Skip to main content

מיזם נגישות וקבלת האחר לחניכי מכינה קד"צ "גל" – המסורת נמשכת!

המכינה הקדם-צבאית (קד"צ) "גל", אשר מיועדת לחילוניים, דתיים ומסורתיים, הוקמה ביוזמה של "מרכז מעשה" ובשיתוף עם תנועת "אחריי!". חניכי המכינה גרים בלב שכונות בערים עכו, חיפה וקריית ביאליק ועוסקים בלמידה חווייתית ועשייה חברתית ענפה עם נוער בסיכון וצעירים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך בערים הללו, במקביל לתהליך התפתחות אישי וקבוצתי המלווה בצוות הדרכה מקצועי בעל ניסיון רב

 

מטרת המכינה היא לעצב ולהכשיר קבוצת בני נוער שתתמקד בהיסטוריה ובגיאוגרפיה של ארץ ישראל ובלימודי יהדות, לפתח כישורי מנהיגות ומודעות חברתית, להכין לשירות צבאי משמעותי ביחידות שדה קרביות ולתפקידי פיקוד וקצונה.

 

באופן מסורתי ומתמשך, גם השנה קיימה עמותת נגישות ישראל יום התנסות חווייתית לחניכי המכינה ולרכזיה על מנת להגביר את מודעותם לנושאי הנגישות וקבלת האחר.

 

 

החניכים יושבים עם אוזניות על האוזניים
החניכים התנסו המוגבלות בשמיעה

 

 

ביום הפעילות המיוחד, שהתקיים ב-27.2.20, חלקה מנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי עם הרכזים והחניכים את סיפור חייה ואת סיפורה של עמותת נגישות ישראל ושלוחתה הצפונית נ.י.צ.

 

המשתתפים הוכנסו עטויים בכיסויי עיניים לאולם בית "יד לבנים" בקריית ביאליק, בו נערך המיזם ונשארו למשך זמן מה במצב זה ובחדר מוחשך. בהמשך הם התנסו במוגבלות פיזית בידיים תוך ניסיון לבצע פעולות יומיומיות בידיים עטויות בכפפות קשיחות, ובמוגבלות בשמיעה תוך ניסיון לשמוע ולהבין מילים ספורות כאשר אוזניהם אטומות עם אוזניות.

 

את הפעילות כיבדה בנוכחותה סגנית מנהל אגף החינוך בקריית ביאליק טלי סוקניק.

 

המשתתפים הוכנסו עטויים בכיסויי עיניים לאולם

המשתתפים הוכנסו ב"הליכה עיוורת" לאולם

 

 

המפגש הסתיים בדברי משוב והתרשמות נרגשים מפי חניכי המכינה, שתיארו כיצד הושפעו מההתנסות החווייתית שעברו, כיצד הבינו את הקושי היום-יומי שחווה אדם עם מוגבלות ועד כמה השתנתה תפיסת עולמם כתוצאה מכך.

 

בשלב הבא, לאחר ההדרכה שעברו, ייצאו החניכים לסקור נגישות מסעדות באזור ויביאו את תוצאות הבדיקה למאגר המידע באתר נגישות ישראל לרווחתם ושימושם של אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

 

החניכים מנסים לשרוך שרוכים עם כפפות קשיחות על הידיים
החניכים מנסים לשרוך שרוכים עם כפפות קשיחות על הידיים

 

המשתתפים הוכנסו ב"הליכה עיוורת" לאולם

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן