחריהם האזינו העובדים להרצאתה של רויטל אודות העמותה, הרחבת נגישות השירות בתחומה, תוך שימת דגש על הנושא המרכזי של המיזם "עד שלא תחווה, לא תבין…". בהרצאה אף שולבו ליקויי נגישות מבניין המועצה.

לאחר ההרצאה, התנסו העובדים בארבע תחנות התנסות בלקויות:

 לקות פיזית –_x001D_נסיעה על גבי מכשולי דרך ושיפוע תקני בכיסאות גלגלים וביצוע מטלות עם כפפות קשיחות כהמחשת לקות ידיים.

 לקות ראייה – ביצוע מטלות תוך חשיפה לקושי כאשר העיניים מכוסות.

 תחנת שמיעה – ביצוע מטלות תוך חשיפה לקושי בשמיעה עם אוזניות.

 תחנת לקויות קוגניטיביות עם שיתוף מה חווה אדם עם מוגבלויות בלי נראות אלו.

בכל התחנות שולבו מתנדבי נ.י.צ. ועובדי העמותה אשר שיתפו את עובדי המועצה האזורית בסיפור חייהם ובדרכי התמודדותם עם המוגבלויות השונות.

יום הפעילות הסתיים בהתכנסות למשוב מסכם, במהלכה הביעו העובדים את תחושותיהם בעקבות המיזם, את שינוי העמדות שחוו ואת מחויבותם לשמר את הנושא בחיי היום יום.

ראש המועצה, אשר נטל חלק פעיל בהתנסות והעובדים שהתמידו ונכחו ביום עד תומו, ריגשו מאוד בדבריהם; הפתעתם והתרגשותם מההתנסויות בתחנות השונות: תחנת ניידות ולקויות פיזיות, תחנת לקות ראייה/עיוורון, תחנת לקות שמיעה/חירשות ותחנה ללקויות קוגנטיביות, הורגשה היטב ושינתה עבורם תפיסת עולם. הם למדו, שמעו וכאמור – חוו והתנסו כיצד לזהות אדם עם לקות שמיעה, לזהות אנשים עם מוגבלות בראייה, עם מוגבלות קוגניטיבית המאופיינת בתפקוד אינטלקטואלי מסוים – לקויות, אשר בניגוד ללקויות פיזיות, אינן נראות לעין. עוד למדו על התנהגות בנתינת השירות וביחס לשונה.

תודה חמה לעמותת נגישות ישראל ולמתנדבי העמותה בצפון (נ.י.צ.) אשר בניצוחה של אהובה שרון הביאו למימוש מלא מיזם הסברה נוסף מוצלח ומרגש ביותר.

 

 
 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן