Skip to main content

חדשות

75% מהפניות לקו-הסיוע של אקים "הורים למען הורים" ב- 2012 עסקו בבקשות למיצוי ומימוש זכויות לילדים עם מוגבלות שכלית

קטגוריה: Access Israel News

כך עולה מפילוח הנתונים שגיבשה אקים השבוע לציון עשור לפעילות הקו ולקראת יום ההתרמה הארצי של אקים שמיתקיים היום (12.2.13) ברחבי הארץ. 

25% מהפונים בקרב המשפחות לילדים עם מוגבלות שכלית ביקשו לקבל תמיכה רגשית ואוזן קשבת למצוקותיהן.

 

 

אחד מנושאי הדגל בתחום הסיוע לאנשים עם מוגבלות שכלית של עמותת אקים, אשר מסייעת לכ -34,500 אנשים עם מוגבלות שכלית, הוא קו הסיוע והתמיכה "הורים למען הורים", שהשנה אנו מציינים עשור לפעילותו. 

במהלך 10 השנים האחרונות, סייעו מתנדבי קו-הסיוע, שהם עצמם הורים לילדים עם מוגבלות שכלית, לאלפי משפחות, במימוש זכויותיהן, בתמיכה רגשית, בעצות כיצד להתמודד עם הולדת ילד עם מוגבלות שכלית, עצות שנבעו מניסיונם האישי. 

באמצעות פניות שהגיעו לקו הסיוע, אשר פועל  בשפה העברית והערבית, נוצרו תקדימים רבים במדינה שסיוע לקידומם של עשרות אלפי אנשים עם מוגבלות שכלית, ביניהם: פרויקט "שווים במדים" הפועל לגיוס אנשים עם מוגבלות שכלית לשירות חובה בצה"ל וחובת הסעות לילדים עם מוגבלות שכלית ביום לימודים ארוך בחינוך המיוחד ועוד. מדי שנה פונים בממוצע כ- 900 איש לקו הסיוע.  

מתוך הנתונים עולה (מצ"ב גרף מצורף):  כ-75% מפניות לקו הסיוע עסקו בבקשות סיוע במימוש זכויות. כגון: זכויות בנושאי קצבאות נכות וגמלה, אבחונים, זכויות  בתחום הדיור, התעסוקה והפנאי, הטבות במס הכנסה, חשמל, מים וכו'. וכן זכויות בתחום הטיפול הרפואי והפסיכיאטרי. כ- 25% מהפניות עסקו בקשות לתמיכה רגשית ואוזן קשבת וכן בסיוע כספי. 

קו הסיוע "הורים למען הורים" פועל במשך חמישה ימים בשבוע  בחינם, בטלפון 1800-339-333 ומופעל באמצעות הורים לילדים עם מוגבלות שכלית מתנדבים. את פעילות הקו מלווים המחלקות לסנגור משפטי ולסנגור קהילתי של אקים. 

היום מתקיים יום ההתרמה הארצי של עמותת אקים בשיתוף משרד החינוך. לתרומת 10 ₪ להמשך קידום ושיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות שכלית, שילחו SMS עם המילה "תרומה" למספר 2255.

 

מאת: אבי מספין, דובר אקים ישראל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן