Skip to main content

חדשות

טיסת מבנה של טייסים עם ובלי מוגבלות באירוע "להרגיש נגישות 2014"

קטגוריה: חדשות העמותה

במסגרת ארועי "להרגיש נגישות 2014" אירועי מודעות לקידום הנגישות בישראל מיוזמת עמותת נגישות ישראל שהתקיימו ביום שישי ה- 23.05, אחד מארועי השיא היה טיסת מבנה של ארבעה מטוסים קלים שטסו לאורך מול חופי הרצליה ות"א במבנה מכונס בצורת יהלום.

ב 9:30 בבוקר התייצבו 12 טייסים עם מוגבלות וללא מוגבלות ו 12 ילדים ונערים עם מוגבלות,
בין המשתתפים היו – הרצל בודינגר – מפקד חייל האויר 1992-1996, נעמה קיו – מנכ"לית מונאייר, יובל וגנר – יו"ר נגישות ישראל טייס חייל האויר שנפצע בתאונת טיסה בעת שרותו ונותר מרותק לכסא גלגלים ובימים אלה מסיים שרות של 31 שנה.

טיסת ההזדהות נועדה להעביר מסר של מודעות : "כאשר יש נגישות אז השמיים הם הגבול עבור אנשים עם מוגבלות"

בישראל יש שלושה טייסים עם נכות של 100% הרתוקים לכסאות גלגלים – דן וגנר, אסף אגמון וירון כהן.
בטיסה השתתף אסף אגמון שמטיס את המטוס בעזרת הידיים בלבד עם מנגנון נהיגה ידני מיוחד.

12 ילדים עם מוגבלות זכו לטוס ולקחת חלק בטיסה, להרגיש שהשמיים הם הגבול ובעיקר להתרגש.
גם הטייסים מתרגשים מהטיסה, מההיכרות עם הילדים עם המוגבלות.

ההמראה הייתה משדה תעופה הרצלייה – והטיסה הייתה לאורך חוף הרצלייה וחוף ת"א עד יפו ובחזרה. רביעיית המטוסים טסו במבנה מכונס בצורת יהלום. במעבר מעל נמל ת"א, מוביל המבנה ברך את מבקרי נמל ת"א דרך מערכת הגברה מיוחדת.

הטיסה התאפשרה אודות שיתוף הפעולה ההתנדבותי של חברת מונאייר וטייסיה שמאמינים בהתנדבות, תרומה לקהילה ובמטרות העמותה. זו השנה השנייה וזו כבר מסורת.

עוד נתונים:

18% מהאוכלוסיה הינם אנשים עם מוגבלות, 1,500,000 אנשים עם מוגבלות לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כן זה בלתי נתפס. אפילו באו"ם הוגדרה אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות כ The biggest Minority in the World המיעוט הגדול בעולם. כל אדם שישי, בכל משפחה שישית. כ 600,000 אנשים עם מוגבלות קשה. 25,000 עיוורים, 500,000 לקויי שמיעה, 10,000 חרשים

בכל יום אנו שומעים בתקשורת על תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות בצבא, בפיגועים, הגיל השלישי, מחלות ועוד – כל אלה מייצרים מוגבלויות שונות – פיזיות, שמיעה, ראייה, נפשיות. אנחנו בעצם נמצאים בהכחשה להיקף המוגבלויות המתווספות בכל יום בכל שעה. עד ש…. עד שזה קורה לך באופן אישי או לבן שפחה או חבר קרוב. אז אתה מבין עד כמה מוגבלות אינה רק עניין רפואי.

כשעמותת נגישות ישראל נוסדה הבנו שרוב הדברים שכל אחד מאיתנו עושה במשך היום אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות – החל מלהסתובב ברחוב, דרך להיכנס לחנויות שלא לדבר על לשבת בבית קפה או מסעדה וחס וחלילה לראות סרט או ללכת לים ומי בכלל מדבר על לעבוד או ללמוד. המציאות הייתה שאם גורלך היה להפוך לאדם עם מוגבלות זכיתה בפרס בונוס – מעצר בית!

מציאות בלתי נסבלת זו, והרצון לשנותה הביאו להיווסדה של עמותת נגישות ישראל.

עמותת נגישות ישראל אשר הוקמה בשנת 1999 לפקודתו של הנשיא דאז עזר ויצמן ז"ל – לאחר שיובל וגנר כתב לו מכתב על בעיית הנגישות בישראל, יומיים לאחר שליחת המכתב עזר התקשר לוגנר ופקד עליו על הקמת עמותת נגישות ישראל שמטרתה לשנות את המציאות בישראל. לייצר מצב בו גם אם נגזר עליך לחיות עם מוגבלות – יתאפשר לך ולמשפחתך וחבריך להמשיך לחיות באופן נורמאלי. להמשיך ללכת לעבוד, ללמוד, לבלות, לקנות ולטייל – להמשיך לחיות בכבוד, שוויון ועצמאות.

מאז 1999 מועד הקמת העמותה אנחנו פועלים בדרכים רבות לקידום הנגישות – חקיקה, ייעוץ והטמעת נגישות במבנים, עסקים ואתרי טבע, אתר אינטרנט למידע לאנשים עם מוגבלות  , פעילויות לחינוך בקרב ילדים ובני נוער לקבלת השונה והכרת אנשים עם מוגבלות, הקמת מתחמי טבע וטיולים נגישים, פיתוח טכנולוגיות נגישות, הגברת המודעות ועוד.

אחד הפרוייקטים החשובים הוא לייצר מודעות וטרנד נגישות. לא ניתן לצפות שמקבלי החלטות יקדמו נגישות ויקצו משאבי כסף רבים מבלי שיבינו עד כמה הנושא הינו קריטי לכמות כל כך גדולה של אנשים בישראל. לכן יש חשיבות אדירה ליצירת מודעות. האתגר השני הינו לייצר טרנד עשייה חיובי לנושא הנגישות ולהציג עד כמה נושא הנגישות הינו חברתי, עסקי, צרכני, ערכי.

קידום המודעות ויצירת טרנד הנגישות מתבצעים בדרכים מגוונות אחת מהם הינה מיוחדת במינה –

ארוע "להרגיש נגישות 2014" שכל כולו הפנינג חוויתי עוצמתי בו כל החושים נפתחים ומחודדים, למטרת מודעות הציבור לנושא נגישות, ספורט נכים, שוויון אנשים עם מוגבלות והפוטנציאל הענק הגלום בהם.

באמצעות משחקי ספורט לנכים והתנסיות מקוריות יכלו המבקרים במתחם (הורים וילדים) לצפות בכדורסל בכיסאות גלגלים, להתנסות בטניס ורוגבי בכיסאות גלגלים, כדור שער (רגל) לעיוורים, רכיבה באופניי-יד, רכיבה עם כיסוי עיניים עם מלווה באופני טנדם, מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים ועוד.

בנוסף, תחנות הפעלה להתנסות ומודעות במוגבלויות השונות בשיטת "עד שלא תחווה- לא תבין" – פעילויות חווייתיות לכל המשפחה המדמות את תחושת המוגבלות, לדוגמא: טעימת גלידה בכיסוי עיניים, ציור גרפיטי ענק ללא שימוש בידיים, קעקועים בשפת הסימנים, סדנת שפת סימנים ציורי פה, מסיבת ריקודים ללקויי שמיעה עם אוזניות, ללמוד ללכת עם כלב נחייה ועוד דברים ייחודיים נוספים.

 

 

 

 

טיסת מבנה של ארבעה מטוסים קלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן