Skip to main content

חדשות

העמותה קיימה הפנינג נגישות במכללה האקדמית תל אביב-יפו

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת "נגישות ישראל" פתחה את שנת הלימודים האקדמית תשע"ה במכללה האקדמית תל אביב-יפו ב- 29.10.14, ויחד עם דקאנט הסטודנטים הונף בגאון דגל הנגישות ברחבי הקמפוס.

מטרת ההפנינג הייתה להעלות את המודעות לנגישות, משמעותה החברתית והדרך בה יכול כל אחד לשפר את הנגישות בסביבתו, על ידי פקיחת עיניים והתנהגות רגישה. לשם כך, הגיע צוות העמותה למכללה בשעת בוקר מוקדמת והקים 10 תחנות התנסות שונות בדשא המרכזי. כל תחנה התייחסה לסוג שונה של מוגבלות, הודרכה על ידי אדם עם אותה המוגבלות והזמינה את קהל הסטודנטים וסגל המכללה לקחת רגע מהחיים המוכרים ולהתמסר לחוויה מרתקת, מאתגרת ומלמדת.

בין התחנות ניתן היה למצוא טעימה עיוורת של גלידה והיכרות עם עולמם של העיוורים, סדנה בשפת הסימנים, מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, היכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית והתנסות במוגבלות בידיים על ידי שימוש בכפפות המגבילות את התנועה.

אחת התחנות המרכזיות שמשכה תשומת לב ועניין רב הייתה התנסות במשחק כדורסל על גבי כסאות גלגלים, אשר הודרכה על ידי מורן סמואל, שחקנית מנבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים והובילה את הסטודנטים להתמודדויות ספורטיביות מכובדות.
תחנה אקטיבית נוספת הודרכה על ידי "כן ולא", חברינו מהצפון, המפעילים קבוצות רכיבה על גבי אופני טנדאם, אופניים זוגיים בהם הרוכב הקדמי הינו אדם רואה ומאחוריו רוכב אדם עיוור, או במקרה של תחנת ההתנסות, אדם המכוסה בכיסוי עיניים.

אל שלל התחנות הצטרפו דוכנים של "תשר-געש", אשר באו להציג אמצעי עזר טכנולוגיים ושל עמותת מילב"ת, אשר הראו וחשפו מגוון של מוצרים ופתרונות נגישים.

במשך כל שעות הצהריים עברו הסטודנטים בין התחנות, הכירו את המדריכים, שאלו שאלות ונהנו מהאווירה הטובה שתרמה להצלחתו של האירוע. שמחנו גם לראות, כי ההפנינג גרם לסטודנטים רבים לדבר ולשתף באופן כנה אודות המוגבלות שלהם, בעוד אחרים פשוט ביקשו להתנדב באירועים עתידיים.

בין קהל הסטודנטים ניתן היה לזהות את כתב חדשות ערוץ 2, מנחם הורביץ, אשר בא לעשות כתבה על המכללה ופועלה, ושמח לגלות את אירוע הנגישות הססגוני שמסביבו. הודות לקשר הטוב עם צוות המכללה, הוזמן הכתב להכיר את התחנות, המדריכים ומטרת הפעילות, ובכך זכתה העמותה לסיקור אוהד וחשוב במסגרת יום הפעילות.

אנו מודים מקרב לב למור דר – מנהלת המרכז לקשרי אקדמיה קהילה, ללילך קלי-גלעד – רכזת מינהל סטודנטים ולהילה שביט – אחראית כנסים ואירועים, על הארגון, הנכונות והרצון הרב שסייעו לנו רבות בתפעולו המוצלח של היום. כמו כן, תודה רבה למנכ"ל המכללה, מר בני אלון, אגודת הסטודנטים וצוות המכללה על אירוח נעים ומהנה.

 

לצפייה בכתבה של מנחם הורוביץ ששודרה בערוץ 2 – לחצו כאן

 

   

 

 

                                            

מנחם הורוביץ מתנסה ברכיבה על אופני טנדאם

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן