Skip to main content

מידע מסייע

הפנינג נגישות לילי לבני הנוער בנהריה – זו השנה השנייה ברציפות!

עמותת נגישות ישראל קיימה ביום רביעי 2.8.17 הפנינג נגישות חווייתי לילי לבני הנוער בנהריה; המיזם התקיים על ידי מדריכי העמותה ומתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. במתחם "נהריה וילאג'" בצפון העיר – מקום המשמש בערבי הקיץ כמקום בילוי ופנאי לבני הנוער בעיר

 

 

הפעילות כללה מגוון תחנות התנסות חווייתיות בהן השתתפו בני הנוער; בנוסף להתנסות החווייתית שדימתה את אותה מוגבלות, כל תחנה כללה מפגש עם אדם עם מוגבלות אשר חלק עם המשתתפים את סיפור חייו והסביר להם מהי נגישות עבורו.

בין התחנות שבהן השתתפו בני הנוער:

מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים – תחנה המדמה מכשולים שאדם עם מוגבלות בתנועה נתקל בהם ביום-יום. 

גרפיטי נגיש – _x001D_תחנה המדמה מוגבלות מוטורית בידיים, שבה המשתתפים התנסו בכתיבה וציור בדרכים יצירתיות, ללא שימוש בכפות הידיים.

תחנה מרתקת ומושכת במיוחד הייתה כדורסל על כיסאות גלגלים, שם בני הנוער התנסו במשחק כדורסל בישיבה על כיסאות גלגלים המיועדים למשחק זה.

 

בני הנוער חווים מוגבלות בידיים בתחנת הגרפיטי הנגיש  משחקים כדורסל בכיסאות גלגלים
בני הנוער חווים מוגבלות בידיים בתחנת הגרפיטי הנגיש                                                     משחקים כדורסל בכיסאות גלגלים


טעימה עיוורת של גלידה
– תחנה המייצגת מוגבלות בראיה ובה נתבקשו המשתתפים להבחין בין סוגים שונים של גלידה וזאת תוך כדי שחווים עיוורון באמצעות כיסויי עיניים. 

תחנה נוספת הייתה תחנת היכרות עם שפת הסימנים, שבה פגשו המשתתפים מדריך חירש ומתורגמנית לשפת הסימנים, למדו כיצד ניתן לתקשר איתה והתנסו במשחקי תקשורת ללא שמיעה. בנוסף לכך המשתתפים שעברו את הפעילות קיבלו קעקועי גוף של המילה I Love you בשפת הסימנים.

ההתלהבות הייתה רבה והמיזם נמשך מעבר לזמן שהוקצב לו; ההתנסות החווייתית המחישה לבני הנוער בצורה הברורה ביותר את הקשיים והמגבלות איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות.

תודה למתנדבי נ.י.צ. על הובלת תחנות המוגבלות הפיזית והכדורסל, ותודה למועצת הנוער בעיריית נהריה על בחירתם לחשוף את בני הנוער בעירם לנושא הנגישות וקבלת השונה.

בני הנוער ערכו היכרות עם שפת הסימנים והתנסו במשחקי תקשורת ללא שמיעה  עוברים מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים
עורכים היכרות עם שפת הסימנים ומתנסים במשחקי תקשורת ללא שמיעה                            עוברים מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים

חווים מוגבלות בראייה וטעימה עיוורת של גלידה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן