Skip to main content

ספטמבר נגיש בקריה האקדמית אונו

במהלך חודש ספטמבר, עובדי הקריה האקדמית אונו עברו הדרכות חווייתיות בנושא נגישות בהשכלה הגבוהה בשלושה מוקדים שונים: קמפוס אונו, ירושלים וחיפה

בכל האירועים, המשתתפים עברו הרצאה בנושא נגישות בהשכלה הגבוהה ונפגשו עם אנשים עם מוגבלויות שונות ששיתפו את המשתתפים בחווייתם האישית כסטודנטים עם מוגבלות באקדמיה, ונתנו למשתתפים לחוות בעצמם את המוגבלויות השונות באמצעות ישיבה על כיסאות גלגלים, התנסות בהתמצאות ללא ראייה, תקשורת ללא שמיעה ועוד.

את האירוע בחיפה פתחו דברי ברכה מפי היועצת האקדמית של הקריה האקדמית אונו הגב' יעל רויטמן ורכזת הנגישות של השלוחה החיפאית הגב' סמר זועבי, והרצאה על עקרונות מוגבלויות והנגישות לסוגיהן ועל סיפוריהן של עמותת נגישות ישראל ושלוחתה הצפונית נגישות ישראל צפון-נ.י.צ., אשר הועברה על ידי מנהלת נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי.

את האירוע בחיפה פתחה הרצאת מבוא לנגישות
את האירוע בחיפה פתחה הרצאת מבוא לנגישות


לאחר מכן חוו המשתתפים התנסות חווייתית בשלוש מוגבלויות, תוך שהם מאזינים לסיפור אישי של נשים עם מוגבלות תואמת:


– מוגבלות בראייה – בהתמצאות במרחב בכיסויי עיניהם;

– מוגבלות פיזית – במילוי טפסים כאשר ידיהם נתונות בכפפות קשיחות;

– מוגבלות בשמיעה – בהעברת מסר דרך אוזניים אטומות באוזניות.

בתום ההתכנסות התקיים משוב עם אפשרות מענה לשאלות בנושאים הללו.

באירוע בקמפוס אונו המשתתפים עברו בין 4 תחנות המייצגות מוגבלויות שונות: ראיה, שמיעה, ניידות ומוגבלות נפשית. בכל תחנה פגשו המשתתפים באדם עם אותה מוגבלות, ששיתף אותם בחוויותיו וניסיונו האישי כסטודנט עם מוגבלות באקדמיה.

המשתתפים נכנסים לחדר עם כיסוי על עיניהם
המשתתפים התנסו ב"הליכה עיוורת"


עמותת נגישות ישראל מייחסת חשיבות רבה לקשר עם המוסדות להשכלה גבוהה בארץ; מעבר להנגשתם הפיזית, פועלים עובדי העמותה ומתנדביה להעמיק את המודעות לנושא ואת שיפור נגישות השירות בקרב עובדי האוניברסיטאות והמכללות, זאת למען הסטודנטים, העובדים, המרצים, החוקרים ובני המשפחה עם המוגבלויות השונות.

המשובים היו נפלאים ומרגשים, ולראייה משוב לדוגמה:

"… יום העיון היה מעניין, מרגש ונתן לי את הזכות להבין ולהרגיש מה משמעות של להיות אדם עם מוגבלות וצרכים מיוחדים. תרגיל העיניים העצומות גרם לי לחשוב גם אחריו עד כמה קשה להיות עיוור וכמה כוחות נפש יש להם להסתדר בחיי היום יום. מקווה ומאחלת שנצליח להעביר את המסר החשוב הלאה. מקווה לשיתוף פעולה פורה ושתהיה שנה טובה

."

המשתתפים התנסו במוגבלות בידיים תוך ניסיון לכתוב עם כפפות מגבילות על הידיים
המשתתפים התנסו במוגבלות בידיים תוך ניסיון לכתוב עם כפפות מגבילות על ידיהם

המשתתפים מנסים  לכתוב עם כפפות מגבילות על הידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן