Skip to main content

ארוחת חושים לחברי הנהלת קופ"ח הכללית

ביום ה' 24.12.15 קיימו מתנדבי השלוחה הצפונית של עמותת נגישות ישראל-נ.י.צ. ארוחת חושים למנהלים חברי ההנהלה המורחבת של מחוז הצפון של קופ"ח הכללית.

קדמו לארוחה, ישיבה של מנהלי נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב עם מנהלי מחוז הצפון של קופת חולים כללית, במסגרת ישיבת הנהלה בנצרת ופגישות הכנה עם רונן נודלמן המנהל האדמיניסטרטיבי של המחוז ועוזרתו אור לי חדד. בישיבה הוצגו החזון והמטרות של עמותת נגישות ישראל – הפעילויות בנושאי מידע נגישות, סקירות נגישות, קידום הנגשה פיזית והנגשת השירות ברשויות ובארגונים וכן את הגברת המודעות בקרב קהלים שונים לנושאי הנגישות וקבלת השונה.


בעקבות המפגשים הללו קיימה נ.י.צ. את ארוחת החושים (ארוחת נגישות, Access Meal)
למנהלים חברי ההנהלה המורחבת של מחוז הצפון במרכז ההדרכה בגבעת המורה.


בתחילת הארוחה הוכנסו המשתתפים לאולם כשעיניהם מכוסות. את המנה הראשונה – חומוס, פיתה וחמוצים, אכלו בחשיכה עם כיסוי עיניים ולאחר מכן השלימה את החוויה מתנדבת נ.י.צ. ליאת מנספלד שסיפרה את סיפור חייה המרגש והתמודדותה עם עיוורון מלידה ואת האופן בו היא מנגישה את חייה כמרצה במכללת אורנים וכעובדת סוציאלית.

 

הארוחה המשיכה תוך שילוב בין התנסות חווייתית לסיפורי החיים. לקראת המנה העיקרית, פשטידה, סלט ואורז, המשתתפים עטו כפפות קשיחות על ידיהם, במטרה להתנסות בפעילות יומיומית תחת מגבלה פיזית. בצמוד למנה זו סיפרו גיורא ורויטל את סיפור חייהם המרתק: את התמודדותם עם מוגבלות פיזית, התניידות בכיסא גלגלים בעולם שאינו מותאם ברובו להגשמה עצמית במקצועותיהם כמהנדס וכחוקרת רפואית, את סיפורה של עמותת נגישות ישראל ופעילותם הענפה במסגרת נ.י.צ.

 
את מנת הקינוח נאלצו הסועדים לבחור עם אוזניים אטומות באוזניות כשברקע מוסיקת רקע חזקה, מצב אשר המחיש את קשיי התקשורת וההבנה החווה אדם עם לקות שמיעה במצבים יומיומיים. את חווית הקינוח השלים סיפורה של סמדר הרוש, מתנדבת נ.י.צ., כאשר סיפרה על התהליך בו "יצאה מהארון" והפנימה את לקות השמיעה עימה נולדה. הסיפור ריתק את המנהלים בתיאור דרך התמודדותה עם הקושי לתקשר בכל מעגלי החיים והנגשת לקותה.

 

החוויה האישית ובנוסף לה ארבעת סיפורי החיים המרגשים של אנשים המתמודדים באומץ עם נכותם ולא מוותרים על זכותם לחיות חיים שלמים ומלאים למרות הקשיים, ריגשה מאוד את השומעים. מנהלי המחוז מירב גוט והמנהל האדמיניסטרטיבי רונן נודלמן נשאו מילות ברכה ותודה על משמעותו הרבה של המיזם:

"רויטל היקרה,
החוויה הייתה פשוט מדהימה… המנהלים במחוז ובמנהלות לא מפסיקים לדבר
אין ספק שאחרי שהצלחתם להעביר לנו ״דוגמית״ מהתחושה של עד כמה לא פשוט לתפקד עם מגבלה מסוימת ההתייחסות והרגישות כלפי האוכלוסייה הרלוונטית תשתנה.
כמובן שנדאג שהנושא והמסרים החשובים יגיעו עד אחרון העובדים במחוז
אדאג להוציא מכתב מסודר שמסכם את החוויה כולל תודות לך, לגיורא, לליאת ולכל הבנות המקסימות שהשתתפו בחוויה.
בכל בעיה את מוזמנת לפנות אלי אישית, לאורלי העוזרת שלי ולאילנה פישמן הממונה על פניות הציבור במחוז.
ישר כוח והמשך שת״פ פורה מכל הלב,
בברכה,
רונן נודלמן, מנהל אדמ׳ מחוז צפון, שרותי  בריאות  כללית".

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן