Skip to main content

סקירות נגישות בחופי שבי ציון ואכזיב

סיירת הסוקרים של נגישות ישראל צפון-נ.י.צ., אשר הוקמה לזכרו של הרכז ד"ר נחמיה שר ז"ל, מסיימת בימים אלו רצף סקירות נגישות לאורך חופי הים בצפון הארץ. עד כה נסקרה נגישותם של חופי נהרייה, חיפה והקריות. בשבוע האחרון נוספו לרשימה זו שני חופים בתחום השיפוט של המועצה האזורית מטה אשר – שבי ציון ואכזיב

חוף שבי ציון נתגלה כחוף נגיש ביותר, הכולל חניות תקניות, מסלול גישה עד המים, שירותים ומקלחת ברמה גבוהה מאוד וסככת צל נגישה וייעודית לאנשים המתניידים עם כיסאות גלגלים ולבני משפחותיהם. צוות החוף ראוי להערכה מיוחדת על הרצון לעזור ולסייע בכל דבר ועל ההובלה בכיסא עם גלגלי בלון עד המים.

 

מסלול נגיש עד המים בחוף שבי ציון

מסלול נגיש עד המים בחוף שבי ציון

 

 

לעומת חוף שבי ציון – מצב הנגישות בחוף אכזיב (בננה ביץ'), מהחופים היפים בארץ – הורע, בניגוד לרוב החופים בצפון אשר נסקרו על ידי מתנדבי נ.י.צ., ללא אפשרות להגיע עם כיסא גלגלים עד המים.

 

בירור שנערך העלה כי הסיבה למצב הינה מחלוקות והתנגדויות מרשות הטבע והגנים, בחוף אכזיב ובכמה חופים נוספים באחריותם. הנושא הועבר במיידי לטיפול מדור התלונות של עמותת נגישות ישראל. סקירות הנגישות הועברו למאגר המידע של אתר נגישות ישראל לרווחתם של אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

 

סככת צל נגישה

סככת צל נגישה בחוף שבי ציון

 

 

תודה מיוחדת לסוקרים – בועז, חנוך, מתי,ראובן ואיציק, אשר גם בימי קורונה וגם בחום יולי- אוגוסט ממשיכים במסירות את סקירות הנגישות בצפון הארץ.

 

שירותים ומקלחת נגישים חוף שבי ציון

שירותים ומקלחת נגישים חוף שבי ציון

 

מסלול נגיש עד המים בחוף שבי ציון

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן