Skip to main content

נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) בת עשר!!!

ביום ב' 24.7.17 ציינה השלוחה הצפונית של עמותת נגישות ישראל, נ.י.צ., באירוע צנוע בבית קסלר בקריית חיים מלאת עשור לקיומה ולפעילותה

 

הכול החל כאשר לפני עשור פנה מייסד העמותה יובל וגנר לד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, אז מתנדבת מן השורה מקריית ביאליק וביקש ממנה להקים ולנהל שלוחה בצפון שתמנף את פעולות העמותה בתחום הנגישות וקבלת השונה בצפון הארץ.

 

ההתחלה הייתה קשה רבות מהדלתות נטרקו בפני נציגי השלוחה מחוסר הבנה או רצון לקדם את הנושאים הללו. אט-אט החלה להתגבר המודעות וכיום מתנדבי נ.י.צ. פעילים בהסברה בכל רחבי הצפון ברשויות, בבי"ס ובהשכלה הגבוהה, בארגונים, בפורומים ובקהלים מקצועיים וסוקרים נגישות מקומות ציבור לכל סוגי המוגבלויות.


מתרגשים בחגיגת העשור


ההתרגשות באירוע הייתה רבה ועצומה; עשור של פעילות חלף לו ביעף
. הנחה את האירוע בכישרון ובטוב טעם המנהל השותף של נ.י.צ. גיורא לב. כיבדו את נ.י.צ. בנוכחותם מנהלי העמותה, ראש העיר קריית ביאליק, סגנית וממלאת מקום ראש העיר חיפה חדוה אלמוג, מנהל וועד קריית חיים איציק פיטרמן, נציגי ארגונים עמם עומדים מתנדבי נ.י.צ. בקשר פעילות חם, מתנדבי נ.י.צ. ושותפים מהקהילה.

המילים שכתבה מנכ"לית העמותה עו"ד מיכל רימון, במייל שהופץ לכלל עובדי העמותה ומתנדביה
:


"
השבוע אנחנו מציינים עשור לשלוחה הצפונית הראשונה של נגישות ישראל, נ.י.צ. אין ספק שבמהלך העשור האחרון מתנדבי נ.י.צ. תרמו רבות לשינוי הגדול שחל באזור הצפוני-פריפריאלי של המדינה. מזה עשור, המילים נגישות וקבלת השונה שגורות יותר בפיהם של מנהיגים, מובילים ומקבלי החלטות בתחומים השונים בצפון שלנו.
אנו גאים מאוד במתנדבי נ.י.צ., התורמים מיכולותם ומזמנם לקידום ה"אני מאמין" של העמותה – הן בהסברה והן בסקירות נגישות. אני שמחה גם לנצל הזדמנות זו להודות לראשי הקבוצה – ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב שיחד עם רחל שפק (שמובילה את פעילויות ההסברה וההדרכה של המתנדבים מול מחלקות העמותה השונות) וראובן שפיץ (שמוביל את קבוצת הסוקרים המתנדבים מול צוות אתר העמותה שם מפרסמים את פירות הסקרים) סוחפים אחריהם את המתנדבים ליצירת שינוי אמיתי שמורגש יום יום
."


ומילים חמות שברכה חדווה אלמוג:

 

ההצלחה של נגישות ישראל היא בהעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות, לפני עשור המודעות והמידע המעט ולא היו. היום בעזרת העמותה נושא הנגישות ברור ונגיש. 
בצפון, בחיפה ובקריות פועלת העמותה בראשות משותפת של ד״ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב להעלאת הנושא על ידי מגוון פעילויות רחב. הלוואי ובעתיד נושא הנגישות יהיה כל כך ברור כך שלא יזדקקו להם. אבל כל זמן שעדיין אין שוויון הזדמנויות – תודה לעמותה, העומדים בראשה והמתנדבים הרבים המסייעים ועוזרים".


זמן התודות הגיע…

  • תודה לכל מי ששלח וברך ממרחקים מאחר ונבצר ממנו/ה להגיע;
  • תודה על שולחן הכיבוד הנפלא על טהרת ההתנדבות, בסיוע המסור של צוות בית קסלר;
  • תודה למיקי וליורי הירשפלד על הכנת הסרטים המרגשים;
  • תודה למנהלי עמותת נגישות ישראל על המתנות והפרחים;
  • תודה לבית קסלר על האכסניה מחממת הלב – הבית שלנו מידי חודש בחודשו;
  • תודה לד"ר דינה אייזן על ההרצאה המרגשת – שנתרמה לנו ברוחב לבה;
  • תודה ליוסי פרגר ולחבורת הזמר המופלאה של בני הנוער התקשורתיים, "קולות אורט ביאליק" – שהרטיטו כל נימה בלב;
  • תודה לפרחי דבי על תרומת הפרחים.

פנינו מופנות לעשור הבא עלינו לטובה; העבודה רבה והשרוולים כבר הופשלו להמשיכה ביתר שאת ולהנחיל את בשורת הנגישות וקבלת השונה בצפון שלנו.

יישר כוח!!

 

אלי דוקורסקי - ראש העיר קריית ביאליק  סגנית וממלאת מקום ראש העיר חיפה חדוה אלמוג
אלי דוקורסקי – ראש העיר קריית ביאליק                                                          סגנית וממלאת מקום ראש העיר חיפה – חדוה אלמוג

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן