Skip to main content

קייטנת נגישות וקבלת השונה לילדי שוטרים בקריית אתא

בעיצומו של קיץ 2018, קיימה עמותת נגישות ישראל ביום ה' 23.8, פעילות נגישות חווייתית לילדי שוטרים בכל גילאי בתי הספר היסודיים, במסגרת פעילות שקיימה המשטרה במטה מרחב גליל של משטרת ישראל בקריית אתא

במהלך האירוע, הילדים נטלו חלק במגוון תחנות התנסות במוגבלויות השונות וחוו על בשרם כיצד חשים אנשים עם מוגבלות.

הילדים טועמים גלידה עם עיניים מכוסות
הילדים התנסו בטעימה עיוורת של גלידה

בין היתר, הילדים התנסו בתחנות כגון נסיעה בכיסאות גלגלים ושימוש בקביים, מילוי מטלות מחיי ים-יום בידיים עטויות בכפפות קשיחות ללא יכולת להזיז את האצבעות כהדמיית מוגבלות בידיים, בעיניים מכוסות כהמחשה לעיוורון ובאוזניים אטומות באוזניות הממחישות מוגבלות בשמיעה.

חשובה במיוחד הייתה ההיכרות הישירה והדינמית שחוו הילדים ממפגשם עם המדריכים והמתנדבים עם המוגבלויות השונות במהלך ההתנסות, אשר במהלכה הם נחשפו לעולמם המיוחד ולמדו ממקור ראשון אודות נגישות, שוויון ועצמאות.

מדריכי נגישות ישראל ומתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. איישו והפעילו את תחנות ההתנסות וניהלו שיחות היכרות עם הילדים, תוך הכנסתם לחיים עם המוגבלויות השונות.

הילדים מנסים לצייר, לכתוב ועוד פעולות, כשעל ידיהם כפפות קשיחות
הילדים התנסו במילוי מטלות שונות בידיים עטויות בכפפות קשיחות כהדמיית מוגבלות בידיים

הילדים, שחוו את הפעילויות תוך חלוקתם לשכבות הגיל השונות חלקו בשיחות הסיכום את החוויה בצורה בוגרת ומרגשת ביותר, שאלו שאלות ישירות ושיתפו מניסיונם-שלהם על חיים לצד אב, חבר או שכן עם מוגבלות.

אנשי הקשר והמלווים של קבוצות הילדים הרבו לשבח את העשייה הייחודית, אשר חידשה מאוד להם ובמיוחד לילדים את עקרונות הנגישות וקבלת השונה.

כל העשייה המופלאה הזו התקיימה בעיצומם של ימי הפגרה ועל כך המפעילים ראויים לכל הוקרה.

הילדים עברו מסלול מכשולים עם כיסא גלגלים ועם קביים
הילדים עברו מסלול מכשולים עם כיסא גלגלים ועם קביים

הילדים התנסו בטעימה עיוורת של גלידה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן