Skip to main content

חדשות

העמותה קיימה הפנינג "להרגיש נגישות" באוניברסיטה העברית

קטגוריה: חדשות העמותה

יום המעשים הטובים שחל ב- 11.3.2014 היווה הזדמנות מצויינת לקיים פעילות הסברתית בנושא שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. הפנינג "להרגיש נגישות" התקיים בקמפוס הר הצופים ויום לאחר מכן בקמפוס גבעת רם באוניברסיטה העברית בירושלים, סטודנטים רבים לקחו בפעילות ועזרו לעמותה לחשוף מעגל נוסף של אנשים לנושא חשוב זה.

ההפנינג מבוסס על התפיסה לפיה, "עד שתחווה לא תבין". במתחם הפורום המרכזי באוניברסיטה העברית פוזרו תחנות התנסות המדמות כל אחת מהן מוגבלות אחרת. כל תחנה הועברה על ידי אדם עם אותה המוגבלות ששיתף בסיפור חייו מנקודת מבטו האישית. לאחר מכן התנסו הסטודנטים והמרצים בחוויה של אדם עם מוגבלות.

בין התחנות: כדורסל על כסאות גלגלים, מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, גרפיטי נגיש- תחנה בה התנסו הסטודנטים בכתיבה, ציור ומשחק עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים, "לחשוב מחוץ לקופסה"- היכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית, סדנה בשפת הסימנים ועוד.

במקביל, הקליניקה של הפקולטה למשפטים הכינה שאלוני נגישות ועודדה את הסטודנטים ללמוד יותר, לענות על השאלונים ולקחת חלק במהפכת הנגישות.

סטודנטים רבים מכל תחומי הלימוד עברו בין התחנות והביעו התעניינות רבה, להלן התרשמותה של סטודנטית לעבודה סוציאלית: " זה היה יום מאוד מעניין. אנחנו באים מהתחום של עו"ס צריכים להתמודד עם כאלה אתגרים, צריכים לעבוד עם אנשים עם מוגבלויות. זה היה מאד יפה וכייף והכל היה מאורגן ממש יפה, חוויה רגשית ועוצמתית ברמות מרגשות.. לא ידעתי ששפת סימנים היא גם שפה אוניברסלית … אני מקווה שאנשים כן יהיו מודעים יותר ויתחשבו יותר באנשים עם מוגבלויות".

יום הנגישות התאפשר בזכות שתוף פעולה בין האוניברסיטה, הסטודנטים והעמותה.

נעמה שוהם, רכזת נגישות-

"במסגרת הפעילויות שקיימנו באוניברסיטה ביום המעשים הטובים, התקיים הפנינג נגישות בשיתוף עמותת נגישות ישראל ובו עברו הסטודנטים חוויה ייחודית ומרגשת ושמחו להתנסות בתחנות ולהכיר את סיפוריהם האישיים של המפעילים מהעמותה. אין לי ספק שליום הזה תהיה השפעה גדולה מאוד על הסטודנטים בנוגע לאנשים עם מוגבלויות. תודה רבה לעמותת נגישות ישראל ולסטודנטים אשר לקחו חלק בפרויקט זה

."

נודה לנעמה שהם (רכזת נגישות) ולקבוצה לקידום הנגישות מטעם האוניברסיטה על קידום היום והסיוע בהצלחתו.

תודה ענקית לסטודנטים המדהימים שליוו אותנו לכל אורך הפעילות וסייעו בהקמה, בפירוק ובהפעלת התחנות. יישר כוח!

 

 

 

 

הסטודנטים מתנסים במוגבלות בידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן