Skip to main content

מידע מסייע

"נגישות ישראל" מקדמת נגישות וקבלת השונה בחטה"ב רודמן בקריית ים

קריית ים בהובלתו של מר דוד אבן צור מקדמת במרץ בשנים האחרונות את הגברת המודעות לנושאי הנגישות וקבלת השונה בקרב עובדי העירייה ותלמידי ומורי מערכת החינוך בד בבד עם פעולות הנגשה פיזית והנגשת השירות לאנשים עם מוגבלויות בתחומה.

כחלק מהתהליך העקבי והמתמשך, התקבצו ביום א' 11.3.18 תלמידי שכבת כתות ז' של חטה"ב "רודמן" באשכול הפיס העירוני ליום הדרכה חוויתי.

 

התלמידים עברו מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים

התלמידים עברו מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים

 

לאחר הרצאה שקיבלו ממנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי אודות עקרונות המוגבלויות והנגישות לצד סיפורה של עמותת נגישות ישראל, התלמידים עברו דרך תחנות התנסות שהופעלו והועברו על ידי מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ ועובדי העמותה.

 

כל תחנה כללה מפגש עם מתנדב עם מוגבלות תואמת אשר הסביר למשתתפים מהי נגישות עבורו, והתנסות חווייתית שדימתה את אותה מוגבלות:
מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים תחנה המדמה מכשולים שאדם עם מוגבלות בתנועה נתקל בהם ביום-יום. התחנה כללה גם גרפיטי נגיש –_x001D_תחנה המדמה מוגבלות מוטורית בידיים, בה המשתתפים התנסו במילוי משימות יומיומיות בדרכים יצירתיות, כאשר כפות הידיים מנוטרלות.
היכרות עם מוגבלות בשמיעה תוך ניסיון להעביר מסר באוזניים אטומות.
היכרות עם מוגבלות בראייה תוך ניסיון לבצע משימה בעיניים מכוסות.
היכרות עם מוגבלות קוגניטיבית, בה פגשו המשתתפים מדריך עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
היכרות עם מוגבלות תקשורתית, בה פגשו המשתתפים מדריך עם מוגבלות תואמת והכירו את התמודדותו בחיי היומיום.

 

תלמידים בתחנת הגרפיטי הנגיש עם כפפות בישול קשיחות על הידיים
תחנת הגרפיטי הנגיש

 

רגע מרגש במיוחד היה שילובו של תלמיד השכבה, המתנייד על כ"ג ממונע, אשר הוביל בבטחה את חבריו במסלול המכשולים תוך מתן משמעות מיוחדת למושג "שילוב".


בתום ההתנסות העבירו התלמידים בשיחת משוב, כולל חבריהם המשולבים עימם בחינוך המיוחד, את תחושותיהם ואת ההתרגשות העזה שחוו – כולל שינויי תפיסה וקבלת השונה.

 

התלמידים עם כיסוי על העיניים מאזינים למדריך עיוור
תחנת מוגבלות בראייה

 

התלמידים עברו מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן